Waar erger je je aan? #21

We hebben een huis gekocht en zijn nu aan het verbouwen en mijn eigen familie en schoonfamilie vraagt steeds alleen maar aan mijn man hoe het klussen gaat. Man, ik klus op alle vrije momenten die ik heb ook keihard mee, ik kan net zo goed antwoord geven op die vraag.

6 likes

Onze zolder is verbouwd en de stopcontacten zijn nog niet aangesloten. Kan mijn naaimachine dus niet gebruiken nu, vind ik wel weer klote.

1 like

Collegas die klagen over… de regen??!

6 likes

WAAR IS ER REGEN??

31 likes

Hoorde pas ook een collega zeggen dat dit echt een perfecte zomer was qua weer, beter dan al die verregende zomers. Toen dacht ik wow ja dat is op zich ook een manier van ernaar kijken als het niet zo dystopisch zou zijn

14 likes

Groningen! Mijn tuin heeft ook stukken minder te lijden onder het weer dan die van mn familie in Zuid Limburg, die hadden laatste hun eerste bui in 10 weken ofzo.

3 likes

Jaloers! Hier in Brabant lijkt mijn tuin ondertussen meer een Sahara landschap :sweat_smile: :sweat_smile: :sweat_smile:

7 likes

Ik heb in het voorjaar mijn voortuin laten opknappen. Er staan gelukkig veel planten die goed tegen zon/droogte kunnen (tuin staat vol op het zuiden), maar ik heb echt stress om die jonge plantjes joh :smiling_face_with_tear: Woon in het zuiden en het is hier echt kurkdroog. Van mij mag het echt minimaal een week gaan regenen.

Hier (zuid Limburg) ook sahara. Ik heb vooral planten staan die goed tegen droogte kunnen want ik ga liever niet sproeien. Van het gras is echt niks over :sweat_smile: Net of je op heel knapperig mini stro loopt haha.

2 likes

Vannacht even wat pyralvex op smeren dan is het morgen weg

Over tuinen gesproken. Ik verbaas mij er elke keer over dat mijn mooie planten inmiddels door de aanhoudende hitte op sterven na dood zijn. maar het onkruid waar ik heel graag van af wil maar door groeit en inmiddels mijn hele tuin overwoekerd. Het lijkt wel hoe warmer het weer en hoe meer ik het probeer weg te plukken hoe beter het groeit.

7 likes

Iedereen en zn moeder die voor 2 weken vakantie hun woonplek proberen te onderverhuren, of nog erger kattenoppas zoeken die vervolgens wel de volle mep huur moeten afdragen

23 likes

Ik snap dat met een kattenoppas nooit? Je betaalt toch juist de kattenoppas, die past namelijk op je kat dus hoe kan het dan dat de oppas huur moet betalen?

14 likes

Dat vind ik ook raar. Ik zag laatst een nog vreemdere versie hiervan. Woningen op airbnb waarbij je ook de kat van de eigenaar moest verzorgen? Ik ben allergisch voor katten en wil geen kat in het vakantiehuis. En dat staat dan ook in kleine lettertjes onderin de omschrijving van het huis. Of zelfs een keer werd het pas medegedeeld nadat ik geboekt had.

3 likes

Ook super zielig voor zo’n kat, steeds vreemde mensen over de vloer

17 likes

Dit heb ik nog nooit gezien en vind ik inderdaad vrij bizar. Wel dat het met gesloten beurs is dus dat er iemand gratis in je huis verblijft met als voorwaarde dat diegene dan voor de kat zorgt. Dat vind ik op zich wel een win win situatie.

5 likes

Ik moet voor mijn werk regelmatig lunches bestellen en vraag dan ook altijd om wat vegetarische broodjes. En regelmatig wordt er dan geroepen dat ze er dan wel wat broodjes tonijnsalade bij doen.
Net stond ik bij de bakker om voor mezelf een broodje te bestellen en daar waren de medewerkers ook in discussie over of tonijnsalade vega is of niet.

Hoezo is dat zo moeilijk? Ik ben zelf niet eens strikt vega, maar dood dier is dood dier toch?

28 likes

Mijn mango was rot en de kaas was beschimmeld en ik had ner broodjes in de oven maar dus geen beleg ervoor 🫠

Edit oh beter ik vind nog kruidenboter achterin (zonder schimmel)

5 likes

Aangrenzend hieraan
Mensen die niet vega zijn die dan de niet vega opties gaan pakken.

Vaak genoeg gehad dat vleeseters dan massaal mijn (en mijn mede vega’s) broodjes, kaas/brie/humus al op hadden gegeten waardoor er voor de vega’s niets meer was :frowning:

22 likes

Mijn koptelefoon is overleden :sob: en nu wil ik een nieuwe kopen maar ze zijn kapot duur en ik kan niet kiezen.

1 like