Waar erger je je aan? #21

Ik had net proefles zumba in een nieuwe sportschool en ik vond het echt kut :cry:

De ergernis is dat ik zo BAAAAAAAL.

Maar stiekem erger ik me ook dat sportscholen zomaar overal zumba op plakken terwijl de instructrice van de 18 nummers misschien 4 echte zumba-choreos heeft gedaan terwijl al de rest (OPWARMEN MET TECHNO???) eigenlijk gewoon klassieke aerobics was. Ik heb volgens mij 35% van de tijd gesquat? Hallo als ik wil squatten kom ik toch niet naar de zumbales?? Ik wil dansen en met mijn billen schudden op Daddy Yankee!!!

Ok misschien misschien is mijn ergernis tweeledig.

8 likes

Ik denk dus dat dingen heel vaak enorm worden aangedikt of opgeblazen en dat mensen een zeer milde opmerking maken op een toon die als mogelijk negatief of oordelend ervaren kan worden. En dan wordt dat vertaald naar ā€œmijn collega zei dat ik een kutwijf met een teringvakantiebestemming benā€

10 likes

De meeste zijn heel leuk maar vaak zijn het bepaalde type mensen waar je sommige opmerkingen juist van onthoudt.
Van die bepaalde types die alles er uit flappen maar waar je na 10 min weer een gezellig gesprek mee kan hebben. Verder no hard feelings want er is geen reden om ze dan te haten. En als ik zelf in een negatieve bui ben kan ik ook lekker met ze zeiken over de aankomende veranderingen en de dure boodschappen.

Maar die 2 sleutels heb je toch altijd? Ik heb mijn 2e grotere slot altijd mee en m’n gewone fietssleutel en die van het grotere slot zitten ook gewoon aan elkaar.

2 sleutels van hetzelfde slot

Ja snap ik! Wij hebben altijd 2 setjes met 2 sleutels (dus 1 sleutel van fietsslot en 1 sleutel van het zwaardere slot). We hebben een bakfiets en die gebruiken we gezamenlijk dus m’n vriend heeft een setje en ik 1. Dus mocht hij gestolen worden en het zwaardere slot zit er toch niet op dan heb ik die sleutel wel altijd en mijn vriend ook.

1 like

Ik denk dat het ook een beetje is hoe je het opvat. Ik kan best gevoelig zijn voor sommige opmerkingen, maar zo iets als boven genoemd wordt zou ik eigenlijk niet echt registeren als een negatieve opmerking. Meer dat iemand bepaalde voorkeuren heeft en 0 inlevingsvermogen. Prima, hum probleem , ik ga genieten van mn vakantie. Plus boeie als een niet leuke collega iets van mn vakantie vind. Als vrienden 1 ding verkeerd zeggen kan ik eeuwig piekeren, maar een collega die ik toch al niet mag die iets stoms zegt daar hoef ik echt niets mee te doen.

3 likes

ik hoor mensen vaak zo doen tegenover mensen die gaan kamperen. helemaal van oh wat oncomfortabel, en vieze wc, afwas, douche delen blabla. en dat vind ik zo dom haha. ik heb ook niks met kamperen maar waarom zou je zo reageren? zeg gewoon ā€˜oh leuk veel plezier’ en klaar

21 likes

haten op kamperen is heel vaak verkapt classisme

en laatste tijd ook vaak een nieuwe variant van mensen die denigrerend doen over anderen die op campings gaan staan want dat is ā€œtokkieā€ of ā€œniet echt reizenā€ want alleen wildkamperen of met je van (vanlifers) van 50k is wel ā€œecht reizenā€

11 likes

ja dat vind ik hetzelfde als haten op plekken die voor toeristen zijn. dat ben je zelf ook? haha

ik vind ook echt niet elke vorm van vakantie leuk maar gaan haten tegen iemand die zoiets dan gaat doen vind ik gewoon zo dom en onnodig negatief

4 likes

Ja en nee, mijn ervaring is namelijk dat veel kampeerders juist eerder tot de wat hogere klassen horen. Ik hoor t juist vaak ook van mensen die in een stacaravan of een vliegvakantie doen en eerder tot een lagere dan een hogere klasse behoren als je daar al van mag/kan spreken. Misschien met het idee van kijk ik kan me dat veroorloven ik ga niet in een tent zitten. Dat kan ook.

Maar ik zie toch ook veel typische d66 tweeverdieners met dik bovenmodaal en echt ook wel kakkers kamperen. Die doen ook wel andere vakanties, maar die hoor ik zelden ā€˜hĆØ bah kamperen, moet er niet aan denken’ zeggen. Terwijl kennissen pas nog zeiden over vrienden van ons, tja je moet er maar zin in hebben met een vouwwagen op vakantie.

10 likes

En zij verpesten het wildkamperen weer voor anderen door zich niet aan de regels te houden en overal zooi achter te laten.

Heel veel respect voor kampeerders. Zou graag meer kampeergenen hebben. Vind het juist irritant dat ik zo gehecht ben aan comfort.

5 likes

Comfort is ook een keuze want kamperen, eigen sanitair, luxe caravan met airco, vaatwasser enzovoort bedenk het maar
Ik heb echt de meeste luxe voorbij zien komen

2 likes

Maar waar zien jullie deze mensen dan? Niet op het forum toch? Ik zie ze namelijk ook niet in het wild (lol)

Ik heb net 4 nachten wild gekampeerd en sta nu op een camping en ik besef me toch maar weer dat ik dat fijner vind. Ik heb echt niks met het gevoel dat je alleen in de uitgestrekte natuur bent. Ja misschien overdag, maar doe mij maar schattige dorpjes met leuke café’s.

4 likes

In Noorwegen. Men denkt dat die ā€˜allemannsretten’ ook geldt voor je busje langs de kant van de weg zetten. Ik volg een Noorse toerisme subreddit en daar wordt echt mega veel geklaagd over Nederlanders en Duitsers in campers/busjes.

4 likes

Ik hoop dat er niks ernstigs aan de hand is maar erger me aan de helicopters die al sinds 6.15 uur rond vliegen.

Rotterdam? Is een militaire training blijkbaar Militaire oefeningen | www.rotterdam.nl
Ik snap het tijdstip ook niet :tired_face:

2 likes

Ja rotterdam! Lekker tijdstip :expressionless:

2 likes

Ik werd ook echt mijn bed uit getrild

1 like