Ja inderdaad. Een boterham is echt in 5 seconden ontdooid ofzo (aangenomen dat ze uit de vriezer komen en dat er daarom wordt gevraagd hoeveel je er wil).
Ja maar hallo, straks blijf je zitten met een boterham (of aardappel of stukje vlees) dat niet wordt opgegeten!!! Kan écht niet hoor
Stel je voor dat je voedselverspilling probeert te vermijden ![]()
Het bederft toch ook niet na een dag. Dan eet je die boterham of aardappel toch morgen
Haha ik wilde net zeggen, mijn moeder doet dit ook omdat ze geen eten wil gooien. Niet om het geld, maar voedselverspilling. (En om nou aardappels op te bakken als je er maar 2 over hebt is ook weer wat
)
Dat is toch zwaar afhankelijk van het aantal, wat ga je doen met één of twee gekookte patatten? Idem met een half verlepte botherham met choco waar je iemand de kop mee kunt inslaan op dag 2.
Haha wauw, weten jullie dan elke dag exact hoeveel honger je hebt? Ik maak liever te veel en ja met die ene aardappel of boterham of weet ik veel kan ik echt wel wat de volgende dag. Beetje creativiteit kan ook geen kwaad.
Nja als je voedselverspilling tegen gaat is dat zeker wat. Vind dat echht niet zo raar
Ik eet letterlijk liever twee koude aardappelen als ontbijt (die je overigens prima de volgende dag kan opbakken in een omelet of waar je een snelle salade van kunt maken voor op brood) dan dat ik zó stug en ongastvrij ben.
Ik kook heel vaak voor groepen/gasten overigens, en juist als je ruim kookt hoef je minder weg te gooien want dan heb je vaak genoeg voor de volgende dag (of een portie als lunch oid)
Tuurlijk, het gebeurde ook gewoon, maar ik heb het nooit een rare vraag gevonden.
Maar ik ben sowieso een supergierige Hollander haha.
Dit is echt een top tip ! Ik leg het handdoekje af en toe ook even in de vriezer voor extra koelte.
Nou dit. “Vandaag is een 6 aardappels kind of day!”
Koude gekookte aardappels met mayo ![]()
De vraag hoeveel aardappels iemand wil vind ik het toppunt van calvinistische zuinigheid. Ja je voorkomt misschien voedselverspilling, maar je gaat toch niet aan gasten van te voren vragen hoeveel ze denken te eten.
En ook 2 aardappelen kun je prima bewaren en ergens instoppen, spaanse tortilla bijvoorbeeld. Of een paar dagen later restjes dag met andere restjes.
Doe eeeven normaal. We gaan als calvinistische Hollanders toch geen Spaaaanse tortilla maken?! ![]()
![]()
![]()
Waarom niet? Alleen doen we er nog wel ananas en zilveruitjes erbij
Hahahah met curry wel he
Ik proef dit gewoon
Ik heb nu wel heel veel zin in appelmoes ![]()