Waar erger je je aan? #21

Omg mijn buren zijn aan het klussen :sob::sob: hele appartementenblok zit thuis bij de ventilator en zij gaan boren

1 like

Maar dat is superbelangrijk!!!
En urgent bovendien!!!

1 like

Oh dat is wel shit. Zo vaak moeten gaan is al zo vervelend en belastend.
Als je zulke opmerkingen zo ervaart ipv professioneel en oplossingsgericht meedenken, gaat er iets helemaal niet goed.
Neem aan dat er een gedachte achter zit maar is het echt niet beter te regelen vanuit de instantie die het recept uitschrijft?

1 like

Mijn ervaring is dat die 2 helemaal niet communiceren. Ik heb zo lang gezeik gehad met de juiste naalden en spuiten krijgen voor mijn B12, de apotheek wisselt dat telkens op eigen initiatief handmatig hoe vaak ik het ook zei. Nu bestel ik ze niet en doe ik dat maar bij een los bezoek als ik in de buurt ben. Heel frustrerend.

Gelukkig is het grootste deel heel behulpzaam, maar er werken altijd 1 of 2 die het hun missie maken om het zo lastig mogelijk voor je te maken. Zie het ook altijd bij andere klanten gebeuren aan de balie als ze die personen hebben haha.

3 likes

De reclame van de hm. Als je hier op klinkt dan is die kledinf helemaal niet in de aanbieding.

1 like

Dat sommige mensen echt TE veel delen op social media. Ik heb nu iemand op facebook die dus blijkbaar in een scheiding ligt. Heel naar ja, maar ze deelt dus alle brieven enzo daarover. Nu een foto van een brief dat ze officieel gescheiden is.

Heb het idee dat er in nieuwsartikelen steeds vaker taalfouten staan. Vandaag al twee keer een zin tegengekomen waar 1x te veel “is” in voorkomt en net “stilstand voertuig” ipv “stilstaand voertuig”. Wordt alles direct online geknald voordat er een tweede paar ogen naar heeft gekeken?

4 likes

Staat erin!

Mijn psychiater schrijft het inmiddels niet meer uit. Ik slik het al zolang en het gaat direct vanuit de apotheek. Als er iets verandert in de medicatie is er een psychiater die aan de praktijk is verbonden. Met alles en iedereen ben ik zĂł blij in de zorg, maar specifiek die apotheekmedewerkers zijn echt niet ok.

1 like

Nou ja. Wat stom dan.

1 like

Herkenbaar! Ik mag mijn SSRI maar voor 2 weken mee ivm een vroegere TS, en het is niet alsof ik daar voor m’n plezier elke 2 weken sta. Bij mijn vorige apotheek deden ze daar ook heel naar over, maar ik ben nu overgestapt van apotheek, en hier zijn ze heel fijn! Is overstappen ook een optie voor jou?

3 likes

Nou tweede paar ogen kan toch ook best zo’n a te weinig missen. We zijn allemaal mensen.

3 likes

Maar het is letterlijk de core van hun werk :sweat_smile:

5 likes

afgelopen dinsdag met mijn ouders samen 4 muggenhorren opgehangen en er zit er nog maar 1 goed vast :skull: ik had wel door dat het geen hoogstaande kwaliteit was maar dit? 1 zit helemaal los en 2 heb ik vastgeplakt met ducttape lol

Ik zou spelling nu niet bepaald de core van het werk van een journalist noemen.

Redacties staan enorm onder druk om zo snel mogelijk en met zo weinig mogelijk mankracht zo veel mogelijk content uit te pompen (liefst met maximaal gebruik van AI want dat verhoogt de productiviteit!!!).

8 likes

Hmm ja dat snap ik wel, maar ik vind een tekst zonder spel- en taalfouten wel het minste wat je van een journalist/schrijver mag verwachten eigenlijk

22 likes

Maar waarom? Je begrijpt toch wat ze bedoelen met de tekst?

Hun doel is toch niet foutloos schrijven, maar hun doel is mensen informeren, enthousiasmeren, waarschuwen etc.

Bij een journalist bedoel ik dan.

3 likes

Eens, maar ik vind het toch wel een belangrijke randvoorwaarde dat de tekst dan op zijn minst prettig leest, maar met allemaal taalfouten ervaar ik dat niet. En als iemand me wil informeren, maar geen halve pagina (!) zonder spelfouten kan produceren dan ga ik ook aan de inhoud twijfelen.

33 likes

Ah ja, kan ik me ook wel voorstellen inderdaad, maar ik persoonlijk heb dat niet.
Komt misschien omdat ik zelf ook niet de allersterkste ben qua spelling.

3 likes

Jep veel wel

2 likes