Waar erger je je aan? #21

Friendly reminder dat de groene streep op dit soort wegen betekent dat je 100 mag 🫶🫶

23 likes

Omg het zieltjes-winnen-aan-de-deur-seizoen is weer begonnen, moet echt snel zo’n sticker regelen :sweat_smile:
Geloofde ook geen snars van van zijn verhaal, echt zo’n popi-jopi-snotjong en dan ook nog in discussie gaan. Nee is nee :triumph:

2 likes

Maar die twee caravans mogen niet harder dan 90 dus dat schiet dan weer niet op

2 likes

Hahaha ja oke maar het gaat niet specifiek om dit moment maar om deze wegen in het algemeen

2 likes

Ja ze vertelden dat ze maar 1 mailadres aan het online dossier konden koppelen? Echt heel raar. Maar goed alles is inmiddels rond en we wonen er al een maand. En de notaris zelf was echt een leuke jongere gast, dus dat viel me alles mee.

1 like

Dat influencers hun verbouwing uitsmeren over allerlei filmpjes. Dus 1 filmpje waarin wordt verteld dat ze verf gaan uitzoeken, 1 filmpje over de verf kopen, 1 filmpje over het openen van de verf, 1 filmpje over het verven an sich etc etc.
En vervolgens in het eindresultaat in 1 minuut als een wervelwind door dat huis gaan zonder goede overzichtsbeelden maar met vooral beelden van zichzelf/selfie…

10 likes

Dit kwam duizend keer terug in mijn autotheorie, maar ik heb deze wegen dus nog NOOIT gezien. Zijn die er 3 in Nederland ofzo?

11 likes

Echt niet? Wow ik rij zo vaak over zulke wegen! En idd super irritant dat er zoveel mensen 80 blijven rijden :rage:

2 likes

Ik zie ze ook nooit in de Randstad

2 likes

Noord-Brabant en Gelderland heb ik ze ook nog nooit gezien.

@June Waar dan? Nu ben ik benieuwd haha

3 likes

In Zeeland heb ik ze vaak gezien

Ben ff op maps aan het speuren en heb ze in Drenthe (N34), Overijssel (N36), N381 (Friesland), Flevoland (N305), Noord-Holland (N242) en Groningen (N33) sowieso al gevonden

3 likes

In Brabant op de N322 bij Boven-Leeuwen ergens in de buurt :grimacing:

1 like

De N99 naar den helder had dit ook altijd, maar nu ineens niet meer?

2 likes

Ah oke dat is echt precies waar ik nooit kom hahaha. Vond het bijna een soort mythe, deze wegen. Maar ik wist wel dat je 100 mag dus aan mij had je je niet hoeven ergeren! :pray:t2:

4 likes

Ik kom ze nooit tegen en zou het ook niet zo weten als ik wel op zo’n weg terecht zou komen. Staan er dan geen borden dat je 100 mag?

2 likes

Dit is een domme ergernis maar van die mensen die zeggen ik woon naast amsterdam en dan in ijmuiden ofzo wonen. Ja het is niet zo ver maar dat is toch niet ernaast?

3 likes

Vaak het verkeersbord van een autoweg, en op de hectometerpaaltjes staat 100. Maar je herkent de maximumsnelheid dus ook aan die groene strook. Hier in Zeeland zijn er best wat van zulke wegen.

1 like

Mijn ergernis ging specifiek over de N36 omdat ik daar vaak rij en zodra het van 80 naar 100 gaat staat er dit:

En op enkele hectometerpaaltjes staat dit:

En dan nog die dikke groene streep.

1 like

Er lag ook altijd eentje om Leeuwarden heen, weet niet of het nog zo is. Wij moesten het leren met het is groen, en een 100 euro briefje is ook groen, dus je mag hier 100 kmpu.

1 like