Waar erger je je aan? #21

Oh kak! Snel verwijderd :grimacing:
Maar bij deze nogmaals

3 likes

Ik sinds kort een Engelse baas. En ik heb dus 1 collega die, als hij aan het praten is in een meeting, heel erg zit te knikken en dan af en toe heel hardop met een bekakt Engels accent: EXACTLYYYYYYYYYHHHHHHH roept. Echt wat een aanstelster.

12 likes

Holy fuck ze zijn echt gestoord daar bij NS

“Reistijd = werktijd
In de trein bepaal jij wat je met je tijd doet. Mails wegwerken, je dag voorbereiden of een rapport doornemen. Of gewoon even bijkomen. Je stapt uitgerust uit, klaar voor een goede werkdag!”
Ik heb 9/10 keer vertraging of dan zijn ze weer bezig aan het spoor en doe je er 2,5 x zo lang over.
Sowieso zijn de keren dat ik in de spits kan zitten een unicum. Bijkomen is het laatste woord waaraan ik denk.

Ja nu met de brandstofprijs ben je misschien iets voordeliger uit dan met de trein, maar dat was jaren niet zo. Trein is fucking duur.

18 likes

Nee niet echt vaak omdat ik toch half luister tussen de ja’en en uhu’s door, heel soms gebeurt dat. Gelukkig onthoud ik wel vaak dingen die ik hoor of lees, dat scheelt denk ik ook wel. Maar sowieso afspraken benoemen in het midden van je verhaal is wel onhandig, dat doet mijn vriend gelukkig niet haha. Anders zou ik denk ik wel eens wat kunnen missen. Meestal maken we daar wel goede afspraken over omdat we beide niet zomaar kunnen thuiswerken dus dan spreken we af wie er thuis is.

Ik vind je voorbeeld wel grappig om te lezen en zie al helemaal voor me hoe het gaat a.d.h.v. het voorbeeld

2 likes

Nouja grote kans dat een puber ook zo denkt over elk woord wat zn moeder zegt, dus dan kunnen jullie elkaar de hand schudden. :joy:

3 likes

Dat is zeker zo. Hij zit er nu echt midden in en volgens mij vindt hij mij 90% zeuren en zeiken :joy:

3 likes

Ik neem dus meestal de directe sprinter van werk naar m’n station thuis die er 1:06 over doet, omdat ik ALTIJD gezeik heb als ik de snellere (0:56) neem met overstap. Eigenlijk haal je die overstap nooit door standaard vertraging waardoor je een half uur op een koud stadion staat. Plus als ik in die directe zit en er is vertraging zit ik tenminste gewoon lekker in de trein en kan ik werken/lezen/chillen. Nu zat ik dus in die directe en jaaaa hoor trein kapot. Inmiddels twee keer overgestapt en wacht nu weer op een trein met vertraging. Ik ging lekker op tijd weg van werk maar ben straks alsnog ruim DRIE uur later thuis (ipv de 1:20 die het deur tot deur zou moeten zijn).

3 likes

Sinds wanneer doet de VVD de marketing voor de NS?

15 likes

WERKEN LOONT!

De mensen die niet in de trein kunnen werken, hebben gewoon geen zin om te werken :stuck_out_tongue::stuck_out_tongue::stuck_out_tongue::stuck_out_tongue::stuck_out_tongue::stuck_out_tongue:

3 likes

Zou wel echt goed zijn voor sommige patiĂ«nten op mijn poli, “nee sorry, uw afspraak duurde tot Zoetermeer-Zuid, snel uitstappen anders mist u de trein terug!” :wave:t2:

10 likes

Ik ben ZO moe en oververmoeid maar het lukt me gewoon niet om een dutje te doen en dus in slaap te komen

Is dit hoe kleine kinderen zich voelen als je weet dat ze tering moe (moeten) zijn maar alsnog NIET inslapen?? Hahahaa fucking hell

10 likes

Haha waarschijnlijk. Misschien kan iemand een rondje met je rijden terwijl jij op de achterbank slaapt.

20 likes

Haha mijn moeder doet dit ook en het grappige is dat wij zo op elkaar zijn ingespeeld dat ik 99% van de tijd weet waarover het gaat. Als mijn broer dan bij het gesprek zit zie je hem echt kijken van ‘QUE??’ en dan geef ik hem vaak effe een snelle update :smiley:

2 likes

Dit ‘lekker werken of uitrusten’ geldt misschien alleen als je werkgever je een eersteklas kaart geeft en het daar niet druk is en de trein ĂŒberhaupt rijdt. Is dat niet het geval, dan is het survivallen in de tweede klas, waarin je inderdaad blij bent als er een zitplek is in die spits waar je vanwege je kantooruren aan vast zit en je niet met je neus op de rugzak van iemand anders in het gangpad staat. En als je al zit, dan is dat soms met je voeten aan de vloer geplakt vanwege een leeggelopen blik drinken van iemand anders, terwijl je, ondanks je noise cancelling koptelefoon, helemaal lijp wordt van een Gerda die achter je een metalen bakje met yoghurt uitlepelt en je uit alle macht probeert geen fysiek contact te hebben met de benen van de man spreader naast je. En dan nog hopen dat je niet ergens strandt en voldoende je veters hebt gestrikt, zodat je meteen na de mededeling dat ‘deze trein helaas niet verder rijdt’ je de sprint kunt trekken naar de sprinter die nog wel rijdt (daarom heet dit boemeltje waarschijnlijk sprinter, omdat je zelf er naartoe moet rennen).

Ja, echt lekker werken in dat ov. De marketingafdeling van de NS bestaat blijkbaar uit sadisten.

35 likes

Ik snapte dus een hele tijd niet welke trein de sprinter is. De sprinter klinkt alsof het snel gaat en niet bij elk dorp stopt? Wel dus. Ik moest dan bewust nadenken “sprinter vs intercity, Oja intercity gaat tussen 2 steden, ik moet de intercity hebben en zeker niet de sprinter”

4 likes

Ja vroeger heette dit toch ook gewoon de sneltrein en de stoptrein? Dan zou je zeggen dat de sprinter juist de ‘nieuwe benaming’ van de sneltrein zou zijn want sprint = snel. Dus ik snap de verwarring.

6 likes

Ja die omschrijft dat toch veel duidelijker dan de benaming sprinter! Daarvan denk je inderdaad dat het snellll gaat terwijl het juist als een boemeltreintje alle dorpen afgaat.

5 likes

Dit had ik ook heel erg! Ik kon daar maar niet aan wennen!

2 likes

Iemand die sprint rent maar een klein stukje en dan heel snel. Dus daar hebben ze het vandaan denk ik. Maar inderdaad heel verwarrend want het klinkt alsof je snel op locatie bent en das nie zo

10 likes

Ja inderdaad daarvan volgens mij, maar het is alsnog stom want een sprinter in de sport gaat sneller dan een langere afstand sporter, en een trein-sprinter gaat ook niet sneller dan een intercity dus zelfs met die uitleg verwarrend!!!

5 likes