Waar erger je je aan? #21

Ik ben alweer te laat met een verblijf boeken voor m’n hond en mij voor oud en nieuw :sob: alle comfortabele, betaalbare accomodaties in noord Frankrijk zijn al geboekt. Omdat het winter is en ik alleen ga wil ik gewoon een comfortabel huisje waar ik ook echt lekker binnen zit, maar veel van die (te betalen) huizen in Frankrijk zijn gericht op de zomer met heel oncomfortabel of ongezellig meubilair :sob:. Vorig jaar had ik echt een stomme tijd :smiling_face_with_tear:

Ik overweeg de hele of 10 dagen in kerstvakantie te gaan ipv alleen rond oud en nieuw, en dan kan ik ook wat verder (midden Frankrijk of Oostenrijk van NL of Engeland), maar ja langer is ook duurder en ulghhh

Als iemand dé plek weet om cottages in de UK te boeken hoor in het graag

1 like

Ik heb ooit een tip gekregen van een Engels man voor een airbnb achtige website. Hij huurde daar ook altijd via en het huis wat we hadden gehuurd was ook heel mooi! Ik kan het alleen niet meer vinden!! Het werd volgens mij alleen gebruikt in the uk!

3 likes

hahaha ja dit klinkt als de tip die ik zoek!! maar dan zonder tip :laughing:

11 likes

Micazu? Wij hebben via deze site in Italië een huis gehuurd en was echt top, weet alleen niet of UK er ook bij zit.

3 likes

https://www.holidaycottages.co.uk/cottages?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=21151008699&adgroup=169153095997&matchtype=e&network=g&device=m&keyword=cottage%20uk&gad_source=1&gad_campaignid=21151008699&gbraid=0AAAAAD9-_9c_XvSaRxqEMAmThHy08aDE8&gclid=EAIaIQobChMIj97RodGOlwMVeKWDBx3wwg6LEAAYASAAEgLdZPD_BwE

Misschien zit hier iets tussen.

Oh en een ongevraagde tip Devon is echt prachtig.

3 likes

Ik ben net terug uit Engeland met de hond en Sykescottages.co.uk heeft een enorm aanbod. Verder veel geboekt via Airbnb en Booking. Staan ook veel hondvriendelijke cottages op.

1 like

Dat het zo druk is bij mij in de buurt dat ik gewoon niet thuis kan komen. Alles straten staan vol en vast en nu sta ik maar een km verderop geparkeerd.

Ik was laatst in het buitenland met een goede vriend en toen vroeg iemand waar hij vandaan komt, zegt ie ‘Amsterdam’. Deze jongen woont in Alkmaar en is geboren in Haarlem!! Dus ik heb hem dik uitgelachen maar hij zei dat ie dat altijd zegt omdat ie ‘The Netherlands’ te lang vindt en mensen vaak niet weten waar het is terwijl ze Amsterdam vaak wel kennen. Maarja hij is dan ook vaak in Amerika dus dan is het wel weer te begrijpen

2 likes

Omdat hij the Netherlands te lang vindt :joy::joy: Sure Jan uit Alkmaar. Hij vindt zichzelf dan gewoon niet stoer genoeg waarschijnlijk

16 likes

Met die logica moet heel Nederland Amsterdam antwoorden :joy:

4 likes

Dit doe ik ook altijd, dat is toch niet zo gek? Anders ben je 10 min aan het uitleggen waar Nederland is en of het hetzelfde als Holland is en of je daar Deens praat. Als je Amsterdam zegt weet iedereen gelijk wat je bedoelt.

Ik doe dat natuurlijk niet bij vrienden of collega’s etc maar als een random persoon in de supermarkt het vraagt ofzo dan wel.

11 likes

Haaahaha zo grappig. Je zou maar the netherlands moeten zeggen nou nou wat een tijdsverspilling. Overigens vind ik het ergens leuker klinken als je zegt im from harlem/haarlem. Want in principe is hij dat dan ook. En als je bij amerikanen zegt im from harlem/haarlem dan krijgen ze natuurlijk ook een kronkel in hun hoofd. Heeeeel flauw maar ja.

2 likes

Ik denk dat dit het was ja!!! Echt een fijne website en goed aanbod!

1 like

De gemiddelde amerikaan weet echt wel wat “the netherlands” is en gebruiken imo bijna niet/nooit de term holland. Dus je kan dan toch zeggen the netherlands? Of heb ik amerikanen nu te hoog ingeschat dat ze weten wat the netherlands is.

Ja :sweat_smile:

Edit: ik zeg dit uit ervaring want ik heb regelmatig zo’n gesprek. Ze zeggen heel vaak Holland juist? Ik heb een tijdje met Uber naar mijn werk moeten gaan dus dan moest ik bijna elke dag uitleggen wat The Netherlands was en ik werd het al snel zat, dus zeg nu gewoon Amsterdam, lekker makkelijk.

6 likes

Ja ik geloof je zeker wel hoor haha. Holland heb ik dan juist weer niet het idee dat amerikanen dat gebruiken maar het zal vast verschillen. Het blijft een mega continent. De meeste amerikanen die ik redelijk ken zijn ook hier geweest dus dan zie je al sowieso toch dat je naar the netherlands moet vliegen :rofl:ken wel 1 die dacht dat holland een compleet ander land was tussen nederland en denemarken hij begreep er geen ene f van en het was hilarisch.

Haarlem ligt ook 15 km buiten Amsterdam en Alkmaar max 30 kilometer. In bijna elk land dat niet zo klein is als het onze ben je dan nog in de buitenwijken van een stad dus ik vind het niet zo gek dat iemand dan Amsterdam zegt.

11 likes

Ja, haha. Mijn ervaring is dat zelfs Amsterdam niet altijd helpt en ze dat al niet eens weten. Netherlands probeer ik vaak niet eens meer, dus dan maar Holland en dan gaat er nog wel vaag een belletje rinkelen. Er is me ook wel eens gevraagd een tante uit Oslo de groeten te doen of dat ik een oma uit Duitsland ken, dus sommige hebben gewoon echt geen idee van hoe of wat in Europa.

5 likes

Ja ik zou dan dus geneigd zijn te zeggen ‘the Netherlands’ en als ze dan doorvragen/het niet snappen ‘near Amsterdam’.

2 likes

De topografische kennis van Amerikanen is wel extreem bedroevend. Ik heb een uitwisselingsjaar gedaan op een Amerikaanse high school en daar moesten we in een van de eerste lessen bij American History de staten invullen op een kaart. Ik wist de meeste van iedereen :sob: klasgenoten waren op zoek naar de staat Chicago en wisten niet of hun eigen staat aan de west- of oostkust lag. Ze kennen hun eigen land al niet, laat staan het buitenland :sweat_smile:

6 likes