Dit is mijn relatieleed. Mijn vriend praat binnensmonds en is soms zo slecht verstaanbaar. Maar volgens hem ligt het aan mij en word ik doof.
Ik praatte vroeger heel snel, waardoor niemand me verstond. Toen ik 22 was naar de logopedist geweest echt beste keuze ooit.
Een vriendin van mij wordt echt al 2 jaar lang door een of andere loser aan het lijntje gehouden. Nu hebben we na veel met haar gepraat te hebben haar eindelijk zo ver gekregen dat ze hem blokkeert op social media en zijn nummer verwijdert etc, heeft een of andere fucking âwaarzegsterâ gezegd dat die jongen haar tweelingziel is (waarschijnlijk omdat mijn vriendin er zelf naar vroeg). Nu heeft ze weer hoop.
Betaal a.u.b. iemand om dit beroep te spelen op een kleed op koningsdag met allemaal informatie die diegene âecht niet kon wetenâ met de tegenovergestelde boodschap.
Eetgeluiden, slikgeluiden, slurpgeluiden, smakgeluiden. Mensen die de hele tijd met hun pen klikken. Mensen die kauwgum kauwen met hun mond open.
Mensen die flexen dat ze een hoge pijngrens hebben, echt zoân rare flex vind ik dat. Zijn ook altijd mensen die zeggen dat tattoos geen pijn doen maar dan zelf een infinity teken op hun pols hebben ofzođ
Een hoge dan juist toch?
Ik vind mensen met een lage pijngrens ook irritant trouwens, dat is wel irrationeel van mij maar ![]()
Oh ja!
Boeit mij allemaal niet zo maar erger mij er wel aan als iemand zegt pijn te hebben maar nog geen 2 paracetamol en ibuprofen heeft genomen. Daarna mag je pas zeuren (vind ik).
haha ja ik denk dan ook: hoe weet je dat zo zeker van jezelf? hetzelfde heb ik met âik ben verslavingsgevoeligâ, dat vind ik ook zo nietszeggend. op basis waarvan trek je die conclusie?
Als je jezelf erop betrapt dat je snel in schadelijke gewoontes valt? Of als je vaak vluchtgedrag vertoont, ook als dat meer slecht dan goed doet?
Of als je al met een aantal verslavingen kampt?
Ja ik vind verslavingsgevoelig ook wel echt wat anders. Daar zijn ook gewoon een aantal risicofactoren voor aan te wijzen en kan ook uit iemands verleden blijken.
Helemaal eens BEHALVE als mensen hun verslavingsgevoeligheid baseren op dat ze één verslaving hebben gehad: roken. Volgens mij hoef je niet verslavingsgevoelig te zijn om verslaafd te worden aan roken als je ooit begint met roken.
en @boonie ja ik hoor dat dus vaak mensen zeggen die alleen maar roken en nooit een andere verslaving hebben gehad inderdaad. ik snap dat het aantoonbaar is als je verslavingen hebt gehad maar als je alleen maar rookt dan denk ik gewoon ??? hoe weet je dat?
Hahaha dit vind ik ook echt, vind het erg van mijzelf maar ook als iemand klaagt âheb zoooooân hoofdpijn mimiâ en dan maar 1 paracetamolletje heeft genomen. Ja joe dat doet niks nee.
Aan mezelf. Ik heb altijd ellenlange to do lijstjes met dingen die ik moet op een vrije dag. Van schoonmaken tot sporten tot pakketjes wegbrengen tot 10.000 stappen zetten. Mijn lijstje is vaak pas af als de dag erop zit en dat vind ik dan stom want dan heb ik nog niks gedaan dat ik wilde, zoals serie kijken, lezen, borduren, puzzelen, kleuren etcetera. Maar als ik dan eindelijk eens een keer wel op tijd klaar ben met mijn to do lijst dan heb ik daar helemaal geen rust voor? Serie kijken? Saai. Lezen? Verveel me na 3 bladzijdes al. Borduren? Stom. Puzzelen? Veel te langdradig. Kleuren? Geen zin in. Etc. Waarom ben ik zo? đ« Ik heb echt een haat liefde verhouding met mijn eindeloze to do lijstjes.
Ik zeg dit ook over mezelf gebaseerd op roken, maar ook op eetstoornis en laxantiaverslaving toen. Ik weet hoe snel dingen bij mij obsessief kunnen worden en hoe snel ik in een spiraal terecht kom. Dus geen drugs of drank, daar ben ik zelfs bang voor, maar toch vind ik mezelf verslavingsgevoelig.
Edit: Met pijn vind ik het irritant dat mensen met een hoge pijngrens daar trots op zijn, en dat er in het algemeen gedacht wordt dat hoge pijngrens goed is. Je wordt geboren met een gevoeligheid voor pijn en die bepaal je niet zelf. Een lage pijngrens is niet zwak en een hoge pijngrens niet dapper of sterk.
oh wat heftig, hopelijk ben je uit die spiraal gekomen!
in zoân situatie snap ik het, bedankt voor je uitleg. ik kon me nooit echt inbeelden hoe mensen die conclusie trokken want ik denk dan inderdaad meteen aan misbruik van middelen bijvoorbeeld.
Gelukkig wel ja! ![]()
Aan mezelf en mijn onoplettendheid en vergeetachtigheid. Ik had 2 menstruatie onderbroeken van Snuggs gekocht, en daar zat zoân plasticje in het kruis. Ik heb ze dus met dat plastic en al in de wasmachine gegooid en nu zit er een soort plakkerige papier troep in het kruis en ben echt bang dat ik ze nu niet meer normaal kan gebruiken en die dingen zijn behoorlijk duur ![]()
![]()