Waar erger je je aan? #21

Ik had een nieuw makeup product op mijn huid gebruikt en ik zag al na een paar uur dat mijn huid ontzettend ging glimmen, maar ik was mijn poeder vergeten, dus moest hier de hele dag mee rondlopen :cry: op het laatst dacht ik nog ik dip mijn huid een beetje met toiletpapier, maar dat maakte het niet veel beter :’) echt irritant altijd mijn vette huid, hoopte altijd dat als ik ouder zou worden dit wat minder zou worden.

Neem wat blottingpaper mee in je tas! Neemt weinig ruimte in en vind ik vaak effectiever dan een dikke poederlaag.

Scheelt wel dat glimmende huid nu ‘in’ is dus wss zat je er zelf meer mee dan dat anderen het opviel!

7 likes

En als je slim wil zijn en online een afspraak wil inplannen, dan is de eerst volgende optie pas over 4 weken??? Wat is het nut dan van die functie?

2 likes

Ik zou echt graag eens van een assistente horen wat de logica van dat belbeleid is. Waarom kun je in de middag niet bellen om een afspraak in te plannen als ze toch de telefoon beantwoorden?

3 likes

Jaaa gelukt! Bedankt voor de tip

2 likes

Dit is nog het minst absurde dat je kantine heeft voorgeschoteld.
Tenzij ze penne of vlinderpasta hebben gebruikt hierbij

2 likes

Dit vraag ik me al heel lang af. Wanneer je belt kun je wel gewoon snel terecht. In principe wil je liever dat mensen je online ding gebruiken toch?

5 likes

Denk omdat ze dan telefonisch triage kunnen doen en dat online anders werkt?

2 likes

Waarschijnlijk: omdat er bepaalde delen van de agenda beschikbaar zijn gemaakt voor online afspraken plannen. Korte termijn staan die online plekken dan al vol en de rest is geblokkeerd voor spoed en semi-spoed, en daarvoor moet je idd bellen voor goede triage, om te zien waar dat hoort qua urgentie.

Dat in de ochtend bellen voor afspraken en in de middag voor uitslagen snap ik ook nooit. En die terugbelsystemen wordt het nieuwe normaal ben ik bang, maar ik pleit er ook voor dat je altijd moet kunnen kiezen voor op dat moment wachten, omdat je idd bijv. later op de dag niet meer bereikbaar bent. Maar niet al die systemen bieden dat als mogelijkheid.

6 likes

Bij ons is het telefonisch spreekuur verdwenen…
Het was een half uur en je stond lang in de wacht dus niet heel luxe maar nu helemaal niet meer. Dat vond ik wel intens.

Maar wat hield dat in? Kon je dan altijd de huisarts spreken?

In principe wel, als je belde op de dagen dat die aanwezig was, anders een vervanger van dezelfde praktijk.
Er was overigens ook een terugbeloptie maar dat was echt een grapje, daarvan was ‘de agenda’ altijd ‘vol’, ook een halve minuut na het begin van dat halve uur.

1 like

Ja ik snap wel dat dit gestopt is dan, kans is veel te groot dat het een vraag is die niet bij de huisarts hoort, maar bij de assistente of praktijkondersteuner, of uberhaupt niet bij de praktijk, maar bij het ziekenhuis of de gemeente of waar dan ook. Daar is gewoonweg echt geen tijd meer voor.

5 likes

De Ayolite maar dus nog niet gebruikt dus geen idee of ie goed werkt.

Pakje is officieel vermist dus nieuwe poging gedaan :crossed_fingers:

Degene hier in de buurt met de kutblokfluit is alweer twee uren bezig met halve hakkerige deuntjes te OEFENEN, want spelen kan je het niet noemen. Ik kan het niet meer aan… Heb uit wanhoop de radio aangezet, maar het komt er gewoon doorheen. :melting_face:

Laat me genieten van mijn laatste vakantiedag please. :joy:

2 likes

Ik vind dit echt terreur gewoon.

4 likes

Saaie ergernis maar wat is alles NIET normaal duur :sob: Tanken is gewoon niet meer te doen en tijdens het boodschappen doen wil je ook alleen maar huilen. Ik zit even krap bij kas en het is echt moeilijk om goedkopere opties te vinden. Ik had het idee dat dat eerder nog wel wat makkelijker was.

21 likes

Klopt, het leven is heel duur :smiling_face_with_tear: Tanken in Duitsland is vanaf morgen weer goedkoper, weet niet of je daar iets aan hebt?

2 likes

Update: het zijn 3 kinderen onder 5 en er is een vierde onderweg.

HOU OP!!! :mad:

Hoezo prop je zo’n groot gezin in een appartement met 1,5 slaapkamer??
(De “tweede slaapkamer” is nog geen 2 op 4 meter.)

Er staat nu al-tijd muziek of white noise op omdat ik anders gek word van het gegil en gestomp.

8 likes

Denk dat zij zelf ook liever in een groot vrijstaand huis zouden willen zitten.
Soms heb je gewoon geen keuze lijkt me?

Edit: los daarvan mag jij je er aan ergeren natuurlijk. Maar heb de ochtend met een huilende collega gezeten omdat zij dus nu na een scheiding op een mini flatje moet gaan wonen met 3 kinderen

6 likes