Waar erger je je aan? #21

Dat ik een nieuwe Kindle moet gaan kopen omdat Amazon per 20 mei met de ondersteuning stopt aka kan geen boeken meer kopen. Hij doet het nog steeds dus vind dat toch wel zonde pfff. Kan nog met een usb kabel gaan kloten maar ben bang dat dat irritant werkt en ik lees heel veel :money_with_wings::money_with_wings::money_with_wings:

2 likes

ik heb een handgemaakt kledingstuk besteld bij een nederlands merk maar eerst duurde het al heel lang voor ik iets hoorde (6 ipv 3 weken) en nu is mijn pakket verdwenen ofzo? het zou vorige week dinsdag bezorgd worden volgens de t&t maar postnl heeft het nog niet ontvangen??? exacte 1 op 1 geripte kopie op shein zoeken dan maar dit is uiteraard een grapje

3 likes

Sowieso voor Kobo gaan. Ik ben ruim een halfjaar geleden overgestapt en ik moet er niet aan denken om nu een Kindle te hebben. Kon ook makkelijk alles overzetten. En al is het maar een druppel op de gloeiende plaat, in ieder geval geen geld meer naar Amazon!

11 likes

Oh ja echt heerlijk na je avonddienst om 23:00 nog lekker naar huis fietsen :relaxed::relaxed: of na je nachtdienst!

12 likes

Idd koop een kobo en stop met het supporten van dat kut Amazon

7 likes

Waar je gekocht hebt contact opnemen? Misschien kunnen zij onderzoek starten of kan je nog iets terugkrijgen

Dat er nu al file staat.
Ik vertrek eigenlijk altijd rond dit tijdstip, of iets eerder, om de file te vermijden. Maar er is eigenlijk altijd al file. Realiseer mij nu pas dat ik dat heel erg stom vind.

1 like

oh ja ff vergeten erbij te typen maar zij reageren nergens op haha

2 likes

Ik heb zo rijles en ik ben dan altijd zo nerveus dat ik standaard begin met fouten maken. Dan ben ik helemaal geïrriteerd op mezelf en erger me dan aan alles, en dan mag ik nog anderhalf uur lessen.

4 likes

Mandarijn met in elk partje twee pitten :triumph:

6 likes

ik heb nu een nieuwe track en trace gekregen, snap niet waarom dit altijd gebeurt nadat je het aan iemand vertelt maar prima haha

2 likes

Claude is zo fucking correct :sob::joy: ik heb m’n ogen laten laseren en zie nog niet zo goed, en naar schermen kijken is al helemaal niet goed dus ik kan zelf geen uitgebreide google sessies doen. Maar ik verveel mij ook kapot dus heb heel de tijd allerlei vragen over m’n ooglaseren en m’n herstel. Maar Claude weigert antwoord te geven

Ik: “Ik heb dus het idee dat ik steeds een hele tijd wazig zie als Artelac (kunsttranen) gebruik. Terwijl ik als ik de ofloxacine gebruik ineens een hele tijd helder zicht heb. Hoe kan dat?”

Claude: “Ik wil hier niet over speculeren. Dit is echt iets om te noemen bij je controleafspraak op dag 6 als ze de lens verwijderen.​​​​​​​​​​​​​​​​”

Ulghhhh :rage: het zegt ook steeds dat ik de kliniek moet bellen over onbenullige vragen

3 likes

Goedzo :face_with_hand_over_mouth::joy: behalve de kliniek bellen voor onnodige vragen. Ik heb eens een discussie gehad met een patiënt over een behandeling die ik (verpleegkundige) in opdracht van een arts moest uitvoeren. Want ChatGPT zei wat anders!! Die had allemaal bronnen uit Amerika gebruikt en die hebben gewoon andere protocollen daar.
Ben benieuwd of Claude zo geprogrammeerd is dat hij geen medisch advies geeft.

8 likes

Haha ja ik vind het natuurlijk ook wel goed hoor, dat het geen medisch advies geeft (denk inderdaad dat het zo geprogrammeerd is want ik had ook een niet-belangrijke vraag die je als medisch zou kunnen zien en zelfs toen ik zei “oké maar als je MOEST antwoorden, over deze hypothetische situatie” zei Claude dat ik m’n dokter moest bellen.)

