Waar erger je je aan? #21

Werk jij als manager in een supermarkt?

6 likes

Alleen tijdens mijn boodschappenochtend van 20 min!

Oh maar waarom ga jij dan het vak herordenen?

3 likes

Omdat het verkeerd gevulde product het juiste wat ik nodig heb blokkeert en dat zorgt er voor dat het lijkt alsof het er niet is, althans, ik doe het dus alleen als dit de situatie is. Dus ik heb hierdoor heel vaak kunnen voorkomen dat ik met lege handen naar huis ging. En gezien dit regelmatig heeft plaatsgevonden, anticipeer ik erop en kijk ik altijd eerst naast, boven en onder het correcte product :sweat_smile:

Edit: en om te voorkomen dat een ander dat dus ook heeft zet ik gelijk het vak goed. 2 tellen werk.

7 likes

Maar dit mag toch ook helemaal niet? De (gewone) vouwfiets van m’n broer is echt een paar centimeter te groot en die neemt die daarom ook gewoon niet mee met het ov want dat mag niet zonder fietskaartje.

1 like

dat de term “nepo baby” de hele tijd verkeerd gebruikt wordt, nu ook weer bij die Stella Lefty. haar vader is blijkbaar de CEO van Groupon en zij heeft nu een nummer 1 hit en noemen mensen haar een nepo baby, maar rijke ouders hebben is niet hetzelfde als nepotisme!!!

4 likes

Maar die rijke ouders hebben toch een positieve invloed, misschien onrechtstreeks, op die carrière? Misschien dat haar vader als ceo van groupon haar platenbaas gevraagd heeft om naar de muziek van zijn dochter te luisteren. Deuren gaan op dat niveau veel makkelijker en sneller open.

38 likes

ja dat is vast waar, maar dan is ze toch nog steeds geen nepo baby?

Jawel.

17 likes

Juist wel! Het gaat om grote invloed van een ouder, niet dat ze zelf bijvoorbeeld artiest zijn.

3 likes

@Shaaar @Frambozentaartje oh huh ik heb altijd begrepen dat nepotisme = directe voorkeursbehandeling via connecties in dezelfde industrie (dus als haar vader CEO van Sony Music was geweest bijvoorbeeld), en niet enkel privilege en rijkdom wat haar natuurlijk wel gigantisch geeft geholpen.

3 likes

Plus als je geld krijgt van pappie, dan hoef je geen rotbaantje te nemen waar je 50 uur werkt en dan daarnaast geen energie meer hebt om muziek te maken…

6 likes

ik ontken ook niet ze enorm geprivilegieerd is he daardoor, maar dat puristisch gezien “nepo baby” niet klopt.

maar goed, als dat wel zo is, dan heb ik wat geleerd vandaag. :smile:

4 likes

Ideale voorbeeld is Roxy Dekker. Is dr pa media magnaat? Nee. Is ze miljonairsdochter met een vriendenkring bestaande uit de Mollen en Ewbanks. Ja. Privilege, rijkdom en media connecties gaan vaak hand in hand. Als je pa groupon ceo (negen nullen hé) is zijn media connecties te koop hoor.

15 likes

wow dit wist ik niet van Roxy Dekker, maar het verbaast me ook totaal niet haha

10 likes

Ja ik snap wel wat je bedoelt, jij ziet het als een directe, duidelijke omschrijving en anderen gebruiken de term ook in grijze gebieden. Misschien is die grens de afgelopen jaren vertroebeld? Ik denk ook eigenlijk wel dat er zoveel dingen indirect invloed hebben, dat dat helemaal niet gek is om te zien als nepotisme. Ik zie het zelf als meer dan alleen letterlijk iemand voortrekken, denk dat dat juist heel stiekem gebeurt. Dat maakt het nog steeds voortrekken, maar dan heel sneaky.

3 likes

ja true, taal is ook aan verandering onderhevig natuurlijk

2 likes

Ohh ik ook niet!

2 likes

Ik wist het sinds ik een achttienjarige “Ibiza ik kom eraan” hoorde zingen met kinderen voor kinderen R

5 likes

De vieze levertraansmaak die je krijgt als je weer begint met visolie capsules. Mijn ervaring is wel dat het altijd weer verdwijnt na een tijdje maar gatver wat is dat toch een gore smaak. Thank god dat de tijd voorbij is dat kinderen een lepel levertraan moesten slikken yikes.

2 likes