Waar erger je je aan? #21

Ja het gaat ook echt hard! Wij wonen bij de mariniers kazerne in de buurt en soms stijgt er achter ons huis ook weleens een helicopter op. Gaat zo hard dat het eens onze hordeur aan flarde blies.

1 like

Ik erger me aan de onwetende, inhumaan mens.
Ik zie nu al de zoveelste video van mensen in Nepal die zich meer bezig houden met de sieraden van overleden personen verwijderen op de meest onmenselijke wijze, dan dat ze zich ontfermen over ik weet niet: helpen ofz.

Aan mijn vliegangst. Ik heb mijn vriend de afgelopen jaren nagenoeg elke vakantie de trein in gekregen, maar deze vakantie gaan we dus met het vliegtuig. Ben echt doodsbang en kijk er zó erg tegenop.

8 likes

Mijn pakketje wordt vandaag bezorgd en daar wil ik voor thuis blijven, want heb het nodig voor de vakantie. Alleen wat ik dan wel vervelend vind is dat er eerst staat tussen 10:00 - 18:00 en dat dit dan pas om 11:30 aangepast wordt naar 11:45-15:45, wat nog steeds een best groot tijdvak is. Ik kan nu dus tot het bezorgd is niet naar buiten kan, terwijl ik dus makkelijk tussen 10 en 12 even boodschappen had kunnen gaan doen.

En normaal kies ik voor bezorgen bij pakketpunt, maar die optie was er niet bij bestellen en ik kon nu in de app alleen voor een pakketpunt dat niet bij mij in de buurt is kiezen.

3 likes

Ben je zelf niet een beetje de ontwetende mens in deze?

Nepal was al fucking arm, grotendeels, en onderontwikkeld qua HDI. Nu is ook nog eens alles wat er wel was qua infrastructuur in het getroffen gebied en letterlijk alles wat mensen er bezaten volledig verwoest.

Er valt niemand meer te redden of ik weet niet: te helpen ofz, je hebt toch gezien hoe dat water ineens torenhoog arriveerde en vervolgens door de vallei trok en alles meenam. Alles in die watermassa is doder dan dood.

Dat mensen die al weinig hadden en nu NIKS meer hebben en geen idee hebben hoe ze moeten gaan overleven in een weggevaagd landschap uit pure wanhoop zulke dingen doen is wel heeeel erg makkelijk te veroordelen vanuit je veilige, comfortable, rijke omgeving.

66 likes

Daar moest ik ook al aan denken. Die mensen zijn daar echt alles kwijt. Echt verschrikkelijk.

Aanvullende ergernis rondom Nepal: de aandacht voor Nederlandse en andere buitenlandse toeristen. Ik snap ergens wel dat mensen in Nederland willen weten hoe het met Nederlanders gaat, maar de hoeveelheid aandacht voor deze buitenlanders vind ik echt too much. En overigens ook bij andere natuurrampen, bijv. branden die dan ook in de buurt van campings komen.

32 likes

Mensen die zonder doel rondlopen op plekken waar je wel een doel zou moeten hebben, bijv in de spits op een station. Dan probeer ik gewoon zo snel mogelijk van A naar B te komen en dan loopt er iemand een beetje te slenteren en plotseling stoppen etc :weary:

5 likes

Die flapjes in je onderbroek om bijvoorbeeld afscheiding op te vangen zitten altijd veeeeeeeel te veel naar achteren. Waarom?

13 likes

Ik zat hier echt net aan te denken, snap er ook niks van!!

2 likes

Nee, want het onmenselijke is het feit dat je daar alleen arm, armer of armst hebt. Had ik even moeten verduidelijken overigens.

1 like

Ik snap steeds minder wat je probeert te zeggen.

2 likes

Hmm ik kijk even terug en ik begrijp je, ik heb even nagedacht hoe ik het kan verwoorden en moet bekennen dat ik daarin vastloop. Het was in ieder geval niet veroordelend bedoelt.

1 like

Heb je al medicijnen hiervoor? Mijn vriend heeft ook heel erg vliegangst en dit helpt wel. Hij heeft nog steeds angst maar echt een stuk minder! Voor de medicatie had hij ook wel eens dat hij dan toch op het laatste moment niet aan boord ging.

1 like

Heb net een heerlijke massage gehad maar na 5 min terug buiten is dat hele gevoel weer weg

5 likes

De afgelopen keren dat ik vloog heb ik valeriaandruppels gebruikt en eerlijk gezegd werkte dat best goed. Toch zit het hem vooral ook in de weken ervoor en ik voel er niet echt wat voor om dit (of iets anders) al die tijd te moeten gebruiken :slightly_frowning_face:

1 like

Ik vind dit ook vaak een beetje interessantdoenerij en afgeven op kleinburgerlijke dingen. zo van: ‘oh jij gaat nog naar Frankrijk? hahaha wat schattig!’ alsof je jezelf een hoop persoonlijke ontwikkeling ontzegt door niet op een intercontinentale vlucht te gaan en een of andere plek in Zuidoost-Azië mee te gentrificeren.

Ik denk dat het échte klassisme komt bij typische all inclusivebestemmingen in Turkije en Egypte, of bij Benidorm of zo. Of bij mensen met een caravan (daar konden mijn ouders ook wel judgemental over doen, maar die waren wel het andere uiterste en wisten ook dat ze het zichzelf echt aandeden met onze vintage De Waard tent, die ze ruim een uur kostte om op te zetten, met drie ongeduldige kinderen daaromheen. weet ook niet hoe veel vakantiegevoel ik daarvan zou krijgen tbh)

8 likes

Ik vind het vooral opvallend hoeveel mensen in de zomervakantie naar verre bestemmingen gaan met kinderen. Ik ging vroeger ook vaak niet op vakantie, kinderen in mijn klas ook niet. Sowieso was de vakantiebestemming echt niet boeiend in de klas en niemand had het daarover als de school weer begon. Nu hoor ik dat vriendinnetjes uit de klas van m’n oudste stiefdochter (13) naar oa Maleisië, Aruba, Thailand en Dubai gaan en wordt er inderdaad een beetje lacherig gedaan over Frankrijk oid. Heb ook het idee dat dat ook een gevolg is van het feit dat ‘normale’ mensen ook steeds rijker zijn geworden de afgelopen jaren door het verkopen van huizen met bizarre overwaarde.

11 likes

Nou ik denk dat dit eerder de jaloezie of afgunst was van je ouders, want ik voel echt nul van dit verwijt op de camping. En ook in het kampeertopic doet er niemand zo over tent vs caravan kamperen.
Maargoed ik vind dan zelf weer dat mensen die rondtrekken met een busje wel vaak zo doen, een soort onbegrip dat je het 3 weken leuk kan hebben op 1 camping. Maar in dit geval m’n zwager ging dus vroeger als kind ook gewoon iedere 3 dagen door, maar dan met een tent die een uur kostte om op te zetten. Reisdagen zijn echt m’n grootste nachtmerrie.

3 likes

Ja dit denk ik ook echt. We worden steeds verwender voor mn gevoel. Mn opa zei vroeger wel eens: “er moet weer eens een oorlogje overheen, dan worden ze wel weer bescheidener.” Maar ik hoop zelf dat het op een andere manier ook kan :grimacing:.

5 likes

Ik heb een nieuwe collega die heel hard ademt en zachtjes zingt/neuriet en hij heeft dezelfde kantoordagen als ik :skull:

3 likes