Waar erger je je aan? #21

Mijn auto is verkocht en mijn vriend zei dat die man om 12.00 zou komen en hij kwam veel eerder. Nu heb ik geen afscheid kunnen nemen. Had er nog even in willen zitten en zelf m’n spullen eruit willen halen

10 likes

Lukt het je om de kat te pakken? Als je z’n bekje open doet en het achter in de keel gooit en vervolgens zijn hals aait (onder zn bek), moet 'ie slikken en is het pilletje weg. Zo heb ik het altijd met de katten gedaan en leverde dus ook geen strijd meer op met brokjes etc.

2 likes

Andermans kinderen die de hele dag in je nek zitten op vakantie zodra je 1 teen dipt in t zwembad.

6 likes

Dankje maar dat had ik al geprobeerd natuurlijk :sweat_smile: ze heeft hartproblemen dus moet stress zo veel mogelijk vermijden, en ze wil niet vastgehouden worden, vandaar het mengen

Dit klinkt altijd zo “makkelijk”, maar als je een kat hebt die zich enorm verzet dan is dit echt voor niemand leuk hoor.

9 likes

Vandaar ook eerst mijn vraag. De talloze katten die ik heb gehad, trokken dit wel. Dus vandaar de tip. Maar als je alles al hebt geprobeerd, dan wordt het idd lastig! Succes!

5 likes

Ik probeer iets meer een klusser te zijn en moet me er al toe zetten. Maar dan is de klus klaar en moet je ook nog opruimen en schoonmaken want overal is zooi en gereedschap?! Echt oneerlijk.

21 likes

Sowieso andermans kinderen die de subtiele hints niet snappen waarmee je bedoelt dat ze moeten optiefen.

Dat is ook de enige reden waarom ik monkeytown kut vind. Van die kinderen waarvan de ouders zelf niet willen spelen en daardoor de godganse tijd om je heen hangen als jij als ouder dat wel doet.

2 likes

OMG ja met dit fenomeen heb ik de afgelopen weken ook kennisgemaakt

3 likes

Pfoh ja deze 2 blagen hebben echt letterlijk ons geen seconde alleen gelaten in het zwembad vandaag met onze dochter. Dus we hebben het er net over gehad wanneer het geoorloofd is om kinderen weg te sturen en hoe je dat dan netjes doet :joy:

3 likes

Ik negeer ze altijd stoïcijns (ja ik ben geen ouder i know) en dan druipen ze altijd af want dan ben ik niet entertainend. Soms duurt het wel echt 5+ minuten stilzwijgen maar dat vind ik het waard.

Maar weet eigenlijk niet of dat gemener/schadelijker is dan het kind erkennen en te zeggen dat je even met je eigen kind bezig bent en of ze weg kunnen gaan haha.

5 likes

Ach lekker boeiend, het is jouw kind niet.

3 likes

Ik was gister met mijn dochter naar de canal pride (en het was m’n eigen schuld want we waren te laat hoor, ik las dat de botenparade van 13.00 tot 18.00 uur was, maar toen we er om 15.00 uur waren was de eerste stoet al weg, ik dacht dat het constant zou zijn)

Maar in ieder geval heel veel dingen waren ook afgesloten met hekken en daar dan nog doeken voor zodat je ook niks kon zien. Weet iemand waarom dat is? Vroeger was alles open en kreeg je alles gezellig mee maar nu was het zo afgebakend. We hebben alsnog een hele lekke dag gehad en mijn dochter keek haar ogen uit van alle kleurrijke mensen om ons heen en de mooie sfeer maar vond het wel echt jammer!

3 likes

Waar was dat dan? Langs de grachten zelf?

De omschrijving komt me niet bekend voor maar ik was er niet dit jaar dus kan ook dat het nieuw was

2 likes

Volgens mij is dat nieuw, met tribunes waar je dan een kaartje voor moet kopen. Ik had begrepen dat ze dat geld vervolgens gebruiken om de volgende dag schoon te maken/dat het is om sommige buurten te ontlasten maar ik vond het zelf een vaag verhaal

Oh, nvm, nos legt het gewoon uit: Voor het eerst betaalde zitplekken langs Canal Parade in Amsterdam

4 likes

Ik weet het niet zeker (ben er nog nooit geweest), maar wellicht voor crowd control? Zodat ze kunnen controleren hoeveel mensen er in ruimte voorbij de hekken staan, kunnen afsluiten indien te vol, en dan doeken voor het hek zodat de massa niet aan de andere kant blijft hangen om verder te kijken en het daar ophoopt.

3 likes

Echt goddank dat dit een eenmalig ding is wel haha

2 likes

Er waren ook gedeeltes met optredens waar ja kaarten voor moest hebben, een kleine wasteland bijvoorbeeld

3 likes

Dat mensen ondanks alle waarschuwingen tóch de autoramen open doen tijdens de autosafari in Beekse Bergen. En dan ook de giraffen gaan voeren?! Het mag niet, waarom is dat zo lastig te accepteren?

Gisteren kreeg een giraffe wortels van een man en toen pakte de giraffe een soort sleutel/afstandsbediening uit de auto en probeerde hem op te eten wth. Gelukkig spuugde ze hem uit maar jemig joh :rage::face_with_symbols_over_mouth:

5 likes

Ik ging mijn vader gisteren helpen met een aangifte erfbelasting en dan hoor ik hem gewoon, terwijl ik hem uitleg hoe hij het moet invullen, stiekem aan chatgpt vragen of het klopt wat ik zeg (want helaas kan ik niet bevestigen wat hij eigenlijk wilde horen). Ik zit hierop, dit is letterlijk waarvoor jij mijn collegegeld hebt betaald (wel echt blessed, dat weet ik) maar vraag het vooral aan een robot.

18 likes