Waar erger je je aan? #21

Omdat er ingebroken is in mijn auto (ergernis 1) heb ik nu een fancy leenexemplaar met achteruitrijcamera. Toen ik midden op de dag ermee thuis kwam dacht ik: Het is rustig, ik heb nu van die camera’s. Laat ik nu gewoon eens oefenen met achteruit inparkeren, want die skill ben ik een beetje verloren.

Terwijl ik dat aan het doen ben staat toevallig Els-de-bejaarde-buurvrouw buiten om iets in de container te gooien. Niet alleen blijft ze staan en toekijken. Ze gaat ook nog eens demonstratief nee-schudden als mijn poging niet goed gaat (ergernis 2).

Ik heb 'm gewoon weer vooruit ingeparkeerd onder toeziend oog van Els.

13 likes

Hondenmensen die zo debiel reageren als iemand hun hond niet leuk vind.
Ik heb een kindertrauma waar ik hard aan heb gewerkt dus het gaat al veel beter, maar ik vind honden gewoon echt niet leuk/nog steeds best eng. En daar bovenop was het na werk toch al een struggle om mezelf naar de supermarkt te slepen, maar he, na mezelf flink moed inpraten lukte het toch.
Bij de glasbak stonden twee mannen te praten en een ervan had twee hondjes aan de lijn. Ja ze waren klein, maar zodra ik in de buurt kwam, kwamen ze meteen mijn richting op. Dus ik doe een paar stappen opzij. Meteen commentaar “ja ze doen niets hoor”, waar ik (ok eerlijk is eerlijk, had anders gekund) zei “en toch zit ik er niet op te wachten”. Ik snap totaal niet dat als je ziet dat iemand iets niet fijn vind en het kost je 0 moeite om de situatie te veranderen (die honden zaten aan de lijn, hij kon ze zonder enige moeite dichter bij houden) dat je dan al met zo’n stom “ze doen niets aankomt”.

Nouja ik naar glasbak, toen kwam die man mijn kant op lopen “hahaha kijk maar uit hoor” dat was het enige wat ik verstond want ik had oortjes in, maar hij riep nog meer, en binnen in de supermarkt sprak iemand me aan die zei dat ik me niets moest aantrekken van die man, dat die dingen die hij zei ook gemeen waren, want blijkbaar had ie ook iets gezegd over hoe ik er uit zag?. Normaal ben ik best temide, maar ik was al geirriteerd dus ik heb wel geroepen dat ie niet zo stom moest doen :slight_smile:

TIEF OP MET JE HUISDIER. Leuk dat jij em lief en leuk vind, maar aangezien dit echt een kut persoon was geloof ik er geen hol van dat die honden wél leuk waren, want als je bij zo’n eikel in huis woont moet dat wel op je afstralen.

Nou dat is er allemaal uit, het was kut :frowning:

23 likes

Ik vind dit echt een meer dan prima reactie. Dat hele ‘hij doet niks hoooor’ is ook zo’n enorme dooddoener. Was er deze week niet een forummer gebeten door een hond die ook zogenaamd niks deed? Het is een dier. Die blijven gewoon onvoorspelbaar. Maargoed ik heb als kind ook therapie gehad voor mijn intense hondenangst dus ik zal ook wel bevooroordeeld zijn.

21 likes

Wat debiel! Vooral ook dat ze het “grappig” vinden ofzo sjongejonge.
Ik had laatst op een camping dat er een niet aangelijnde flink blaffende hond achter me aan ging en ik serieus maar ben gaan rennen omdat ik het zo a-relaxed vond. Toen werd ik gewoon uitgelachen door iedereen en de eigenaren deden niks!! “Hahahaha hij doet niks hoor” Echt fuck you, kom je hond tenminste even bij mij weghalen jezus

3 likes

Hier vind ik “hij doet niks” al helemaal een domme reactie want hij doet duidelijk wel wat.

11 likes

Oh zo irritant! Ik heb dat met honden die wat groter zijn. Toch komen die beesten mijn kant op. Ik schiet achteruit met mijn armen omhoog (als kind door een hond gebeten in mijn hand) en mijn man roept “houdt je hond bij je!” En alsnog springt die hond tegen mij op.

Geen sorry niks! Dan wordt ik ook woest. Pleur op met de klotebeesten. Laat ze niet loslopen!

Jouw reactie vind ik echt prima in dat geval. Niets te heftig. Netjes zelfs

5 likes

Ik vind dat je eerst een cursus moet doen en diploma moet halen voor je een huisdier mag. Zoooo veel debielen met dieren waar anderen last van hebben of gewoon dierenmishandeling is. En als je op de vraag ‘iemand wil niet dat jouw hond bij diegene in de buurt komt’ kiest als antwoord ‘ik zeg dat de hond niks doet’, dan mag je nooit een hond. Doeiiiii.

