Ja eens hoor met het dat sommige mensen er best meer invloed op kunnen hebben. Maar ik blijf erbij dat gelukkig zijn niet volledig in je eigen handen ligt en dat zeg jij geloof ik ook.
Het gaat er inderdaad vooral om dat je nu gelukkig bent. Wanneer je op je sterfbed een periode aan moet wijzen die het leukste was maakt het denk ik niet uit of dat nou je studententijd was of je pensioen.
Ik moest voor een vriendin even kijken of die Elle er nog is maar bij mij in de stad is het ook overal uitverkocht.![]()
Ik ga er vanuit dat iedereen zijn best doet om zijn leven zo plezierig mogelijk te maken
en daar heb je soms veel invloed op, dus zonde om weemoedig naar het verleden te blijven kijken zonder actie in het nu. Maar als ik zelf terugkijk zijn er best wat puzzelstukjes die voor mij belangrijk zijn die goed pasten in bepaalde periodes van mijn leven en minder in andere.
Het blijft gewoon altijd een afweging maken en hoe cliche het ook klinkt, je kunt niet alles hebben. Voor mijn (inhoudelijke) droombaan moet ik bijvoorbeeld naar het buitenland en vaak verhuizen. Maar de cultuur van die sector past niet bij me, je bent altijd ver weg van vrienden en familie en je partner moet ook maar mee willen. Daarom heb ik gekozen voor een baan die ik saaier vind, maar ben ik op andere vlakken weer gelukkiger.
Ik vind mijn studententijd gewoon leuk omdat het zo zorgeloos was. Gewoon doen wat je wil wanneer je er zin in hebt. Natuurlijk is het niet perse daarna slechter geworden en denk dat elke periode wel weer goede punten heeft.
Ik vind dat echt grappig om te lezen want het was juist de tijd dat ik de meeste zorgen had. Altijd geldstress, heel veel werken, altijd deadlines, korte nachten… mn leven is nu zoveel chiller
Ik heb ook wel echt een pathologische neiging tot nostalgie. Zodra iets afgelopen is denk ik ![]()
terwijl ik ook wel weet dat ik me tijdens eerdere fases ook echt niet altijd goed voelde en ook stress en ander gedoe had. En ik vind ook dat hoewel mijn persoonlijke leven nu op een andere manier gelukkig is dan 15 jaar geleden de staat van de wereld steeds kutter wordt en ik voel mezelf met de dag onschuld en naïviteit verliezen. Zou dat wel terugwillen.
Haha ik was laatst nog een paar dagen in Amsterdam. 5 jaar gestudeerd, absoluut de ongelukkigste tijd van mijn leven, kon ook totaal niet aarden in de stad. En nu bijna 10 jaar later loop ik helemaal nostalgisch rond over alle plekken waar ik toen kwam. Werd zelfs een beetje weemoedig van die graflelijke uba die nu helemaal afgesloten is met houten planken ![]()
Mensen die hun fiets op dubbel slot zetten voor kleine momenten. Mens je staat voor de ijszaak waar je je ijsje gaat halen, niemand gaat het komende kwartier je fiets jatten. Echt een onnodige ergernis, ik hoorde niet eens bij deze mensen. Maar ik vind dat dus helemaal een type in m’n hoofd.
Haha wow het werd net om 21u nog gebracht. Wel fijn dat het alsnog kwam want in mijn hoofd was het pakketje al verloren gezien de t&t ook niet veranderde ![]()
/drama
Mijn ebike werd in een kwartier gestolen pal voor de winkel waar ik af en toe een shift draai, terwijl er iemand voor het raam zat. HIJ ZAT OP DUBBEL SLOT
Zie je het heeft dus niet eens zin!!! Deze mensen hadden niet eens een ebike, gewoon een iets mooiere gazelle.
Ja ik ben gestopt mn fiets dubbel op slot te zetten. Met al het lekkers wat er op straat te vinden is pakken ze mijn rammelbakje niet (hoop ik! Gaat al 1.5 jaar goed)
Ah ja ik doe dat ook, er worden hier echt snel fietsen gestolen en ik ben zo blij met m’n luxe gazelle die ik ooit met een fietsplan heb gekocht.
Jij onderschat fietsendieven echt
Ja joh, de fiets van mijn vriend is eens gejat bij de supermarkt voor ons huis, gewoon midden overdag. Hij was 5 minuten binnen en toen hij de winkel uitkwam zag hij de dief wegfietsen met zaag in de hand! Hij is er nog achteraan gerend maar ja, dat redde hij niet natuurlijk.
Sindsdien ben ik ook wat sneller met dubbel slot. Voel me dan wel altijd een brave, bangige boomer haha @Kusjessoldaat maar ja ik hou m’n fiets wel liever.
Fietsendieven stelen vaak op gelegenheid en niet op mooiheid/waarde van de fiets. Dus meer: is het makkelijk mee te nemen of niet. Dus het maakt tot op zekere hoogte niet uit welk merk of staat je fiets is.
Ik denk wel dat de professionele dieven die er met busjes voor op pad gaan het tegenwoordig anders aanpakken. Elektrische fietsen worden met grof materiaal weggeslepen, mijn vriend zet zijn fiets dagen zonder slot staan voor de deur en niemand die ook maar de moeite doet hem mee te nemen.
Nadat m’n fiets gestolen was in utrecht heb ik op de een of andere manier in 12 jaar amsterdam nooit m’n fiets op dubbel slot gezet (hing wel altijd eentje om m’n stuur voor de sier) en ik rijd nog steeds op dat barrel <3
Maar waarom niet op dubbelslot? Ik doe het uit automatisme ook omdat de verzekering anders niet dekt
Maar de verzekering weet helemaal niet of je hem wel of niet op dubbelslot hebt gezet als je fiets gestolen is.