Ik ben dat nu aan het doen ![]()
Heb je dan niet eigenlijk ‘gewoon’ te veel spullen?
Ik ben de Beste Zangers aan het kijken en ik vind Bizzey zo slecht articuleren tijdens het zingen. (maar ik articuleer zelf ook slecht, dus hypocriet, als iemand tips heeft om beter te leren articuleren
)
Als je er zelf echt last van hebt, zou ik naar een logopedist gaan. Die kan gericht helpen en kijken wat er aan de hand is.
Ik was net bij het turnen van mijn dochter aan het kijken. In die ruimte zijn ook andere ouders en sommige kennen elkaar en zijn dan aan het kletsen. 2 mensen hadden het met elkaar over hun kinderen, welk niveau van de middelbarere school de kinderen hadden en op welke school ze zaten. Daar merkte ik al dat het weer “zo’n” gesprek werd zoals: mijn kind kon bij 1 maand al lopen bla bla bla. Toen zei de ene: ja X is nog wel jong hoor tegenover de anderen, die had eigenlijk best nog een extra jaar mogen kleuteren. Zegt de ander: ja die van mij ook, je merkt dan dat ze tegenover de andere kinderen echt nog moeten RIJPEN. Ik ergerde mij echt aan dit gesprek en dit woord, wat een kutwoord in deze context
Ik merk dan aan mezelf dat ik dan al meteen een vooroordeel heb wat voor mensen dit zijn
Mogelijk, maar ik gebruik heel veel toch wel op regelmatige basis, dus het voelt niet alsof er nog heel veel weg zou kunnen
ik krijg nog steeds wekelijks post voor de vorige bewoner van mijn appartement en zelfs voor de bewoners daarvoor. soms ook gewoon belangrijk ogende dingen van bijv een tandarts?? ik heb de sleutel bijna een jaar en daarvoor was er een renovatie vanuit de woningbouw dus hij woont hier allang niet meer. retour sturen is een kleine moeite maar wekelijks wordt echt irritant
Ik krijg zo nu en dan ook nog van een exbewoner post dat niet eens de vorige bewoner was, snap dat ook niet goed. Deed dat eerst nog retour, maar laatst kreeg ik een brief dat ik retour had gedaan (+ op had geschreven dat bewoner er niet meer woont/kruis in adres gezet) gewoon nog een keer in mijn brievenbus
toen was ik er wel klaar mee haha
Wij kregen ook tientallen random magazines van van die postorderbedrijven, van random bejaardenkleding enzo. Wij hebben die zelf allemaal gemaild van: gelieve dit adres uit je bestand te halen (dat werkte)
Ik gooi dit gewoon weg tegenwoordig. Jammer de bammer dan had je je shit maar beter moeten regelen. Als het echt belangrijk is bellen ze nog wel na.
Ik vraag me af of je iets hebt aan stempelen, mensen ontdekken die stempel waarschijnlijk pas na de aankoop toch?
Het schijnt wel te werken, maar dan op de buitenkant dus zo:
Maar ja ik vind dat eigenlijk echt lame dus denk dat ik het op z’n beloop laat en een eventuele roof een keer in de paar jaar maar accepteer
Stuur de marktplaats link, kunnen we wat sarcastische vragen aan hem stellen.
Als je retour stuurt moet je ook even een kruis zetten door de barcode, anders scant de machine de barcode en komt hij inderdaad weer aan bij jou
Net wakker gebeld door iemand waarmee ik jaren geleden ooit een groepsopdracht mee heb moeten doen. Ik een paar keer hallo gezegd maar geen reactie. Ik nog denken van hmm midden in de nacht misschien is er wel iets ergs aan de hand wordt er niet opgenomen. Ik had op zijn minst gehoopt op een sorry broekzakbelletje of zo.
Edit: Inmiddels excuses ontvangen en was inderdaad terwijl zij zelf sliep en zij werd er niet wakker van
Maar echt, allemaal een bericht sturen de komende weken
Het zal hem leren
Ik slaap wel vaak met JBL AirPods achtige dingen in. En af en toe gaat ie dan op de spraakfunctie en belt ie random mensen midden in de nacht
En dan word ik wakker van de tuuuuu van een overgaande telefoon. Laatst belde iemand die ik idd al tien jaar niet meer gesproken had ook echt terug
![]()
Ik ben bij de tandarts geweest voor een controle. Alles was (zoals altijd eigenlijk) goed. Er zat een klein beetje tandsteen achter twee tanden bij mijn spalk en de tandarts vroeg of ze dat even mocht verwijderen. Daar was ze denk ik net een minuutje mee bezig. In totaal heb ik 6-7 minuten in de stoel gelegen voor de hele controle inclusief tandsteen verwijderen. Ik was binnen 10 minuten alweer in de auto.
Nu krijg ik een nota voor controle (logisch) + bijna 20 euro bijkomende kosten voor 5 min gebitsreiniging?
Ik erger me daar eigenlijk wel aan, maar weet nu niet zo goed of dit een redelijke ergernis is. Enerzijds denk ik: handelingen kosten geld en daarvoor moet je betalen. Anderzijds denk ik: dit gebeurde binnen de tijd van de controle/afspraak en was echt zo kort dat het bijna geen handeling mag heten. Ik vind het denk ik anders als de tandarts dit buiten de tijd van de controle moet doen en daarom de bijkomende tijd doorrekent.
Zo ben ik een paar keer in slaap gevallen terwijl ik op TikTok zat. Heb ik filmpjes gedeeld met mensen die ik geeneens ken
sommige reageerden dan ook echt met een ‘
’. Gelukkig zit ik niet meer op TikTok, dus kan het ook niet meer gebeuren haha
Controle en reiniging zijn gewoon twee verschillende dingen dus die rekening lijkt me gewoon terecht. Als het langer had geduurd ivm meer tandsteen had je terug moeten komen op een ander moment. 5 minuten is de kleinste eenheid van tijd die ze kunnen factureren volgens mij. Als ik me niet vergis gaat dat landelijk allemaal via dezelfde codes