Waar erger je je aan? #21

Het gaat sowieso ook alleen maar helser worden. Ik ga binnenkort naar een vakantiepark waar de toegang tot faciliteiten geregeld is met een gezichtsscan💀

6 likes

Sportscholen doen dit ook steeds meer, vreselijk

Maar je kunt ook
 niet de paaltjes volgen!

Als je mensen zo laagdrempelig mogelijk van de natuur wil laten genieten/wil laten wandelen dan is een duidelijke route echt wel fijn!

12 likes

Iemand die afgevallen is en nu bikinifotos post met ‘eindelijk kan ik dit posten’ :sob:

Ik heb geen smartphone meer (een hele beperkte) en waar dit een jaar of 4/5 geleden nog prima kon merk ik nu idd dat ik echt tegen beperkingen aan loop. Laatst bij IKEA moesten we bijvoorbeeld een busje huren om iets te vervoeren, maar de huurauto ging alleen open met een app die je op je smartphone moest installeren. Gelukkig was m’n vriend erbij, want mijn telefoon kan dat niet.

1 like

Ja helemaal kut. De terreur van die QR codes overal. God forbid dat er ergens drie woorden op een bordje staan :sob:

19 likes

in restaurants haat ik dat ook zo, al helemaal als je dan ook meteen moet bestellen via je telefoon. geef gewoon een menu

12 likes

Ja heel irritant. Ik had het laatst weer ergens omdat ik op een deel van het terras zat wat te ver weg van het binnengedeelte was hahahah my god. Irritante pandemie-vibes en dat met elke bestelling (drankje, eten, toetje) meteen moeten betalen vind ik ook ongezellig.

1 like

Mijn werk maakt zich hier ook schuldig aan maar dat is meer uit praktische overwegingen en ik denk dat dat vaker voorkomt: info achter de QR-code kun je makkelijker up-to-date houden dan belettering/bordjes. Zeker als de code naar een website leidt die je toch al bij moet houden is dat efficiënter en goedkoper als de informatie nogal eens verandert.

Dat gezegd hebbende ben ik het er helemaal mee eens dat het irritant is dat je overal je telefoon voor nodig hebt, zeker ook in de natuur

2 likes

Een buurvrouw die een foto van een blikje op een brugleuning in de straatapp stuurt met : opruimen a.u.b., dank.

Ruim lekker zelf op als je het zo erg vindt; alsof de ‘boosdoener’ in onze straatapp zit.

12 likes

De uitspraak “een ventilator verplaatst alleen maar warme lucht”

25 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Burenergernissen #2

ja ik vind dat ook zo dom haha, zelfs met 30 graden binnen vond ik het een wereld van verschil hoor

11 likes

Die wordt toch vanzelf gepakt door een statiegeldstrateeg? Ik zet blikjes best vaak op de dichtstbijzijnde brug of prullenbak als ik geen zin heb het zelf in te leveren.

3 likes

Vooral de quote erin
Robbie Williams heeft autisme: ‘Daar ben ik eigenlijk fucking blij mee’ | Achterklap | NU.nl

‘‘achter gekomen dat ik ook een beetje autisme heb’’

Voor het geval nog niet genoeg mensen zeggen dat iedereen een beetje autistisch is.
Lekker dit, haat dit soort berichtgeving echt, het lijkt tegenwoordig een mode-item ofzo. Een excuuskaart voor gedrag.

Lekker veel stigma erop als je erdoor beperkt word (het echt een handicap is)
Maar verder vooral iets wat iedereen een beetje heeft he

Ja, ik ben hier bozer om dat nodig.

((en drugs tasten je brein zo aan dus betwijfel het ook)

11 likes

Nou nee hoor terecht dat je boos bent. Het is verdomt irritant om dit te horen. En dan heb je ook van die mensen die het lachend even erbij vermelden.

Ach we zijn allemaal een beetje onwetend he
 :unamused:

4 likes

Ja. Dit,

Ik ben heel mijn leven, elke dag, beperkt en alles is giga lastig (kort samenvattend) omdat ik autistisch ben en het dan zo lacherig vermelden

1 like

Hmm, waarschijnlijk net gediagnosticeerd (tenminste zo las ik het artikel) met autisme level 1

Fijn voor hem dat dit een soort bevestiging geeft, maar heel onhandig in zijn woordkeuze. Vooral omdat zijn woord als gospel wordt gezien, terwijl hij nog nauwelijks weet heeft wat autisme is (en misschien wat autisme voor hem inhoudt)

Maar een beroemdheid die niet nadenkt over zijn/haar woordkeuze en het effect ervan. Helaas niets nieuws

5 likes

In B&B vol liefde is er ook een B&B houdster, die verder best sympathiek lijkt, die al meerdere keren dingen of zichzelf ‘een beetje autistisch’ noemt. Vind ik ook zo’n gigantische afknapper steeds.

2 likes

Dit is toch ook zo met ADHD tegenwoordig? Een beetje verstrooid? ADHD, een beetje rommelig, ADHD

5 likes