Waar erger je je aan? #21

ik heb in de afgelopen maand 2 boze (toeterende) automobilisten op mijn dak gehad omdat ik met groen licht een zebrapad overstak waar zij naar afsloegen. ik loop echt super normaal, helemaal niet langzaam, maar ik ga ook the fuck niet rennen? maar blijkbaar wilden ze dat??
de eerste keer reed de auto zelfs (en toeterend!!) op me in en kruiste me echt vlak achter mijn hielen, hij was zo dicht bij dat ik een goede trap kon geven op zn wagen. waarvan ik daarna wilde dat ik harder had getrapt. en de tweede keer echt een toeterorkest en schrok ik waardoor ik automatisch sneller ging lopen, echt heel dom, daarna nog wel middelvinger opgestoken en hij ook terug uit die auto maarja ik ben alsnog onnodig gaan rennen voor iemand die gewoon moest wachten op een voetganger die met GROEN over een ZEBRAPAD loopt.
ik heb bedacht dat als dit nog een keer gebeurd ik blijf stilstaan en het groene licht en de bestuurder/zijn kenteken ga filmen en lekker een melding bij de politie doe, bye debieltjes

5 likes

Ik ben eergisteren ook bijna aangereden bij een soortgelijk zebrapad, ik groen rechtdoor en zij groen afslaan. Moest letterlijk achteruit springen anders was ik aangereden

1 like

fucking gestoord toch!! dit zijn ook gewoon heel veelvoorkomende verkeersopzetjes dus kan me ook niet voorstellen dat ze denken dat wij door rood aan het lopen waren ofzo

1 like

Dit gaat ook zo vaak bijna mis hier. Van die automobilisten die niet snappen dat er verschil zit tussen een rond en een pijl verkeerslicht bij het afslaan. Totaal blind dat er dus andere weggebruikers ook groen kunnen hebben (die ze dus voorrang moeten verlenen).

1 like

Daar heb je ook gelijk in. Sorry ik weet dat dit kut is maar toch even context nav mijn eerdere berichten. Ik stop niet altijd voor iedere fietser. Als er geen stroom aan auto’s is stop ik niet. Maar als die stroom er wel is in de spits dan laat ik de fietser voor, anders kan die nooit oversteken. Eigenlijk wat @Karl_Lagerfeld, @ellegirltalk @Shaaar zeggen

3 likes

#boysmom

14 likes

Ik HAAT een dresscode voor een bruiloft (van een collega). “Summer chique”, en de instructie is dan “lichte kleuren”, maar ik heb geen summer chique dingen in lichte kleuren BEHALVE beige en wit maarja dat is dan natuurlijk te beige of wit voor een bruiloftsfeest. Ik wil eigenlijk niets nieuws kopen, maar ik kan ook niets lenen van vriendinnen want ze hebben allemaal een ander lichaamstype dan ik en de jurken en dingen die zij hebben staan mij niet. Ik ben al drie weken aan het zoeken naar iets en ik kan gewoon niets vinden, alles wat ik mooi vind qua model is er alleen in donkere kleuren of beige/wit.

5 likes

Dresscodes zijn walgelijk, ik zou voor licht zwart gaan.

5 likes

Heb je iets wat je aandurft te verven met textielverf?

3 likes

Haha nee, zeker niet :joy: ik heb nu alsnog wat dingen besteld wat ik liever niet doe?? :cry: maar heb ook geen tijd om de stad in te gaan en heb echt niets dat voldoet. Als er niets bij zit wordt het toch zwart of bruin :joy:

1 like

Ik had net deze situatie en uiteindelijk wel gestopt. 2 kinderen staken de weg over op een fiets (konden net fietsen) en de ouders liepen er een paar meter lachend achteraan. Zij waren niet aan het opletten en zagen sowieso niet dat de kinderen midden op de weg stonden en dat er een auto aankwam. Kind zou maar schrikken en van de paniek de andere kant op gaan dan zitten ze er toch mooi onder.

Nee!! Hoe erg is het als je helemaal geen duiding hebt van wat mensen verwachten dat je draagt :weary: en het zou fijn zijn als er überhaupt geen verwachting of oordeel zou zijn. Maar dat is er 99% van de tijd toch wel.

6 likes

Oh verkeerde topic

Ja ook begrijpelijk, maar het blijft verschrikkelijk, meer als het te precies is dus: trek alleen groentinten aan.
Het enige wat moet kunnen: geen wit en niet naakt. :sweat_smile:

1 like

Desnoods een rok in een lichte pastelkleur? Kan de zoektocht vergroten wellicht.

1 like

wat voor model zoek je!!! laat ons meedenken

1 like

Haha lief!! Ik heb twee uur geleden op de valreep dus nog een paar opties besteld. Maar wel tricky want de meeste zijn korte jurkjes en korte jurkjes zijn vaak té kort?

Maar ik heb iets nodig met een hoge halslijn, dat is belangrijk. En bijvoorbeeld a-lijn staat mij goed, maar ook wel andere modellen als het maar niet te strak is van boven tot onder. Maar HOPELIJK heb ik nu iets, heb ook niet echt meer tijd want de bruiloft is al Woensdag

1 like

Dat sommige berichten op insta feller worden.

2 likes

Ja mijne! Hij is al met pensioen zelfs maar hij deelt een heel kneuterig kaartje uit met zijn kvknr en bankrekening er op! Maar ik geef hem meestal cash (denk dat hij wel veel wegsluist)

Zou opzich wel een droom zijn, dat 1 uur op een dag geen fietsers toe gestaan zijn :joy:

1 like