Waar erger je je aan? #21

Ja lastig. Ik ben geen overtuigd vegetariër want ik eet soms wel nog iets van vlees. Maar over het algemeen vind ik het ook niet lekker dus eet ik wel overwegend vegetarisch en zou dus wel ook iets pakken waar “vegetarisch” bij staat. Ik ga dan niet niets eten omdat ik niet 100% vegetarisch eet zeg maar. (Al ben ik wel zo dat ik dan 1 broodje neem en op let dat iedereen iets heeft. Ik vind t sowieso aso om te plunderen en al een tweede broodje naar binnen te proppen als nog niet iedereen gehad heeft maar dat terzijde haha)

2 likes

Maar begrijp je echt niet wat men bedoelt? Een pescotariër is toch gewoon iemand die geen vlees eet van zoogdieren en gevogelte, maar wel vis, schelp -en schaaldieren.

In de volksmond zijn vlees en vis toch gewoon 2 verschillende categorieën? Snap deze take hierop (niet enkel van jou) echt helemaal niet.

21 likes

Grondwater helaas, volgens mij komt elke woning hier met een pomp in de tuin :frowning:

1 like

Natuurlijk begrijp ik wel wat men bedoelt maar in mijn ogen is de uitspraak “geen vlees, wel vis” of “alleen vleeseters” (terwijl je dus zelf vis eet, wat net zo goed vlees is) zo vreemd. Echt zo’n uitspraak die is ingeburgerd, maar waar je van achter je oren krabt als je er eens goed over nadenkt. Meer een semantische discussie dus.

Edit: geen zoogdieren en gevogeltje, wél vis klinkt dan eigenlijk logischer nu je het zo zegt :joy: Maar dat bekt natuurlijk niet zo lekker

2 likes

Maar wat is nou het probleem? Het heeft zelfs gewoon een naam? Al eet ik alleen geen kip en de rest wel, wat interesseert jou dat nou? :sweat_smile:

5 likes

Zie hierboven, we postten tegelijkertijd

1 like

Ja ik snap je wel hoor, mij ging het in mijn originele post over het oordeel er achter. Dus dat is een andere discussie dan die jij nu aanhaalt. Begrijp wel wat je bedoelt, qua taal. Maar daar had ik het dus weer niet over in die post.

2 likes

Hahaha ja misschien voortaan op de menukaart:
Zoogdieren en gevogelte
Vis, schelp- en schaaldieren
Vega
Vegan
:rofl:

Nee, maar ik begrijp opzich als je er echt kritisch naar gaat kijken het gek is qua uitspraak. Al zou ik nooit zeggen ja een zalmfilet is het vlees van de zalm :sweat_smile:, maar dat is het natuurlijk wel.

2 likes

Vergeet glutenvrij en lactosevrij niet

2 likes

Vind het wel grappig dat 2 random kibbelende medewerkers bij de bakker nu onwetend een hele discussie hebben getriggerd op een forum.

17 likes

Ik had zoveel zin om lekker te snacken, dus zak chips opengemaakt. Maar ik proef echt NIKS :sob: vanwege verkoudheid pfffff heb de zak maar weer dichtgedaan

Kom ik uit een ei of waarom mis ik dat hummus controversieel is?

5 likes

Dat ik twee dagen thuis moet blijven omdat er een bedrijf komt.
Ik weet me dan nooit echt een houding te geven. Het liefste ga ik op de bank liggen een boek lezen maar het voelt alsof ik actief bezig moet zijn🙄
En vreemde werkmannen is huis vind ik ongemakkelijk en stom.
Helaas moet het wel en ben vast blij als ze weg zijn!

10 likes

Echt iedere keer als ik in een trein zit die gekoppeld moet worden halverwege de reis, gaat dat mis. Echt zonder uitzonderingen.

1 like

Er zijn nog best wel mensen in die hummus heel exotisch of zelfs onzin (want vegan onzin!!) vinden (ik verzin het niet). Ligt denk ik aan waar je werkt en wat de gemiddelde leeftijd van je collega’s is

9 likes

Dat ik reddit nauwelijks meer zonder account kan bekijken, zelfs old.reddit doet het niet meer :pensive: ik wil gewoon niet overal meer een account of app voor hebben, hoe moeilijk is dat.

5 likes

Bepaalde typen treinen staan erom bekend dat ze vaak issues hebben met koppelen, echt waardeloos.

2 likes

Ook niet in privé modus? Op m’n mobiel krijg ik de melding dat ik de app moet downloaden, maar in de privé modus van Safari krijg ik die melding niet.

1 like

Vandaag heb ik wat dingen op MP gezet. Ik heb geen zin in gezeik of rare pakketten inpakken, dus ik vink altijd alleen ophalen EN zet het ook nog onderaan m’n advertenties. Eerste drie berichten allemaal: “Hallo, kan je ook verzenden?” :upside_down_face: NEE blinke vink, staat toch niet voor niks zo in de advertentie!1!!! Heb nu alweer spijt dat ik 100 euro wilde verdienen via MP hahaha.

2 likes

Oh dit werkt, thanks!!

2 likes