Weet je waar ik echt heeeelemaal leip van word. Als ik iets vertel en degene die luistert zegt na elke halve zin “ja” of “uhuu”. Weet niet wat voor domme gesprekstechniek het is maar het werkt averechts
Dit doe ik en volgens mij meer mensen vooral als diegene dus zo een langdradig of saai verhaal vertelt haha. Dan luister ik ook niet echt.
Haha huh echt wat dan? ![]()
Ik vind echt dat we als maatschappij te veel ruimte hebben voor slechte verhalenvertellers. Er wordt altijd gezeurd over mensen die te veel praten of verhalen aandikken of te snel onderbreken maar nooit over SAAIE mensen die of nooit wat vertellen of dat niet een beetje interessant doen. Ik vind die echt het allerergst
. Het is ook zo Nederlands, dat hele droge en ‘die mag ook even iets vertellen’ en dan allemaal beleefd doen. Waar mijn familie vandaan komt is verhalen en grappen vertellen een soort nationale sport en is een saaie lul zijn echt social suicide hoor. Wil ik hier ook.
Ja ik zag een artikel dat mensen niet met hun tijd konden pronken op Strava vanwege een storing daar.
Dus zochten ze waarschijnlijk een ander kanaal om te showen haha.
Ik praat altijd met genoeg context (vind ik haha), maar daar is mijn vriend het niet mee eens. Dus onze gesprekken worden vaak een soort politieverhoor hahaha
‘Gisteren liep ik dus even in de binnenstad en toen kwam ik…’
‘Oh, hoe laat? Waar precies? Regende het toen?’
Eeehhhhhh
Maar de mensen waar ik op doel doen dat al vanaf de eerste zin! En meestal vertel ik heel snel juist. Misschien wel langdradig ![]()
@Iduna “waar heb je geparkeerd?” “Oh waarom daar, hier en hier is het goedkoper” Heel herkenbaar hahah
Weer-apps die me nu elke dag vragen of ik wil betalen zonder reclame of toch door weer met advertenties.
Ik ben niet na1 dag ineens van gedachten veranderd, rot op.
Mijn zoon (puber) is ook zo’n warrige en zonder context verteller. En als ik dan vragen ga stellen en het niet snap wordt die boos of we krijgen ruzie. Soms begint die ook iets met vertellen en dan zeg ik meteen: graag kort/samenvatting. En dan zijn het nog veel zinnen. Ik probeer hem bij te brengen om te vragen/vertellen wat belangrijk is zonder de details maar ik wil hem niet de hele tijd afkraken/ruzie hebben want dan ben ik bang dat hij nooit meer iets vertelt.
Ik ben dus soms ook de bekende “ja” en “uhu’er” na elke zin. Ik luister dan half of niet meer maar geef wel antwoord zodat het net lijkt of ik luister. Dit laatste doe ik ook vaak bij mijn vriend. Sorry maar zijn verhalen vind ik de helft van de tijd gewoon echt niet interessant
Dat klinkt… gezellig
Jezus, zo geef je ook echt gelegenheid voor een goed gesprek met je kind
Je had dit beter in het biechttopic zonder omg reacties kunnen zetten ![]()
![]()
![]()
ik heb een collega die dit tijdens vergaderingen (met 25 mensen) doet wanneer de manager aan het woord is
na elke zin die hij zegt hoor ik uit haar hoek ‘mmhm’ ‘uhu’
Die actieve luistertechniek is zo irritant, en zij is ook iemand die graag door de baas gezien en gehoord wil worden
Ik vind dit zo zielig
zie dan helemaal die zoon voor me die al lastig uit z’n woorden komt en dan z’n moeder die voordat hij iets kan zeggen al roept SAMENVATTING
(Het gaat vast niet helemaal zo hoor maar dit beeld breekt mn hart. Het is als puber al zo lastig voelen en communiceren met je ouders.)
Ja dat was misschien beter geweest, maar ook daar krijg je gewoon reacties haha. Ik wist van te voren dat ik deze reacties zou krijgen omdat het negatieve meestal uit een post wordt gehaald. Gelukkig is dit een momentopname zoals @Kauai ook aangeeft en gaat het soms zo. Alleen ik kan mij ook voorstellen als je dit zo leest zonder context dat het heel verdrietig klinkt
Dat nu al de hele straat is afgeplakt met ducttape, vanwege Koningsdag. Wat is er mis met stoepkrijt?
Mensen reserveren nu al plekjes? Het is over twee weken???
De audacity van de NS ![]()
Je naam staat in het screenshot btw weet niet of je dat erg vindt
Begon vorige week al ![]()
Love de strandlakens mentaliteit hier
“Met de trein weet je vooraf precies waar je aan toe bent” vertraging, uitgevallen treinen, aso’s die de hele reis op vol volume bellen of tiktokken, geen stoel kunnen vinden, en dat voor slechts €€€€€!
Ik ga standaard met de trein (heb niet geen auto) maar die treinpropaganda van de NS kan ik echt zo weinig mee