Waar erger je je aan? #21

Ok dank jullie wel! Nouja als mijn dochter het koud heeft en ze is daar de hele dag dan snap ik wel dat ze een vest pakken, ik wil ook niet dat ze het koud heeft. En zij denken natuurlijk dat ik er niet ben. Ik was er ook niet maar had anders gekund.

En wat dan als ze wat langs komen brengen? Zoals rijst als ze naar de markt zin geweest of bloemen of wat anders. Dan bellen ze dus met we zijn onderweg naar ook dat wil ik eigenlijk niet. Maar het is natuurlijk wel heel lief en attent.

Ik weet zeker dat mijn moeder beledigd gaat regeren dit deed ze jaaaaaren geleden ook al toen ik dat zei. En net ook een beetje toen ik zei wil je voortaan aanbellen :weary:

Heb ik niet. En jaaa precies dan gaan ze bellen en kloppen enzo. Bah

2 likes

Ik heb het ook. Er staat dat ik geen pogingen heb en ik ben vanochtend bij AH geweest

Maar kan je niet precies zeggen van het voorbeeld stel je bent aan het daten, dat je daarin je privacy wil dus niet onverwacht langskomen want jij hebt daar gewoon recht op (op privacy). Dat je alle goede bedoelingen snapt maar het niet wil. Dat zij dan beledigd is, is heel jammer maar haar probleem en jouw ā€˜prijs’ die je helaas moet betalen voor je privacy, wat natuurlijk super stom is maar zo is het soms.

3 likes

Slecht hoor! Neppe actie.
Zomerkrassen was veel beter.

1 like

Erger. Kind sloopt stofzuiger.

4 likes

Of beter, je kind gaat stofzuigen :crossed_fingers:t3:

3 likes

Dit is wel een goede manier om naar te kijken.
En het zomaar langs komen dan met wat lekkers?

Haha en dan ben ik 44 hĆØ en zit ik nog met dit probleem over mijn eigen huis :smiling_face_with_tear:

2 likes

Je kunt toch allerlei situaties hebben waarin dit je slecht uitkomt?
Kun je dan überhaupt nog op je gemak zijn thuis?

1 like

Ja, dat is waar, er kunnen meer scenario’s zijn waarbij het gewoon niet uit komt.

Maar ik hoor ook zo vaak over ouders die gewoon aan komen waaien en dat de kinderen het leuk en normaal vinden. Dan denk ik weleens: ligt het nou aan mij? Maar ik haat het echt :joy: ook als ik gewoon in m’n pyjama loop met stom haar heb ik geen zin in onverwachts bezoek of even langswippen.

5 likes

Nee echt hele duidelijk regel hier thuis. Langskomen is even van te voren bellen of appen.

3 likes

Jaaa maar (sorry dat ik steeds doorga) dat doen ze soms dus ook. En dan zijn ze er 10 minuten later en dat wil ik dus ook niet!

1 like

Oh dan ben ik heel hard, dan zeg ik gewoon nee. Ook als ze al onderweg zijn. Al komt dat nauwelijks voor, ze weten het inmiddels wel :sweat_smile:

5 likes

Wow, heel knap! Dat durf ik echt niet

2 likes

Mijn moeder heeft er ook een handje van dat appt ze opeens we hebben even de grasmaaier opgehaald. Ik vind het dubbel, heb er wel eens wat van gezegd maar het lijkt niet binnen te komen. Of krijg ik opeens een appje. We zagen je auto niet staan je bent weg??? We hebben de fietspomp weer in de garage gezet. Gr. Mama

2 likes

Eigenlijk wil je dus dat ze altijd vragen of ze langs kunnen komen en/of je huis in mogen? En dat ze een nee dan ook accepteren. Dan zou ik dat zo communiceren.
Ik heb trouwens ook andermans sleutels maar ik vraag altijd of ik het huis in mag komen/ die sleutel mag gebruiken/ moet aanbellen. Het voelt voor mij heel asociaal om ongevraagd en onaangekondigd andermans huis in te gaan. En daarbij nog de mogelijkheid dat je inderdaad ongewenste en privƩsituaties aanschouwt, ieh ik wil mezelf daar ook voor behoeden dus daarom gewoon even communiceren voor ik ergens heen ga of een sleutel gebruik.

4 likes

Bekende irritatie. Wij hadden laatst op zondagmiddag onze kinderen (twee kleuters) voor de tv geparkeerd om even tijd samen in de slaapkamer te hebben. Belde m’n vader ineens aan. Binnen 10 seconden hadden de kinderen open gedaan voor opa, want hij stond voor het raam te zwaaien. En toen moest ik me als de wiedeweerga aankleden en koffie gaan zetten.

2 likes

Ja maar het liefst wil ik dat ze dat helemaal niet doen :joy: gewoon niet doen. Want 5 minuten van te voren vragen heeft weinig zin en dan moet ik dus nee gaan zeggen. En waarom dan nee als ik gewoon thuis ben in een normale setting? Dat vind ik dan lastig om te zeggen want er is dan niet echt een reden. Maar moet dat wel gaan bespreken. Dat zal wellicht al helpen.

En @Avocadotoast oh jeetje wat afschuwelijk. Dat bedoel ik dus! Hoe reageerde je of heb je het laat laten gaan?

3 likes

Ik heb het op dat moment laten gaan, maar ik wil er nog wel wat van gaan zeggen tegen mijn ouders. Ze wonen tegenwoordig ook dichtbij ons, dus het onaangekondigde bezoek komt nu vaker voor. Dus grenzen stellen wordt nu belangrijker. Maar ik weet nog niet hoe ik het het beste kan aansnijden zonder dat ze meteen beledigd zijn (wat ze vaak snel zijn)

Ah jammer hĆØ, zo lastig dit soort dingen soms! Maar we gaan het zeggen :muscle:t3:

1 like

Herkenbaar! Mijn schoonvader helpt met een meerdaags klusje in huis, maar komt gewoon aanwaaien als het hem uitkomt zonder van te voren te checken. Super fijn dat ie komt helpen, maar check even pls. Laatst lag ik op de bank, zie ik een app binnenkomen met ā€œdingdong!ā€. Kijk ik naar buiten, staat ie zo tegen het glas aan naar binnen te kijken (hij had aangebeld, maar niet gehoord).

Mijn schoonmoeder gebruikt ook wel eens de sleutel om binnen te komen als ze denkt dat aanbellen een kind wakker maakt. Maar zovaak al gezegd dat de bel daar te zacht voor is. Het is goed bedoeld allemaal, maar ik wil gewoon weten wie wat waar wanneer, op tijd.

2 likes