Waar erger je je aan? #21

Jazeker anticiperen, maar was doorstroming niet ongeveer les 1 voor je rijbewijs? Ik probeer over dit voorbeeld iets te vinden op internet maar dat lukt niet, ik denk dat ik vaak anekdotes heb gehoord over ongelukken die hierdoor zijn ontstaan.

1 like

Ja RITSEN gvd :speaking_head:

3 likes

En wie is er dan in fout denk je?

Juist, de malloot die vindt dat 'ie moet kunnen doorrijden en dus tegen een vertragende/stilstaande wagen knalt.

Regels moeten er zijn, maar die ogen in je kop kan je gewoon gebruiken, is graties

6 likes

Ik zag net de naam Neals

7 likes

Ja doorstroming voor iedere weggebruiker? Daar vallen die fietsers toch ook onder?

2 likes

Nee, want die hebben haaientanden. Doorstroming voor de veiligheid, niet om eerder thuis te zijn.

@VickyViolence Dat sowieso. Hoop wel dat jij nooit wordt overvallen door een onverwachte verkeerssituatie. Laten we het veilig houden he :wink:

2 likes

Ik denk dat hier niet echt geen goed in is eigenlijk omdat wat je kiest je wel een bestuurder benadeeld. Ik snap wat jij zegt maar aan de andere kant denk ik ook: de bestuurder van de auto moet opletten, kijken en afstand houden. Het is daar niet zo dat ik vanuit 50 op de rem ga, je rijdt dan idd al langzamer vanwege die rotonde.

En wat ik ook vindt maar dat is weer een andere discussie misschien: mensen hebben zo veel haast in het verkeer waardoor er dus die irritaties en ruzies ontstaan

6 likes

Ze is vast een relatie aangegaan met een andere bank!

(Ik irriteerde me gisteren aan deze reclame)

2 likes

Lief dat je denkt aan de fietser, maar ergens vind ik dit ook gevaarlijk. Bijv als je kinderen die op de fiets zijn voor laat gaan. Denk dat het goed is als zij leren dat ze moeten wachten bij haaientanden, en dat ze elke keer dezelfde verkeerssituatie tegenkomen, dwz pas oversteken als alle auto’s zijn gepasseerd. Als ze soms wel voorrang krijgen en dan weer niet, zou ik bang zijn dat ze er toch voorglippen ‘want de vorige keer mocht ik hier ook doorrijden’. Ben bang dat je met je aardigheid tegelijkertijd meer onveiligheid creĂ«ert. Verkeersregels zijn er niet voor niets.

19 likes

Ben je nou serieus :joy::joy: dat zou zelfs in mijn kleine stad betekenen dat fietsers van 17:00 tot 18:00 de rotonde niet op zouden kunnen rijden. Moeten die dan maar 1 uur moeten blijven wachten?

15 likes

Johhh dat soort rotondes ken ik helemaal niet. Volgens mij kunnen we concluderen dat verkeersregels en stadsplanning niet altijd lekker samen gaan en dat one size does not fit all.

5 likes

Ik moet ook elke dag langs zulke oversteekplaatsen en als de hele weg achter één auto leeg is, en ik al bijna stilstond, dan vind ik het soms onnodig/lichtelijk irritant als een auto helemaal voor mij gaat stoppen, maar op tijden dat het enorm druk is en je er dus niet tussen komt als fietser dan ben ik zĂł blij dat er wel auto’s zijn die me voor laten. Je kan zo 25 auto’s moeten wachten.
Met voldoende ruimte laten, afremmen en knipperlichten etc weet diegene erachter vaak ook wel wat er gaat gebeuren hoor @HermandeSchermman. Sowieso moet je met minder snelheid zo’n oversteekplaats of rotonde naderen toch? Dus als je dan vol snelheid komt aanrijden en zou botsen op je voorganger is het toch echt je eigen schuld lijkt mij?

Edit: ik zie anderen ook schrijven over twijfels of iemand stopt, maar een seintje met koplampen is echt ideaal hiervoor, kan ook al ruim van te voren.