11 likes

Als tip zou ik geven: hou je armen voortaan laag en gebruik evt een knietje om t dier af te weren.
Als je je armen omhoog doet gaan ze altijd springen.

9 likes

:raising_hand_woman:
Dat was ik ja.

3 likes

Sommige hondeneigenaren snappen niet dat niet iedereen iets met hun hond heeft en doen soms ook alsof er niks aan de hand is. Echt belachelijk. Ik was gisteren in een park en liep twee mensen en hun loslopende hond tegemoet. Zij vroegen of ik even rustig aan wilde doen. Ik loop dus rustiger door. Komt die grote hond vanaf zo’n 30 meter keihard naar mij toe gerend. Echt doodeng. De hond stopte op een paar centimeter van mij vandaan. Ze probeerden hun hond tot orde te roepen, maar die luisterde gewoon totaal niet. Ja sorry hoor, maar deze hond hoort niet los rond te lopen. En zo heb ik nog meer voorbeelden van dit soort incidenten. Ben echt geen hondenhater, maar zo word ik er wel een.

4 likes

Aaarghhh. Ik ben al maanden aan het kloten met mijn fiets, een band loopt langzaam leeg. Eerst zelf gekeken, kon niks vinden, toen na maanden elke keer een fietspomp meenemen toch dat ding naar de fietsenmaker gebracht. Nieuwe binnenband, ging 2 weken goed, toen liep 'ie weer langzaam leeg. Weer terug, nieuwe buiten en binnenband (hoefde alleen voor buitenband te betalen) en toen ik 'm ging ophalen was 'ie eigenlijk al zacht maar ik wilde er niet mee terug gaan… en nu… jawel, loopt 'ie weeeeeer langzaam leeg. UGH.

Het is ook een mooie dure fiets die van mijn moeder is, anders had ik bij de kringloop een ander barrel gekocht :sweat_smile:

Oh en voor iemand me dit nog als suggestie geeft (zelfs een mevrouw IN de fietsenwinkel tegen de fietsenmaker hahaha), nee het is niet het ventiel (zelfs met nieuwe binnenband check ik die steeds haha)

En hij fietst ook zwaar en ik weet dan telkens niet of ik aan het mierenneuken ben omdat 'ie een beetje leeg is of dat het echt zo is weet je wel?? Nou weet ik dat het echt zo is dus… morgen ga ik weer :melting_face:

1 like

Kun je niet gewoon een compleet nieuw wiel kopen

1 like

Ik ben bang dat het dus zoiets moet worden, maar die dingen zijn best duur denk ik :smiling_face_with_tear:

1 like

Ja denk het ook maar 16 keer terug naar de fietsenmaker en alsnog met een slappe band zitten is misschien nog wel duurder

2 likes

Ja maar ik kan 'm er niet zelf opzetten dus ik moet alsnog naar de fietsenmaker :sweat_smile: Ik waag me niet aan de remmen daar! (het is gelukkig wel mijn voorwiel maar toch, ik ben bang het helemaal te verpesten)

Ja als ik zenuwachtig word van een hond stop ik mijn handen in mijn zakken of ik hou ze juist heel casual dicht bij. En verder Ceasar Milans No touch no eye en vooral doen of het me niks boeit :’) Lukt niet altijd natuurlijk, soms is een hond te springerig of ronduit agressief, en soms neemt je eigen instinct ook een loopje met je maar ik probeer het wel altijd en ik maak nu minder vervelende situaties mee dan toen ik wél reageerde op honden, dus aankijken of handen plotseling veranderen, sneller lopen etc

Ja dat las ik ook ergens na dit incident. Knietje geven.
Tnx voor de reminder :person_fencing: (zonder zwaard)

2 likes

Lijkt me dat er een scherp stukje aan je velg zit die steeds een mini gaatje maakt?

1 like

Ja dat kan, maar waarom heeft de fietsenmaker dat 2x niet gezien?? Maar ik wil zelf dat wiel er niet af halen dus moet er toch sowieso weer mee terug (de vorige keer heeft 'ie alleen materiaalkosten voor de buitenband gerekend trouwens, dus ik denk dat 'ie het wel netjes oplost… vind het gewoon IRRITANT).

Geen idee, ik heb het zelf een keer gehad en was toen ook steeds aan het klooien met banden plakken, tot de fietsenmaker hier na een aantal keer achter kwam.