Waar erger je je aan? #20

Dit kan een hele leuke battle worden waarbij jij steeds lekkerdere toetjes meeneemt en zij steeds uitgebreider gaat koken

13 likes

Ik wil een pony (haar, niet een beest) en dat gaat dus voorlopig niet, want mijn haar is nog kort. Misschien ben ik dan ook weer genezen, want hoe ga ik zo’n ding stylen?

2 likes

Ja niet, dat is 2 dagen leuk en daarna heb je spijt

24 likes

Oh man en dan een half jaar prutsen om het er weer bij te krijgen

4 likes

Misschien verschilt dat per stad hoor, maar toen ik nog in een bepaalde (grote) stad woonde was parkeren na 19.00 met de bezoekersapp echt 0,50 of maximaal een euro per uur en vanaf 22.00 of 23.00 gratis. Stuurde je voor zulke bedragen dan ook een tikkie?

1 like

Ik heb in de afgelopen 5 uur gewoon 4 muggen doodgeslagen in mijn slaapkamer :sob::sob:

1 like

Ik heb 8!! jaar met mijn plastic douchemuts gedaan van de Hema. Onlangs dezelfde nieuw gekocht en die is gewoon waterdoorlatend mijn hele haar was nat?? Echt wat is dit voor inflatie

4 likes

Ja parkeren is € 6 voor een avond hier met de bezoekerskorting, en ik stuur daar inderdaad een tikkie voor :upside_down_face: Sorry not sorry, ik heb zelf niet eens een auto, woon in Amsterdam Oost, en er stopt letterlijk een bus voor de deur, het is echt een keuze om met de auto te komen. Ik ga niet iemands parkeerkosten betalen.

Mijn vriendengroep wiebetaaltwat is overigens gewoon iets wat we hebben afgesproken met die groep omdat we zo vaak bij elkaar eten, en omdat ik centraal woon is dat vaker bij mij; dan doe ik ook boodschappen/kook ik etc. Ik heb niet zo’n zin om dat elke week voor iedereen te betalen. Maar ik geef toe dat ik echt uncool hollands ben.

Als ik iemand uitnodig een keertje bij me te komen eten dan zou ik daar dan weer nooit een betaalverzoek voor sturen (maar dan biedt diegene altijd wel aan drank mee te nemen, dat is basic beleefdheid). Als het systematisch is dan is het voor mij beter om er afspraken over te maken.

22 likes

Prima toch als dat voor jullie werkt? Ik weet niet of ik dit zelf ook zo zou aanpakken, waarschijnlijk niet, maar heb er wel begrip voor. In een situatie waarin je regelmatig je vaste vriendengroep over de vloer krijgt (incl. parkeerders), lopen de kosten nou eenmaal snel op. Ik snap dat niet iedereen dit elke keer wil/kan betalen. Als gast in deze situatie zou ik sowieso elke keer aanbieden om mee te betalen. Zo’n aanbod is wat mij betreft niet alleen een gebaar. Dus als de host dan ook tikkies of zo gaat uitdelen, dan is dat ook goed. Dan kunnen we wel doen alsof iemand ‘uncool hollands’ is, maar ik zou het vooral heel uncool vinden als je als regelmatige gast de host alle kosten laat maken zonder te willen bijdragen.

5 likes

Ik vind het sowieso een beetje merkwaardig om als je ergens op bezoek gaat de gastheer of gastvrouw je parkeerkosten te laten betalen?

44 likes

Nou soms heb je als bewoner natuurlijk een bezoekersapp, waarmee je tegen een lager tarief kunt parkeren. Ik bied dat daarom vaak wel aan, en ga daar echt geen tikkie voor sturen.

5 likes

mijn vriendinnen bieden dat juist vaak aan omdat ik benzinekosten heb en de moeite doe om daarheen te rijden. hoeft van mij natuurlijk helemaal niet maar ik kan me sowieso niet voorstellen dat dat helemaal krampachtig een ding is. maar dat kan ik met de financiële onderwerpen in dit topic wel vaker niet, haha

5 likes

De bezoekersapp moet de gastheer of gastvrouw zelf aanzetten, genoeg mensen die dat daarna ‘vergeten’

Ligt ook wel aan het uurtarief denk ik, in Amsterdam betaalde ik iets van €4/uur tot 23.00u, als je dan een paar vrienden op bezoek hebt voor eten tik je zo €50 af. Waar ik later woonde was het €0,20/uur tot 21.00u, dan ben je maximaal een paar euro voor een hele kringverjaardag kwijt, daar zou ik nooit iets voor terugvragen.

9 likes

Ja ik nodig amper mensen uit bij mij thuis, meestal spreken we buiten de deur af. Dat speelt natuurlijk wel een rol.

De paar mensen die dan de moeite nemen om een keer langs te komen, daarvoor betaal ik graag parkeerkosten. Dat zijn echt alleen goede vrienden en familie.

3 likes

Oké met zo’n app snap ik het wel, dat je het dan vergeet ofzo maar als ik op bezoek ga bij iemand dan verzorgt diegene toch het bezoek a o.a. eten, drinken dan kan ik toch wel mijn eigen reiskosten betalen?

11 likes

Aan het feit dat ik een blaffende zeehond ben en mezelf en mijn vriend vannacht heb wakker gehouden.

De NS heeft een nieuw hoogtepunt: ze zijn een trein kwijt :clap::clap:. Dit station heeft ook maar 3 sporen en hij was al onderweg.

Van alle spullen die ik met mij ADHD-hoofd ooit kwijt ben geraakt: het was in ieder geval nooit een trein.

53 likes

HUH hahahahah

Alsof iemand een trein mee naar huis neemt

De baas van deze loodgieter is vandaag langsgeweest, er is helemaal geen lek. Ik citeer: “De man die u gesproken heeft… tja die is helemaal niet bekwaam om zulke uitspraken te doen”

Wtf man :cry:

Nou ja, blij dat er geen lek onder mijn houten vloer zit maar toch.

21 likes