Waar erger je je aan? #21

Ik ben niet goed in to the point komen, maar dit kan ik in ieder geval WEL. Ik vind het ook irritant als mensen heel diep gaan nadenken over dat soort kleine details, dat is echt funest voor de spanningsboog. Je bent toch geen proces-verbaal aan het opmaken :smiling_face_with_tear: who cares???

Vind dat er wel een verschil zit tussen een verhaal vertellen in de context van een alledaags 1 op 1 gesprek, of in een setting waarin je al verhalen aan het uitwisselen bent. Dat eerste is irritant en vrijwel nooit interessant, maar bij die tweede mogen mensen van mij best wat zijsporen erbij halen als ze een beetje leuk aan het vertellen zijn. Ik hoef toch nergens heen lol

2 likes

Ohh een vriendin van me doet dat ook. Ben daarna helemaal leeggezogen want meestal is het ook een rant over iets wat me al niet boeit. Heb dan geen puf meer om over mijzelf te praten :joy:

3 likes

Mijn man verpest mijn verhalen. Als ik dan vertel: en toen kwamen we op die camping, was daar letterlijk nĂ­emand en toen gi
Man: er waren wel een paar anderen

Ik bepaal zelf hoe ik m’n verhaal vertel en ik was er ook dus weet heus wel hoe het was

34 likes

Dit was ik vroeger toen ik om het jaar met m’n jongere zusje in de klas zat en zij telkens mijn net iets mooier gemaakte kring-verhalen verpestte.

14 likes

Ik was gisteren ook leeggezogen. Want ik heb elk detail gehoord hoe hij haar op straat benaderde, wie erbij was, wat ze deden, hoe ze reageerden, iedereen bij hun naam noemen terwijl ik niemand kan. Na een uur zei ik, en is er gezoend? Ja ik ben blijven slapen. Begin daar dan mee, ik hoef al die nietszeggende details niet te horen.

Oh ik ben helemaal plaatsvervangend geïrriteerd; dat iemand (jij) het verhaal dan gewoon VOOR IEDERS BESTWIL leuker en vlotter maakt en er dan zo iemand bijzit die de hele tijd zo “ehhhh eigenlijk zat dat het anders in elkaar :nerd_face: “. Ik weet niet mensen die altijd eerlijk of feitelijk willen zijn vind ik heel vervelend. Zo’n slechte eigenschap.

22 likes

Ook letterlijk met zo’n gezicht inderdaad
17761112820453834296417241293948

4 likes

Ik heb een collega en die doet juist het tegenovergestelde als ze wat verteld: die praat met -20 context. Dus uit het niets; “haha zij dus gister ook vertellen dat ze naar ItaliĂ« ging en dan ook naar die show toe gaat”

En dan zit ik: wie is zij?? Waar was je gister!? Welke show???

7 likes

Dat ik lekker in bed lig maar wel heel nodig moet plassen. Heb helemaal geen zin om eruit te moeten, maar niet gaan is ook geen optie. :woozy_face:

4 likes

Ik ben al vanaf half 4 wakker door mijn kind, en zij ligt al vanaf 4:00 weer lekker te slapen maar mij lukt het niet meer. Dus nu ga ik mezelf maar actief wakker houden want als ik nu weer in slaap val word ik over een uur mega brak wakker :sob: Wordt weer een lange dag vandaag :sweat:

3 likes

Weet je waar ik echt heeeelemaal leip van word. Als ik iets vertel en degene die luistert zegt na elke halve zin “ja” of “uhuu”. Weet niet wat voor domme gesprekstechniek het is maar het werkt averechts

9 likes

OMG eindelijk iemand die dit ook irritant vindt! Ik ben dan om de haverklap kwijt waar mijn zin naartoe ging, hou gewoon even drie zinnen je mond alsjeblieft

2 likes

Dit doe ik en volgens mij meer mensen vooral als diegene dus zo een langdradig of saai verhaal vertelt haha. Dan luister ik ook niet echt.

17 likes

Haha huh echt wat dan? :joy:

Ik vind echt dat we als maatschappij te veel ruimte hebben voor slechte verhalenvertellers. Er wordt altijd gezeurd over mensen die te veel praten of verhalen aandikken of te snel onderbreken maar nooit over SAAIE mensen die of nooit wat vertellen of dat niet een beetje interessant doen. Ik vind die echt het allerergst :sob:. Het is ook zo Nederlands, dat hele droge en ‘die mag ook even iets vertellen’ en dan allemaal beleefd doen. Waar mijn familie vandaan komt is verhalen en grappen vertellen een soort nationale sport en is een saaie lul zijn echt social suicide hoor. Wil ik hier ook.

25 likes

Ja ik zag een artikel dat mensen niet met hun tijd konden pronken op Strava vanwege een storing daar.
Dus zochten ze waarschijnlijk een ander kanaal om te showen haha.

3 likes

Ik praat altijd met genoeg context (vind ik haha), maar daar is mijn vriend het niet mee eens. Dus onze gesprekken worden vaak een soort politieverhoor hahaha
‘Gisteren liep ik dus even in de binnenstad en toen kwam ik
’
‘Oh, hoe laat? Waar precies? Regende het toen?’

Eeehhhhhh

7 likes

Maar de mensen waar ik op doel doen dat al vanaf de eerste zin! En meestal vertel ik heel snel juist. Misschien wel langdradig :joy:

@Iduna “waar heb je geparkeerd?” “Oh waarom daar, hier en hier is het goedkoper” Heel herkenbaar hahah

8 likes

Weer-apps die me nu elke dag vragen of ik wil betalen zonder reclame of toch door weer met advertenties.
Ik ben niet na1 dag ineens van gedachten veranderd, rot op.

6 likes

Mijn zoon (puber) is ook zo’n warrige en zonder context verteller. En als ik dan vragen ga stellen en het niet snap wordt die boos of we krijgen ruzie. Soms begint die ook iets met vertellen en dan zeg ik meteen: graag kort/samenvatting. En dan zijn het nog veel zinnen. Ik probeer hem bij te brengen om te vragen/vertellen wat belangrijk is zonder de details maar ik wil hem niet de hele tijd afkraken/ruzie hebben want dan ben ik bang dat hij nooit meer iets vertelt.

Ik ben dus soms ook de bekende “ja” en “uhu’er” na elke zin. Ik luister dan half of niet meer maar geef wel antwoord zodat het net lijkt of ik luister. Dit laatste doe ik ook vaak bij mijn vriend. Sorry maar zijn verhalen vind ik de helft van de tijd gewoon echt niet interessant