Meteen een vraag aan autorijders die ook wel eens een seintje geven; doe je dat met je grootlicht? Of welke handeling met je lampen doe je dan? :nerd_face:

6 likes

Bij verkeersdiscussies hier speelt mijn rijangst altijd weer op omdat steeds pijnlijk duidelijk wordt dat superveel mensen er dus vanuit gaan dat ze niet hoeven te anticiperen in het verkeer/aanpassen aan het verkeer gevaarlijk is? Ik woon dichtbij een snelweg op/afrit, als niemand je daar in de spits als fietser/voetganger voorrang verleent kun je zo minutenlang in de regen staan/de bus missen. Snelweg was laatst dicht en dan komt half Nederland de wijk door. Als je als automobilist dan niet alert bent op dat een van je voorgangers voorrang gaat verlenen moet je de weg niet op.

15 likes

Ik ben hier eigenlijk wel over uitgepraat maar vind het niet leuk dat het (ik denk dat je mijn reacties bedoelt) jouw rijangst beïnvloedt. Het ging hier in het begin niet over anticiperen hù, maar over of een signaal (of ergernis) ‘geoorloofd’/begrijpelijk is als er een gevaarlijke situatie ontstaat, wat mijn inziens gebeurt als er van de verkeersregels wordt afgeweken. Kan blijkbaar niet vaak genoeg benadrukken dat anticiperen en vooruit kijken zeker belangrijk is.

Ik erger me weer aan hoe hard mannen moeten praten. Er zitten twee mannen 30 meter verderop op een bankje al een uur lang te praten, ik zit met noise cancellation op en nog steeds hoor ik ze. Hoezo moet het volume zo hoog staan. Ik hoor zelfs welke woorden ze zeggen

7 likes

Mensen hebben zo weinig geduld en vooral in het verkeer merk je dat. En dan vooral in drukke steden of in de spits. In een kleine stad met minder auto’s had ik minder last van die angst dan in de stad waar iedereen haast lijkt te hebben. Dan mis ik echt een L op mijn auto. Hoewel dat niet eens meer echt uit lijkt te maken voor sommige automobilisten, die hebben alsnog geen geduld voor lesautos.

@HermandeSchermman waarom een passief duimpje? Zo stom of onzin is het nou toch ook weer niet wat ik zeg? Zo bedoel ik het in ieder geval niet, ik zou het alleen fijn vinden als mensen gewoon wat chiller in het verkeer zijn.

3 likes

Passief duimpje? :sweat_smile: Lees even mijn laatste reactie (en misschien al die reacties daarvoor), ik heb wel gezegd wat ik wil zeggen en heb jouw vraag ook al lang beantwoord.

1 like

In mijn bescheiden voortuintje heb ik borders met planten, waaronder kattenkruid met van die paarse bloemetjes. Altijd heel blij mee want elk moment van de dag zie ik minstens 15 bijen/hommels daar omheen vliegen. Mijn buren hebben alleen maar tegels in de voortuin. Nu gaat mn buurman elke keer als hij z’n heg (de voorkant van alle tuinen hier hebben hier dezelfde groene heg, dus hij heeft wel iets van groen want dat heeft de hele straat) gaat snoeien, ook tot op de millimeter die mooie plant van mij snoeien. Dus alles wat overhangt op zijn kant zeg maar (dat is niet heel veel ofzo, gewoon 1 kant van de plant die wat opzij hangt omdat het te zwaar is om rechtop te staan) Terwijl: er staan dus al 0 planten in hun tuin, ze zien de overhang van mijn plant niet eens vanuit hun raam, ze gebruiken de voortuin nooit. Natuurlijk ‘mag’ je weghalen wat er op jouw terrein hangt maar waarom zou je, als je er 0 last van hebt :sob: is toch fijn voor de beestjes om lekker te laten.

2 likes

Ik heb soms periodes dat ik iedere maand met ovulatie een schimmelinfectie heb (dat is al een ergernis opzich). Dus ik ging zo’n ei bestellen. Maar dan kom je dus overal het zogenaamde ‘candida dieet’ tegen. Het zou eenvoudig, lekker en vullend moeten zijn.

De voorbeelddag:
Ontbijt: 2 eieren met avocado en tomaat.
Lunch: Blaadjes sla met 2 bietjes, 5 walnoten en een beetje feta.
Avondeten: 50 gram rijst, stukje zalm en purree van erwten.

Haha wat??? Misschien ben ik een vreetzak, maar dit zou ik alleen als avondeten op kunnen. Buiten dat vind ik geen suiker, geen bewerkte voeding, geen gluten en alles biologisch nou ook niet echt eenvoudig.

3 likes

Nee dit is echt absurd weinig. Misschien is het doel zo weinig eten dat je menstruatie uitblijft want dit lijkt me voor niemand gezond.

15 likes