Haha sowieso alles waar je mee geboren bent is toch raar om mee te flexen
haha ja ik denk dan ook: hoe weet je dat zo zeker van jezelf? hetzelfde heb ik met ‘ik ben verslavingsgevoelig’, dat vind ik ook zo nietszeggend. op basis waarvan trek je die conclusie?
Als je jezelf erop betrapt dat je snel in schadelijke gewoontes valt? Of als je vaak vluchtgedrag vertoont, ook als dat meer slecht dan goed doet?
Of als je al met een aantal verslavingen kampt?
Ja ik vind verslavingsgevoelig ook wel echt wat anders. Daar zijn ook gewoon een aantal risicofactoren voor aan te wijzen en kan ook uit iemands verleden blijken.
Helemaal eens BEHALVE als mensen hun verslavingsgevoeligheid baseren op dat ze één verslaving hebben gehad: roken. Volgens mij hoef je niet verslavingsgevoelig te zijn om verslaafd te worden aan roken als je ooit begint met roken.
en @boonie ja ik hoor dat dus vaak mensen zeggen die alleen maar roken en nooit een andere verslaving hebben gehad inderdaad. ik snap dat het aantoonbaar is als je verslavingen hebt gehad maar als je alleen maar rookt dan denk ik gewoon ??? hoe weet je dat?
Hahaha dit vind ik ook echt, vind het erg van mijzelf maar ook als iemand klaagt “heb zooooo’n hoofdpijn mimi” en dan maar 1 paracetamolletje heeft genomen. Ja joe dat doet niks nee.
Aan mezelf. Ik heb altijd ellenlange to do lijstjes met dingen die ik moet op een vrije dag. Van schoonmaken tot sporten tot pakketjes wegbrengen tot 10.000 stappen zetten. Mijn lijstje is vaak pas af als de dag erop zit en dat vind ik dan stom want dan heb ik nog niks gedaan dat ik wilde, zoals serie kijken, lezen, borduren, puzzelen, kleuren etcetera. Maar als ik dan eindelijk eens een keer wel op tijd klaar ben met mijn to do lijst dan heb ik daar helemaal geen rust voor? Serie kijken? Saai. Lezen? Verveel me na 3 bladzijdes al. Borduren? Stom. Puzzelen? Veel te langdradig. Kleuren? Geen zin in. Etc. Waarom ben ik zo? 🫠 Ik heb echt een haat liefde verhouding met mijn eindeloze to do lijstjes.
Ik zeg dit ook over mezelf gebaseerd op roken, maar ook op eetstoornis en laxantiaverslaving toen. Ik weet hoe snel dingen bij mij obsessief kunnen worden en hoe snel ik in een spiraal terecht kom. Dus geen drugs of drank, daar ben ik zelfs bang voor, maar toch vind ik mezelf verslavingsgevoelig.
Edit: Met pijn vind ik het irritant dat mensen met een hoge pijngrens daar trots op zijn, en dat er in het algemeen gedacht wordt dat hoge pijngrens goed is. Je wordt geboren met een gevoeligheid voor pijn en die bepaal je niet zelf. Een lage pijngrens is niet zwak en een hoge pijngrens niet dapper of sterk.
oh wat heftig, hopelijk ben je uit die spiraal gekomen!
in zo’n situatie snap ik het, bedankt voor je uitleg. ik kon me nooit echt inbeelden hoe mensen die conclusie trokken want ik denk dan inderdaad meteen aan misbruik van middelen bijvoorbeeld.
Gelukkig wel ja! ![]()
Aan mezelf en mijn onoplettendheid en vergeetachtigheid. Ik had 2 menstruatie onderbroeken van Snuggs gekocht, en daar zat zo’n plasticje in het kruis. Ik heb ze dus met dat plastic en al in de wasmachine gegooid en nu zit er een soort plakkerige papier troep in het kruis en ben echt bang dat ik ze nu niet meer normaal kan gebruiken en die dingen zijn behoorlijk duur ![]()
![]()
Zo heeft het nichtje van mijn vriendin een pet laten maken met ‘geef me een klap papa’ want haha nederlands is zo raar dat kan geen echte taal zijn!
Misschien net als bij kauwgum bakpapier erop leggen en dan met strijkijzer op lage stand strijken, zodat de plakkende laag op het bakpapier plakt. Maar weet het niet zeker … wel heel vervelend. Ik heb wel eens wattenschijfjes in mijn badjaszakken gedaan en gewassen, moest alles eraf pulken pff. En dus meerdere keren kauwgum aan mijn kleren gehad ![]()
Wat je wel zelf bepaalt is hoeveel je het erover hebt en wat je ermee doet. M’n vriend kan elke 3 minuten zeggen dat 'ie nekpijn heeft, maar elke vorm van pijnstilling, massage, stretches of whatever weigeren. Ja dan kan het pijn doen maar houd gewoon je bek erover haha
Ja maar dat heeft niets met pijngrens te maken, maar met pijn beleving denk ik? Of in ieder geval uiting van pijn ![]()
Ik regel met liefde een ijsberg
Ben benieuwd: heeft dit jouw oordeel over haar verlaagd? Ik vind dit zelf zo loserachtig om zo wanhopig te zijn zeg maar. Een vriendin van me heeft iets soortgelijks en sindsdien zie ik haar toch in een slechter daglicht, van wow jij bent echt vatbaar.
Nee dat eigenlijk niet. Het enige is dat ik het gewoon wel echt beu ben om gezeik over hem aan te horen, want het is al jaren hetzelfde patroon en iedereen kan zien hoe het elke keer weer gaat aflopen. Ik heb gewoon geen zin meer om haar ‘verdriet’ erover aan te horen, omdat ik dus wel gewoon echt vindt nu dat ze het zelf opzoekt.
Maar aan de andere kant weet ik ook dat het gewoon echt een hele leuke lieve meid is die toch elke keer weer hoop heeft dat hij veranderd is. Ik wou dat ik dat bord voor haar hoofd kon vernietigen, maar het lukt gewoon echt niet en ik wil ook niet dat ik dan weer de vriendin ben tegen wie ze niets meer durft te zeggen.