Waar erger je je aan? #21

Oh wat fijn! Het lijkt me ook echt ideaal maar toch durf ik het niet aan

Ik weet niet of je o.a. mij bedoelt maar voor de zekerheid: ik denk zeker niet dat je overdrijft!! Ik had zelf echt geen idee van dat gevaar maar zelfs sinds ik het wist voelde het niet urgent genoeg om m’n gedrag er op aan te passen :sweat_smile: en ooglaseren leek mij in die zin qua risicoinschatting veiliger dan Ă©lke dag lenzen dragen en daar niet netjes mee omgaan.

2 likes

Ik heb even terug gelezen en zie dat ik het zelf verkeerd las, sorry. Ik hoor vaak als reactie terug: oh ja maar ik zet die douchestraal toch niet Ăłp mn oog, ik zwem niet in vies water, alsof ik zelf echt iets heel raars of doms heb gedaan. Dus ben een beetje overgevoelig voor stomme reacties.

En:

• daglenzen zijn veilig met zwemmen!
  • die amoebe komt voor in schoon kraanwater,
  • amoebes delen zichzelf dus worden er heel snel meer
  • ze eten je hoornvlies soort van op
  • anti biotica helpt niet, een chlooroplossing ieder uur in je oog wel, na maanden gebruik. Gaat je oog ook een beetje kapot van.

Dus ik ben pro ogen laseren of daglezen!

22 likes

Heel random maar ik zag een filmpje op TikTok over een meisje dat stond te dweilen tijdens haar kraamweek met de vraag wat voor gekke dingen andere vrouwen hebben gedaan tijdens hun kraamperiode.

En er zitten nu allemaal vrouwen “op te scheppen” dat ze al een paar dagen na de bevalling al het hele huishouden weer zelf aan het doen waren.

Nog even los van het feit dat je dat misschien zelf wil omdat je hormonaal bent maar mensen om je heen zouden je daar toch van moeten behoeden. Echt totaal niet stoer om zoveel van je lijf te vragen na een bevalling. Zou ook echt boos zijn op m’n partner als hij dan niet het hele huishouden zou doen

13 likes

Ja heel gek vind ik dat ‘zie mij alles weer even doen’ van pas bevallen vrouwen. In mijn werk (waar iedereen zzper is) was er ook een periode dat vrouwen er een gek soort trots op leken om zo kort mogelijk zwangerschapsverlof te hebben en zsm weer aan het werk. Verhalen over meetings in de kraamweek, na een maand weer lange dagen werken ‘kan prima hoor ik ben niet gemaakt voor stilzitten hihaho’. Vermoeiend om te lezen

4 likes

Omg ja. Dank!!

3 likes

Zo ergerlijk. Ik kreeg onverwacht een keizersnede en had een vrij matig herstel. Dan ga je zitten zoeken naar informatie en hoe vaak ik wel niet heb gelezen dat het veel vrouwen zo meeviel en dat ze na een week (of 2) weer konden stofzuigen. Alsof stofzuigen het eerste is wat je weer wilt kunnen na een bevalling.

8 likes

Hoe stoer denk je ook dat je bent om zo tegen medisch advies in te gaan, snap het echt niet.

Ik ben ook niet goed in stilzitten, hulp vragen vind ik kut en afhankelijk zijn nog kutter, maar toch heb ik braaf 6 weken “rust” genomen na de keizersnede. Stofzuigen kan ik de rest van mn leven ook nog.

5 likes

Ik ook!!! Kon eergisteren nacht wel huilen. Ik heb sinds kort horren, en snap er niks van. Heb er ik weet niet hoeveel muggen dood geslagen (sorry) maar steeds was er weer een nieuwe. Heb uiteindelijk mezelf van top tot teen ingesprayd met Deet 50% omdat ik zo graag wilde slapen. Maar snap niet hoe ze binnen komen. En zoveel :smiling_face_with_tear:

4 likes

Voor iedereen die last heeft van muggen, koop zo’n stekker met olie er in, van Vapona ofzo. Ik gebruik dat al jaren en nooit meer een mug gezien. Is ook gewoon bij de Action te koop

5 likes

Haar optometrist en toen was hij ook ineens oogarts in opleiding. En zij deed een behandeling waarbij ze zes maanden blind zou zijn ofzo

5 likes

Ik vind dit wel echt precies van hetzelfde als ‘ik stond alweer te dweilen’. Denk dat vrouwen vooral wat minder met elkaar bezig moeten zijn. Wat boeit het jou of een ander binnen een week staat te dweilen, niet jouw bekkenbodem.

18 likes

Ik erger me op mijn beurt dan weer aan mezelf, dat ik iedere keer dat het ergens (ook buiten het forum uiteraard) gaat over de kraamweek, het herstel en het rustig aan doen in die tijd weer getriggerd word door hoe mijn ex me behandeld heeft in die weken en hoe boos en verdrietig ik me daar nog om kan voelen terwijl dat 0 zin heeft en alleen maar energie kost en negativiteit oplevert.

15 likes

Maar het verdriet zit er, dan kun je niet wegredeneren. En dat mag je ook best even voelen, want dat is ook heel verdrietig. Maar daarna mag je ook heel trots zijn op hoe sterk je bent dat je daar uit bent gestapt!

7 likes

Dat ik thuis allemaal dure haarproducten heb, en een airwrap etc maar dat mijn haar het allermooiste zit op vakantie als ik alleen de merkloze shampoo en conditioner van het hotel gebruik :sob:

Hoe kan dat? En nee als ik diezelfde shampoo thuis gebruik heeft het niet hetzelfde effect. Ik vraag me altijd af of andere mensen dit ook hebben??

5 likes

Waterhardheid? In zuid Europa zien mijn krullen heel anders dan in Nederland!

3 likes

In de zee gezwommen? Of dichtbij de zee? Dan zit m’n haar ook altijd beter.

4 likes

Ja dat denk ik inderdaad, mijn water thuis is heel erg hard en zit ook veel chloor in. Ik heb wel een waterfilter maar dat filtert blijkbaar niet eens calcium :upside_down_face:

De hardheid maakt wel echt ziek verschil dus.

@50193905 ja maar dat doe ik thuis ook en woon ook aan zee :joy: maar de luchtvochtigheid is hier hoger, heb daardoor wel veel meer slag in mijn haar

2 likes

Mensen die nonchalant tegen je auto leunen alsof het de hunne is. Ga weg

10 likes

Maar je partner er voor behoeden zou toch ook wel wat overdreven zijn? Ieder herstel is anders zeker in een druk gezin zie je toch dat de moeder alweer snel alles oppakt. Ik zeg hier bij niet dat het een goed of fout is ik denk alleen wel even een kwestie van ook bepaalde gezinsdynamiek.

Net zoals bij een zwangerschap de een kan na 12 weken letterlijks niets meer en de ander sport nog met 36 weken. Ik mag toch hopen dat iedereen gewoon doet wat zelf goed voelt.

2 likes