Waar erger je je aan? #21

Ik erger me echt aan smakgeluiden als mensen veel praten in een video of podcast. Ik doe het zelf ook kwam ik achter en weet dat het veel werk is om er uit te editten (vooral als je het bij elke zin doet), maar ik heb een cursus gekocht van iemand en ze doet het dus bij elke zin en IK WORD ER GEK VAN.

Wat ik nog onbegrijpelijker vind (en wat ze ook deed) is keel schrapen/hoesten… en dan wel sorry zeggen, maar het er in laten. Dan denk ik: dit is nou echt onnodig, knip het er gewoon uit, dat is echt een kleine moeite. Helemaal als ik oortjes in heb wil ik daar niet naar luisteren :sweat_smile:

2 likes

Wow dan heb je echt heel zure aardbeien in je tuin.

1 like

Haha ja ze waren niet heel bijzonder (al is het ook lastig plukken vind ik, soms lijken ze rijp en dan heb je ze geplukt en zijn ze het toch nog net niet :’( ) maar dit waren écht hele lekkere aardbeien van de appie, zo heb ik ze zelf nog nooit gekocht.

1 like

Ah ja dan hebben ze die uit jouw tuin bij mijn appie verkocht deze week. Paar weken terug waren ze wel echt lekker idd. Ik weet trouwens niet eens waar ik biologische aardbeien hier kan halen. Boeren in de omgeving vraag ik me ook af hoe schoon de grond is haha.

1 like

Vandaar! Ik moet ook nog even de zoveelste aardbei mededeling doen. Ik vond ze van de AH qua structuur net een soort rubber bah. Ben maar overgestapt naar Meinardi :moneybag:

4 likes

De Lidl heeft vaak biologische aardbeien en daar zijn ze ook nog niet eens super duur.

5 likes

Vind ik ook hoorm wilde gewoon de reacties voor zijn.

Ik ben ook actief aan het Karenen bij de klantendienst, daar hebben ze mijn bericht niet eens gelezen maar krijg ik een AI-antwoord dat het tot 3 dagen kan duren voor de bestelling binnen is.

1 like

Meine güte, die zijn duur! Was laatst in België en zo’n doosje was 7 euro of zo?? Haha :money_mouth_face:

1 like

Oh hier bij de jumbo €4,50 ofzo dus is vergelijkbaar met AH.

2 likes

Op het toppunt van het seizoen zijn ze echt niet zo duur hoor

Aan Susanna Kliblanski die van haar dochters kidfluencers maakt :face_vomiting:

13 likes

Lijkt me zo vervelend voor kinderen, om zo jong al je volwassen te moeten gedragen.

2 likes

Elke keer weer :weary:

2 likes

Mannen die zonder enige gêne hun stem continu op vol volume gebruiken.

Heb er thuis al zo eentje als buurman, en nu op de camping ook weer :sob: Hij klinkt alsof hij een elftal op een voetbalveld toespreekt ipv kletst met vrienden aan een mini-campingtafeltje. Morgen zijn ze weer weg goddank, het hele veldje ergert zich collectief aan deze vent hahaha.

1 like

Aan mijn moeder die heel goed kan koken en ook veel keukenspullen heeft, maar geen enkel goed snijmes of koksmes heeft. Echt heb je een kersenontpitter of een gevogelteschaar nodig, call her. Maar wil je gewoon een courgette of een ui snijden: niet doen.

Ze heeft wel 6 victorinox tomatenmesjes. Verder zag ik vooral keramische messen liggen, waarvan er 1 zo oud is dat ze die al had toen ik nog thuis woonde en die toen al zo bot was als ik weet niet wat. Dat is 24 jaar geleden…

Ik weet in ieder geval wat ik haar voor kerst geef.

11 likes

Hahah klinkt zo enorm bekend! Mijn stiefmoeder heeft een sperziebonen dopper (of hoe dat ook heet) en elk ander mogelijk apparaat, maar kip snijden we met een aardappel schilmesje. Net zoals al het andere :sweat_smile:

1 like

Hebben wij dezelfde moeder? Mijne heeft wel hele goede zwelling messen maar zó bot

4 likes

Zwilling ligt hier ook, tussen de victorinox en andere 80 gekartelde varianten.

Met links moet ik dus vlees en groente zien te snijden :cry:
Geen idee waarom mijn moeder denkt dat keramische messen zo fantastisch zijn.

1 like

Ik gebruik ook al jaren een super bot mes van Ikea, ik durf geen nieuwe scherpe te kopen omdat ik bang ben dat ik dan in mijn nagel of vinger snij (wel eens gebeurd).

2 likes

Ja de eerste week moet je wel ff pleisters in huis halen. Maar het went snel en het geeft zoveel gemak en tijd terug. En een echt bot mes is ook gevaarlijk, dan ga je duwen en glijdt hij misschien weg.

4 likes