“Oh je eet vegetarisch, eet je wel vis?”
Maat. Hoezo is vis geen vlees? Wat is dat onderscheid toch?
“Oh je eet vegetarisch, eet je wel vis?”
Maat. Hoezo is vis geen vlees? Wat is dat onderscheid toch?
Komt dit niet door menukaarten? Je hebt heel vaak een kopje met vlees en een kopje met vis er op staan.
Ja en dat is dan allebei niet vegetarisch?
is gewoon klassiek dat mensen vlees óf vis eten toch
Ja dat snap ik zelf ook wel. Ik reageer toch op het onderscheid wat mensen maken.
Er zijn best wat pescotariërs die zichzelf vegetarisch noemen. Dat zal ook niet meehelpen in de beeldvorming.
Dat is op mijn werk ook zo irritant. Als er een lunch wordt verzorgd is het voor 80% vleesbeleg. Waarom überhaupt?? Is toch niet meer van deze tijd! Ik moet dan echt snel zijn om zelf met kaas te kunnen pakken.
Oh sorry ik had niet gezien dat @twijfelaar zei “hoezo is vis geen vlees” (want ik zie vlees en vis ook wel als iets anders maar wel allebei dood dier en allebei niet passend onder de noemer vegetarisch)
Ja ik probeer dit op mijn werk dus te veranderen, want anders is het carpaccio, ham, kip, tonijn, krab en een broodje gezond ofzo.
Maar dit is een eenzame strijd want mijn collega’s boeit het nul en degene die de lunches uiteindelijk bestelt vindt dus 1 optie eiersalade al voldoende vega
Ik ben elke keer lichtelijk met die man in discussie (dus ook of tonijn als vega telt of niet hahaha)
En ik ben dus geen vegetariër maar vind broodjes met vlees smerig, dus er zit zeker ook eigenbelang in hahaha. Geef me brie of hummus ofzo, maar dat is weer too much!
Dat ik te laat ben om nog een eclipsbril te vinden ![]()
Als je zegt dat je pescotarier bent kijkt iedereen je ook aan alsof je gek bent en moet je het alsnog uitleggen. Vega zeggen is dan makkelijker.
Maar ik vind vis geen vlees @Twijfelaar
Hoe noem je dan het “vlees” van de vis?
Snap dat je vega zegt ipv pescotarisch hoor!
hoezo niet? ik snap dit onderscheid niet echt. vind je kip/gevogelte dan ook geen vlees?
Nou ja, in die zin dat als iemand tegen mij zou zeggen: ‘ik eet geen vlees’, ik er niet meteen vanuit ga dat die persoon geen vis eet. Dus meer in die context. Als iemand zegt vega, dan ga ik iig ook niet een broodje tonijn maken haha.
Ik noem mezelf niks ik zeg gewoon dat ik geen vlees eet. Dan ben je er toch?
oh ik eigenlijk wel, ga er dan vanuit dat diegene geen vlees/vis/gevogelte/andere zeedieren eet
Ja, dat heb ik ook vaak gedaan, maar soms op formulieren van etentjes of barbecues of zo kun je kiezen vlees of vega. En ik studeerde toen nog dus ik had best wel veel van dat soort activiteiten. Dan ga ik daar niet een extra toevoeging bij zetten en dan val ik dus automatisch in de vegetarische categorie terwijl ik dat niet ben (was).
@Vuile_bitch weet ik niet, gevoel ofzo? Ik vind kip wel vlees, maar vis komt uit het water, ik vind dat gewoon iets anders en ik kan ook eigenlijk niet goed onderbouwen waarom.
Andere discussie maybe maar ik vind pescotariërs ook ergens heel stom, je vindt een schaap zielig maar een vis niet?
Maarja zijn wss ook mensen die helemaal wild worden van een broodje/wrap met zalm ofzo
Een dier wel of niet zielig vinden is ook niet de enige reden om het niet te eten ![]()
hahhaha ik zat hier ook precies mee in mn hoofd en door jouw likes hoopte ik al dat jij het ook dacht
Maar je kan het nooit goed doen. Als vega ben je stom dat je wel zuivel en ei eet. Terwijl die industrie misschien nog wel erger is doordat de dieren in leven worden gehouden en alle andere verschrikkelijke omstandigheden. Op alles is wel iets aan te merken wat niet goed is.
Als vleeseter ben je stom dat je een koe niet zielig vind maar een hond wel.