Waar erger je je aan? #21

Ik laat m’n ouders wel altijd weten als ik langskom, ik sta nooit zomaar op de stoep of loop zomaar binnen. Maar ik laat mezelf wel altijd binnen, aanbellen zou ik echt gek vinden.

3 likes

Mijn stofzuiger gaat net kapot :sob:

2 likes

Maar 1 koekje mogen en nooit spontaan kunnen langskomen zijn toch alle twee heel erg Nederlands? :smiling_face_with_tear: Dat klopt dan toch haha.

1 like

Dat mensen nu verbaast zijn over de kankerverwekkende stoffen in shein producten

6 likes

Ik erger mij aan mij moeder die heel denigrerend zei: ja ze zit al zestien jaar in therapie en het is elke keer wat nieuws. Echt, ze heeft geen idee wat ik allemaal doe terwijl ik dat wel vertel en dat ik het even zwaar heb niet komt omdat m’n therapie niet werkt maar juist dat het werkt!

9 likes

Met een gekneusde dan wel gebroken rib erger je je aan elke beweging die je maakt. Maar je kunt niet zuchten want ademhalen is ook twijfelachtig :slightly_smiling_face:

3 likes

Met een groep een cadeau kopen en iedereen leest je bericht maar niemand reageert. Vind ik zo irritant, ik doe moeite om iets te kopen in de stad en heb alleen maar bevestiging nodig maar blijkbaar kost het teveel moeite voor een ander om even te reageren

8 likes

Maar er is atijd kritiek op dat ene koekje en op het niet-spontane, maar eigenlijk zijn we/de (meeste) Nederlanders op het forum allemaal uiteindelijk precies zo, want we willen helemaal niet dat mensen spontaan langskomen. En één koekje is toch eigenlijk ook wel genoeg want dat calvinistische zit er ook diep ingeramd.

k ben overigens net zo hoor, als je hier spontaan voor de deur zou staan zou ik net doen of ik de bel niet hoor, er zijn maar heel weinig mensen in mijn leven die ik zonder van tevoren melden binnen zou laten. Maar als je eenmaal binnen bent word je wel volgepropt met eten & snacks :smile:

6 likes
  • het geluidje van de ring deurbel
  • ai gegenereerde markplaatsadvertenties
  • eetkamerstoelen uitzoeken, duur en hoe langer ik naar stoelen kijk hoe lelijker ze worden.
15 likes

Slechte koffie op het terras

7 likes

Ik vind eten een van de minst vieze dingen die je in een zwembad kan doen eerlijk gezegd haha

Nou nog even een update, ik zie dat het voor velen toch herkenbaar is :cowboy_hat_face:

Ik heb mijn moeder gesproken en het uitgelegd. Ik ben ook heel duidelijk geweest en heb gezegd ik wíl het gewoon niet.

Gister toen ze dus ineens door de poortdeur naar binnen kwamen en ik net terug kwam van het sporten en me snel aan het omkleden was zei ik ook “he komen jullie zomaar naar binnen, ik kon wel naakt zijn, kun je voortaan even aanbellen?” Mijn moeder zei dat toen ik dat zei het voor haar voelt alsof ik haar weg duw. Tja, dat is ook zo want ik vind het dus heel vervelend. Ik heb gezegd dat ik zo naar iedereen zou reageren, niet alleen naar haar.

Maar goed ze vindt me erg ongastvrij maar ze zou hier voortaan wel extra rekening mee gaan houden en daaruit maak ik op dat ze dat niet meer gaat doen. Ik heb ook gezegd dat ik het echt niet fijn vind als ze bellen en zeggen ‘we zijn er over 5 minuten!’ omdat ik het heel belangrijk vind om te doen en te laten in mijn eigen huis wat ik wil, zonder dat ik bijvoorbeeld met iemand aan het daten ben en ik die dan snel weg ga sturen/aan mijn moeder uit moet leggen dat het nu niet kan omdat ik aan het daten ben. Want ze zei “dan zeg je toch gewoon Piet is hier (die naam gebruikte ik steeds hypothetisch om mijn punt uit te leggen :laughing: ) het komt nu niet uit?” Waarop ik zei maar ik wil niet eens zeggen dat Piet hier is, misschien wil iets iets wel eerst even heel lang voor mezelf houden voordat ik iets daarover deel met jullie.

Nou goed, ze vond het allemaal niet leuk maar ze gaat het niet meer doen. En dat iemand zei het is de ‘prijs’ die je betaalt dat zij even beledigd is voor iets wat je zelf aangeeft helpt wel om het beter naast me neer te leggen. Ik ben echt heel duidelijk geweest dus ik ga er vanuit dat het niet meer gaat gebeuren.

Dank voor alle tips!

133 likes

Dit vind ik ook een hele goede! Idd het oncomfortabele gevoel dat het geeft om anderen zich minder goed/blij te laten voelen gewoon accepteren. Goed dat je het gesprek bent aangegaan!

1 like

Vooral als je 4,50 moet afrekenen voor gewoon slechte automaatcappuccino :sob:

3 likes

Ik heb al 3 dagen buikgriep :sob:

O shit, mooi kut met dit weer :sob:

1 like

Nou inderdaad :joy: pun vast niet intented?

Sterkte @Nude!

Absoluut wel intended :rofl:

3 likes

Webshops waar je wordt verplicht een account aan te maken om te kunnen bestellen. Zo tering irritant.

24 likes

Echt heel goed gedaan! Knap van je dat je direct zo duidelijk bent geweest en hebt doorgezet. Het is wellicht al jarenlang een patroon dus dat lijkt me niet makkelijk om zo te doorbreken. Denk dat het echt heel normaal is om in je eigen huis gewoon ongestoord te kunnen doen wat jij wilt en daarin je eigen privacy te bewaken. Als je dat in je eigen huis niet kan waar dan wel?

3 likes