Als ze streng zijn moet je een aankoopbewijs van het tweede slot laten zien en 2 sleutels!
Als je fiets wordt gestolen moet je aangifte doen, daarin vermeld je dan ook dat hij op dubbel slot stond. Als dat niet het geval is doe je dus een valse aangifte.
Het is een kleine kans maar er is een mogelijkheid dat er wel camera beelden worden opgevraagd en als daar uit komt dat hij zo werd meegenomen terwijl die niet op dubbel slot stond heb je groter probleem.
Kortom kleine moeite, scheelt veel gezeur
En als ze heel naar zijn moet op beide sleutels te zien kunnen zijn dat ze gebruikt zijn.
Die vind ik dan wel weer lastig want 1 sleutel gebruik je standaard en de reserve doe je toch vaak gelijk opbergen.
Ik denk dat ze de sleutel van het fietsslot en het extra slot bedoelt?
Ik heb een ingebouwd dubbel slot?
Ja dat van die sleutels snap ik allemaal, maar daaraan valt niet te zien of je hem wel of niet die 5 min dat je naar de supermarkt was hem op dubbel slot hebt gezet. Camera’s is een ander verhaal. Al met al lijkt het me voor de verzekering echt heel lastig om aan te tonen dat je hem niet op dubbelslot hebt gezet. Ik ben overigens team altijd op dubbelslot zetten en liefst nog ergens aan vast.
Oh ja geen idee dan? Zou gek zijn als ze ook de reservesleutel checken op gebruikssporen want die gebruik je niet toch.
Ik denk dat ze de sleutels vergelijken waarbij er dus op minimaal 1 wel gebruikssporen moeten zitten. Je moet ook beide sleutels hebben, want anders kan het ook zijn geweest dat je je fiets helemaal niet op slot hebt gezet en dat de sleutel er nog in zat. Overigens moet je voor veel verzekeringen gecertificeerde sloten hebben. Een goedkope variant telt niet als volwaardig tweede slot. Bij mijn fiets mocht ik ook niet als tweede slot een slot hebben dat in inplugt in je standaard slot.
Zo een mocht niet:
Ze verzinnen toch wel weer iets waardoor ze niet uit hoeven keren
Om te voorkomen dat het lijkt dat je een sleutel bij hebt gemaakt dacht ik.
Daarom is het handig om na zoveel tijd de reserve sleutel te gebruiken en degene die je gebruikt als reserve te leggen.
Ergens lijkt het me stug dat ze de tijd hebben om camerabeelden op te vragen bij een gestolen fiets en al zou dat al het geval zijn. De kans dat je het verkeerd onthouden hebt is ook altijd nog aanwezig.
Ze kunnen het wel eens doen zeker als er meerdere fietsen op in korte tijd op een bepaalde plek zijn gestolen. De kans dat je het verkeerd hebt onthouden is er alleen dan zullen ze alsnog niet uitkeren.
Je hebt bepaalde verzekeringen die gewoon heel makkelijk zijn maar je hebt ook verzekeringen die heel moeilijk doen.
Daarom kleine moeite dubbel slot, geen garantie dat je fiets niet wordt gestolen maar het vertraagd wel. Vriendin van mij met kleine kinderen heeft bijna 3 maanden moeten wachten toen haar fiets werd gestolen en in tussentijd geen fiets. Dat hele proces is gewoon ruk
Voor mijn verzekering moet ik eventuele kopieën van sleutels bij een specifieke sleutelmaker laten maken en dan de code op die sleutel doorgeven met een foto lol. (Heb dit onlangs moeten doen
) dan kunnen ze dus precies zien of je inderdaad je twee sleutels van je vaste slot nog hebt en niet snel een kopie hebt gemaakt toen je fiets pleite was met sleutel erin. Van mijn tweede slot hoef ik geen bewijs te leveren trouwens.
Ik ga morgen op vakantie door Nederland/duitsland en mensen zitten dan beetje stom te grinniken dat het helemaal niet lekker weer wordt. Alsof je alleen kan genieten als het weer warm is. Nu ook een collega die zegt dat ik wel warme kleding mag meenemen met zo’n vals toontje. Zelfde collega zat te zaniken dat het aan de Costa brava veel te heet was en ze bijna niets konden doen en dat het sneu was voor de kinderen. Ik denk dat mijn vakantie een stuk relaxter is.
Echt hoor. Ik ga volgende week ook paar dagen naar de Veluwe en heb 10x liever 20 graden met kans op regen en s avonds lekker een trui aan dan 35 graden.
Heerlijk, ik hou zelf van actieve vakanties dus ideaal met dit weer. Ik vind zomer heerlijk maar alles boven de dertig al snel demotiverend
Wat sneu ook dat ze jou een beetje uit gaat lachen omdat je zogenaamd slecht weer krijgt. Wat is dat nou weer voor een raar liefdeloos gedrag.
Ja best wel. Het ging over vakanties dus ik gaf aan bij de vraag wat mijn plannen waren dat ik dus relatief in de buurt blijf. Toen kwam al de vraag wil je niet alsnog wat boeken naar de zon.
Misschien een verschil in voorkeur voor vakantie? Ik denk zelf ook ergens dat een bloedhete/dure vakantie met kinderen ook niet echt genieten is dus wellicht wat jaloezie? Het was natuurlijk ook wel extreem warm deze zomer.
Ze klinkt echt als een onaardige vrouw die zich ook niet kan inleven in een ander. Want hoezo komt er in je brein op dat iedereen een zonvakantie wil?