M’n magnum komt zo uit de verpakking ![]()
Ligt het aan mij of zijn er dit jaar veel meer van die steekvliegen ![]()
Dat zoveel media door de aankomende wedstrijd Nederland Marokko zich zo fucking focussen op specifiek wie Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond steunen en daar een soort loyaliteitsconflict van maken.
Ten eerste is een groot deel van die media (en hun lezers/kijkers in de reacties) de hele dag bezig met profileren van Marokkanen dus niet gek dat Marokkaans-Nederlanders zich dan sterker verbonden voelen met Marokko. En zelfs zonder reden mag je toch zelf kiezen wie je steunt? Vrienden van me die half-ander Europees of Amerikaans land zijn krijgen noooooooit gezeik over loyaliteit als ze twee teams steunen of een ander team dan NL steunen.
Bovendien snappen heel veel mensen volgens mij niet dat je twee dingen naast elkaar of door elkaar kan zijn en zijn best veel mensen voor zowel Marokko als Nederland en zijn ze blij met elke uitslag en vinden het bovenal jammer dat de teams niet allebei verder op het wk kunnen komen.
Mocht Nederland van Marokko verliezen dan ga ik ook gewoon voor Marokko juichen, juist omdat je dan nog de sfeer van het WK meemaakt met mensen die juichen etc. Vond het vorige keer in Qatar toen Marokko het zo goed deed ook heel leuk om al die blije mensen te zien steeds.
Bij mij om de hoek heeft iemand zijn huis heel mooi versierd met Nederlandse en Marokkaanse vlaggen een een goude zelfgefrabiceerde bokaal in het raam.
Ja precies, zag net (op insta haha) ook een straat in Rotterdam-zuid waar
vlaggetjes gewoon rij voor rij door de hele straat hingen, is toch het toppunt van gezellig?!
Ik erger me aan GLS; m’n pakket ligt al sinds 5 dagen in hetzelfde pakketcentrum in Duitsland… ![]()
Yep… geen winter gehad he. Dus die krengen blijven leven.
Had vandaag het geweldige idee om met mijn twee oververmoeide en chagrijnige kinderen als verrassing mijn man op te halen op Schiphol nadat hij een week in het buitenland was geweest voor zijn werk. Dik anderhalf uur bij de (verkeerde) aankomsthal gestaan om dan een appje te ontvangen met ‘ik zit in de trein’. FML
Zag je net ook Ibi bij de NOS? ![]()
Nou echt hé! Ik vond het 2 jaar geleden ook juist een feestje toen ze tegen Turkije moesten. Mijn stad heeft een grote Turkse gemeenschap en dat was juist vet leuk dat je alleen maar kon winnen.
Ja!!!
Echt sneu dat ie zich kennelijk bijna verplicht voelde te noemen dat hij ‘dankbaar’ was dat hij hier mocht opgroeien. Is gewoon een Nederlander, echt wat zijn we aan het doen???
Ja precies, ik vond het toen ook al irritant toen Ziyech en Masroui en de Amrabatjes toen voor Marokko kozen, soort verontwaardiging. Wij kunnen alleen maar proberen te begrijpen hoe zij zich voelen richting het land waar ze níet geboren zijn, maar zich wel mee identificeren, en een diepgaande loyaliteit naar toe voelen. En daar gewoon respect voor hebben.
Was die enorme pak sneeuw in januari die het gehele land platlegde dan geen winter? Of duurde de echte kou te kort?
Ik heb vorig EK wedstrijden in de bios gekeken, en tijdens Nederland - Turkije waren er meer Turkse supporters dan Nederlandse in de zaal, maar ondanks dat ze verloren was het mega gezellig. Eentje wisselde z’n Turkse vlag om voor de Nederlandse haha. En buiten in de stad vet goede sfeer. Juist opeens allemaal tatta’s die gingen tuuteren etc.
Ik hoop daar ook op mocht Marokko winnen, alsnog dikke fissa.
Mijn droom dat Kaapverdië trouwens Argentinië verslaat is echt zoveel groter dan dat ik wil dat Nederland wint haha.
Haha ja die sneeuw in januari was echt drama, noem dat toch wel een winter ![]()
Sneeuw is er rond het vriespunt. Dat is niet koud genoeg helaas.
Het was ondanks dat een zachte winter
![]()
Ik ga echt de hele buurt wakker KRIJSEN als dit gebeurt ![]()
Heeft volgens mij meer met vorst te maken. Met een goede vorst die langer duurt en overal in doordringt vriest een groot deel van die insecten dood, en het was nu echt niet koud genoeg en het duurde niet lang genoeg idd. Maar correct me if I’m wrong.
Nee klinkt super plausibel hoor! Ik vond het zelf wel vrij winters door dat grote pak sneeuw, maar je kunt het uiteraard verschillend interpreteren. Qua gevoel met sneeuw wel winters, maar voor de insecten niet winters genoeg, want een andere variabele.