Dat mijn nagels momenteel zo kort en broos zijn dat ik niet eens het puistje tussen mijn wenkbrauwen kan uitduwen.
Ik ben m’n fiets kwijt en heb geen idee of ik 'm ergens heb neergezet en daarna ben vergeten of dat-ie gejat is ![]()
![]()
Ik heb echt te weinig mayonaise meegenomen uit Frankrijk.
Is dat definitief? Ik hou nog met beide klauwen vast aan mijn 10 jaar oude dumb tv met chromecast, maar ik ben bang dat er steeds minder streamingsdiensten casting gaan ondersteunen ![]()
Vind een smart tv echt zo’n downgrade, ik wil niet nóg een apparaat in huis dat data over me verzamelt en bij wat ik van vrienden zie werkt de interface altijd zo klote
Ik wil ook niet dat mijn kinderen zelf filmpjes kunnen aan zetten.
Heb je misschien ziggo? Dan kun je je ook heel veel apps starten van streamingdiensten
Welke Chromecast heb jij?
Mijn tv is 17 jaar en die werkt perfect in combinatie met de Chromecast. Mijn Chromecast heb ik gekocht in 2022 en bevat Google TV, daarmee kan je gewoon de app van Disney installeren ipv te casten vanaf je mobiel.
Ik heb nieuwe buren en ik hoor nu van 7 tot 21 uur een gillend, rennend kind boven mijn hoofd
Oh wow dit ga ik eens proberen! Ik vind dat casten ook irritant en mijn wifi is er een beetje onbetrouwbaar voor. Dus dit is misschien sowieso wel beter.
Edit: ok hahaha er zit geen Google tv op die van mij. Irritant zeg dit.
Ik vind het echt ideaal werken! De Chromecast die ik heb (3e generatie denk ik) is er niet meer, volgens mij heet het nu iets als ‘4K streamer’ oid.
Je kunt dan al je streamingdiensten onder 1 menu plaatsen en dat werkt zo snel. Spotify heb ik er ook op staan, de app van KPN zelf, Netflix etc. En hij houdt ook in 1 menu bij welke series / films nog niet zijn afgekeken, onafhankelijk van de streamingdienst. Zie foto: Lego Friends kijkt mijn dochter op Netflix, de andere 2 dingen zijn op Disney + gekeken.
Die nieuwe streamer van Google is vrij prijzig, de oudere Chromecasts met Google TV staan nog wel op Marktplaats. Ik heb ook mijn ouders (a-technisch) eentje aangesmeerd en die zijn er heel happy mee.
Edit: oh dat is rot dat jouw huidige Chromecast geen Google TV heeft. ![]()
3rd gen, die ronde grijze. Ik heb de Google Home app maar dat is niet hetzelfde als Google TV denk ik?
Oei, weet je de aankoopdatum nog? Van voor september 2020 hebben ze geen Google TV lees ik. ![]()
Je moet de chromecast met afstandsbediening hebben. Toch? Die is super chill, maar die hebben ze dus best wel kort verkocht, ik had m ook gewoon voor €40 en later was ie ineens veel duurder en toen uit de handel.
Ben echt blij dat ik m toen in n impuls heb gekocht.
Klopt, bij de Chromecast met Google TV zit inderdaad een afstandsbediening. Ik had hem voor 70.
Voor mijn ouders heb ik hem wel met korting kunnen kopen, toen was hij inderdaad 40.
Ik vind het bizar dat de opvolger van dat ding zoveel duurder is.
Wat afschuwelijk. Mijn vriend heeft hier ook last van in zijn huis, echt zo ontzettend storend
Damn, duurde maar 5 dagen extra, maar mijn pakket is er.
En wat ik al dacht, ding is groot, dus niet te missen.
Wauw dit lijkt me echt perfect! Als ik dan een chromecast met google tv aan mn beamer hang kan ik dus met de afstandsbediening dit allemaal regelen?
Mn huidige chromecast heeft geen google tv ![]()
Ik volg een (anti)femicide account op insta, word ik sowieso niet vrolijk van natuurlijk maar vind het wel belangrijk omdat ze publiceren over rechtszaken en als het weer eens raak is en ze laten ook nabestaanden aan het woord etc, dus vind het wel waardevol om het te volgen.
Alleen gooien ze dus ook constant dingen over pedo’s en zaken over kinderen erbij terwijl ik dat helemaal niet wil volgen en dat is ook geen femicide dus waarom moet dat? Gister hadden ze echt 20 stories over een rechtszaak van pedo’s en dat wil ik helemaal niet zien, echt rot op.
Edit: had in een verkeerd topic gepost
Ik heb zelf geen ervaring met beamers dus kan dit niet met zekerheid zeggen, maar als je beamer een HDMI-poort heeft, lijkt me dit inderdaad mogelijk. In feite is het scherm dat je hebt (net als mijn ‘domme’ tv) enkel een doorgeefluik voor het beeld, en is de Chromecast zelf je ontvanger die je aanstuurt met de afstandsbediening.
Ten opzichte van het casten vroeger (ik had ook de eerste generatie Chromecast) vanaf je mobiel is dit een enorme verbetering. Apps op Google TV worden ook gewoon periodiek bijgewerkt en dan ben je niet afhankelijk van een smart TV die de support voor een oude app stopt.
Dank voor je simpele uitleg, ik ga er een kopen!