Waar erger je je aan? #21

Opnieuw aan Amerikanen op Reddit. Om de huidige situatie te relativeren, vertellen ze aan mensen dat ze geschiedenis moeten leren en dat ‘Europe’ (whatever that may be) de hele wereld heeft gekoloniseerd.

Nu ben ik alles behalve trots op de koloniale geschiedenis, maar ik erger me vooral meer aan de domheid en arrogantie die ervan af straalt. Want ze denken dat Amerika geen kolonies had.

En hoezo alles goedpraten, want andere landen hebben ergere dingen gedaan? Ja dat is precies wat Israhell ook doet.

Ik moet echt van Reddit af, niet goed voor mijn bloeddruk. Het is een soort X/twitter met rechtse debielen.

5 likes

Ik ben aangenomen! :partying_face: Heb jij nog iets gehoord over het gesprek verplaatsen?

4 likes

Dat ligt echt enorm aan welke subreddits je volgt. Dit is mijn algemene social media ergernis. Net als mensen die zeggen dat ze onzeker worden van Instagram door alle influencers. Je kunt op ieder platform helemaal zelf bepalen wie/wat je volgt. Genoeg leuke, educatieve of interessante dingen om te volgen, ook op Reddit.

44 likes

Bij r/embroidery is het meestal chill.
Het is wel heel Amerikaans in hun adviezen (nee ik kan niet naar Michaels om dmc draad the halen)

4 likes

Logisch toch?

2 likes

Vind je?
Het is een Amerikaans bedrijf, maar wel wereldwijd actief. En er zijn genoeg Engels sprekende landen die niet Amerika zijn.
En op dit moment is Engels wel de meest gangbare taal om wereldlijk met elkaar te communiceren

6 likes

Beestjes in mijn net gekochte broodmix. Gelukkig was ik van plan meteen te gaan bakken

Je moet dat soort posts gewoon niet gaan lezen als je er zo’n reactie op hebt. Vergeet niet dat er ook ontzettend veel rage bait online staat, zonde om daar voor te vallen en je eigen humeur te verpesten.

4 likes

Hier een paar (ongevraagde) tips voor wholesome subreddits:

• tuckedinfishies
  • bald (safe space voor kalende mannen)
  • catbongos
  • birdsfacingforward
11 likes

Bald is echt mijn favo :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: al die knappe mannen

5 likes

Ja en mannen die lief doen tegen elkaar en openlijk praten over onzekerheden!

6 likes

Jaaa r/bald is zo leuk :smiling_face_with_three_hearts:

Dat klusjesmannen mij al-tijd proberen te naaien. Ik vul een formulier om een badkamermeubel op te laten hangen en aan te sluiten en krijg een prijs. Een van de vragen is of het meubel gemonteerd is. Ik zeg ja, want ik heb het al in elkaar gezet. Beschrijf heel duidelijk de situatie. Neemt die vent mijn klus aan en vervolgens wil hij extra geld om het aan de muur op te hangen, want dat is volgens hem montage???

Ik voel ook gewoon dat ze dit soort dingen niet flikken als mijn vriend zo’n klus uitzet.

1 like

Een mannennaam invullen volgende keer :slightly_smiling_face:

5 likes

Doe je dit via werkspot oid? Want daar is het algemeen bekend dat ze veel te veel vragen voor de meest simpele klussen. Echt enorm irritant.

Nee, Zoofy, dus je krijgt een vast bedrag aan de hand van je aanmelding en daar een klusjesman bij. Die vroeg ineens meer. Is inmiddels gelukkig opgelost, zoals altijd als ze ontdekken dat ik prima snap hoe zo’n klus in elkaar zit🙂

Ik wil al een paar jaar een nieuwe camera. Ik heb onverwachts een financieel extraatje gehad, maar dat is op zichzelf staand niet genoeg om die camera te kopen. Ik moet zelf de helft bijleggen. Het is niet zo dat ik normaal geen geld uitgeef of heel gierig ben en heb het geld ook, maar ik vind het gewoon moeilijk om zo’n groot bedrag in 1x uit te geven. Dus ik doe het niet. Ik erger mij eraan dan ik hier zo moeilijk over doe. Ben ook gewoon in de dertig en alles. :sob:

4 likes

Dit is juist superinteressant om eens in te duiken vind ik. Iedereen heeft bepaalde restricties/verwachtingen/emoties rondom geld wat je in de weg kan zitten, dit is een duidelijk voorbeeld en kan nuttig zijn eens te zoeken wat daarachter zit.

Ik herken dit patroon ook!

2 likes

Irritant is dat he! Er zal vast meer achter zitten inderdaad. Gek hoe het brein soms werkt. In dit geval denk ik dat ik mezelf op een gegeven moment naar de winkel stuur en die camera ‘dwing’ te kopen.

3 likes

Altijd als ik besluit iets te gaan bakken kom ik er halverwege achter dat het duizend uur moet rusten bij volle maan

28 likes