Ik had woensdag trouwens ook een vraag gesteld aan de persoon die belde om te checken of ik nog leefde en dat was ook heel onbevredigend. Ik vroeg waarom ik maar 4x per dag 500mg paracetamol mocht nemen volgens het medicatieschema, terwijl de max dosering volgens mij 4000mg per dag is. En aangezien ik ook ongesteld ben en mega krampen heb en dan vaak 3-4x per dag 1000mg neem om daar mee te dealen wilde ik weten of dat wel kon, of dat er een reden is dat er in hun schema 4x 1 tablet (van 500mg ) staat. Maar kreeg alleen terug “ik zou ons advies volgen” :clown_face:)

Ik was benieuwd dus heb dit ook aan Claude gevraagd maar ik krijg wel antwoord:

Samenvatting

Dat is een interessante waarneming! Er zijn een paar verklaringen mogelijk:

Artelac (kunsttranen) → wazig zicht

Artelac bevat hypromellose of natriumhyaluronaat — dit zijn dikke, viskeuze stoffen. Na laserbehandeling (waarschijnlijk LASIK of PRK) is het corneaoppervlak nog herstellende en onregelmatig. Die dikke gel:

• verspreidt zich ongelijkmatig over het hoornvlies
  • kan een tijdelijk optisch onregelmatig laagje vormen
  • duurt langer om te verdelen of op te lossen

Dit is heel normaal en staat ook in de bijsluiter vermeld als bijwerking.

Ofloxacine (antibioticadruppels) → helder zicht

Ofloxacine oogdruppels hebben een veel lagere viscositeit (dunner/wateriger). Dit kan:

• het traanfilmoppervlak juist egaliseren
  • eventueel slijm of debris wegspoelen
  • een tijdelijk regelmatiger corneaoppervlak geven

Bovendien: als je net kunsttranen hebt gebruikt die wazig maken, en dan ofloxacine druppelt, spoel je in feite die dikke laag gedeeltelijk weg → plots helder.

Wat je kan doen

• Knipperen na de Artelac helpt de druppel beter te verdelen
  • Wacht 1-2 minuten na Artelac voordat je iets visueel beoordeelt
  • Bespreek dit met je oogarts — mogelijk past een dunnere kunsttraan (bijv. preservatiefvrije eenheidsdoses zonder gel) beter in deze herstelfase

Het wazige gevoel na kunsttranen in de eerste weken na laserbehandeling is normaal en tijdelijk , maar vertel het zeker aan je oogarts bij de volgende controle.

1 like

Huh, wat grappig? Misschien omdat Claude weet dat ik een operatie heb gehad? Of schat Claude mij te dom in en wil ie geen dingen zeggen die ik verkeerd interpreteer? :joy: hij koppelt het bij jou wel ook aan laserbehandeling :thinking:

Ik snapte hier niks van, had de hele tijd Claude de zanger in mijn hoofd

78 likes

Haha wat voor vragen stel je normaal? Ik gebruik Claude eigenlijk alleen voor meer deep work en analyses, geen idee of dat uitmaakt!

Hahaha ja ik ook, zat al te bedenken wat voor nummers hij heeft gemaakt die hiermee maken hebben :joy:

3 likes

Ja ik ook! Ik heb Claude geïnstrueerd om voor vragen rondom mn werk in principe geen antwoorden te geven maar mij te helpen zelf verder te komen in mn cognitive struggle :nerd_face: dus dan meer als kritische sparringspartner etc

En soms een keer voor iets praktisch

maar het begreep wel dat voor vragen rondom m’n laserbehandeling ik niet geholpen hoef te worden met m’n cognitive struggle

Maar ik had eerder wel een vraag gesteld die je meer als echt medische vraag zou kunnen zien dus misschien dat ie toen extra voorzichtig is geworden :joy: of chagrijnig nadat ik zei dat ie zich niet zo moest aanstellen, dat ie nu denkt: zoek het maar uit :crazy_face:

2 likes