Waar erger je je aan? #21

Ze zijn voor de wet al getrouwd in Servië, maar daar was maar een kleine groep mensen bij aanwezig. Nu trouwen ze nog een keer voor de kerk om het met nog meer vrienden en familie te kunnen vieren. :wink:

2 likes

Bedankt in ieder geval aan iedereen die heeft geantwoord en mee heeft gedacht!

Wat begon als grote ergernis is iets geworden waar ik nu eigenlijk alweer om kan lachen.

We hebben in ieder geval besloten dat we zelf niets mee gaan slepen. En daar laat ik het nu maar bij.

27 likes

Als mensen het weekend weg noemem als je maar 1 nachtje weg gaat. Dat is heel wat anders en lang niet zo lekker dan wanneer je 2 nachten boekt!

2 likes

Nou en als je een week weggaat is het echt nog veel chiller dan 2 nachtjes!! :roll_eyes:

14 likes

Ik snap niet wat je hier mee wil zeggen!?
Een week weg is namelijk een heel ander concept dan een weekend weg. Je moet hierbij namelijk vakantie dagen opnemen, je betaald vaak een stuk meer en niet alle bestemmingen (of gezelschap) zijn zowel geschikt voor een week weg als een weekend weg.

• door 2 nachten heb je echt het gevoel dat je een korte vakantie heb (bij 1 nacht is dat minder)
  • je wordt wakker op bestemming, heb nog de hele dag en hoeft niet om 10 uur al uit te checken
  • bij een nacht mag je pas inchecken in de middag en moeten je vaak binnen 19 uur alles al hebben opgeruimd en weg zijn.
  • mentale voorbereiding en hoeveelheid spullen die je meeneemt zijn voor 2 nachten vaak gelijk aan 1 nacht
  • de vrijdagmiddag/avond is een cruciaal begin van je weekend. Die doorbrengen onderweg of al op je bestemming is een heerlijke afsluitibg van de werkweek.

Deze ergenis ontstond trouwens toen ze bij het programma lldl spraken over een weekend weg naar een fletcher hotel en het bleek om 1 nacht te gaan. Je hoefde die ene nacht ook helemaal niet te boeken in het weekend dus gewoon misleiding dat ze dat een weekend noemen.

4 likes

Ja goh dat snap ik :joy: Heb je Ai gebruikt hiervoor ahaha

42 likes

Ik heb twee afspraken met treinreistijd er tussen en het komt best wel nauw, en de eerste afspraak begint nu later :sob: (erger mij vooral aan mijzelf dat ik dit zo heb gepland maar zag ook geen goede andere mogelijkheid)

Maar als je van zaterdagochtend tm zondagavond van huis bent dan is dat toch een weekend weg

26 likes

Sowieso, ‘een cruciaal begin van je weekend’. :joy:

8 likes

Ik zit met een klein bovemraampje open te werken en ik heb nu al vier keer een wesp binnen gehad :angry:

1 like

Haha is dit echt jouw heuvel? Een weekendje weg gatekeepen? :smiling_face_with_tear:

32 likes

Koffie gruis in jouw plantenbak doen. Vinden katten vies.

1 like

Als je pas mag inchecken in de middag betekent dat toch niet dat je er niet al in de ochtend kan zijn? En als ik de volgende dag om 10 uur moet uitchecken heb ik toch nog steeds de hele dag?

Dat je niet mag zeggen ‘weekendje weg’ als het 1 nachtje is vind ik echt onzin maar ik snap wel wat je bedoelt met dat 2 nachtjes veel chiller is. Vind het met 1 nachtje ook altijd een beetje een domper dat je dan pas laat op je kamer kan en de volgende ochtend alweer op de klok zit om op tijd uitgecheckt te zijn. Maar goed boeit mij wat of je je nachtje weg zo noemt of zegt weekendje weg.

1 like

Ik ben het met je eens, maar wil me wel distantiëren van de daaropvolgende argumenten.

1 nachtje weg is net niks.

6 likes

Aan een collega die al haar mails met Co Pilot beantwoordt. Haar e-mails zijn van ‘goede vraag ik kijk even naar het antwoord groetjes’ gegaan naar ‘bedankt voor je duidelijke vragen. Dit helpt mij om de situatie helder te krijgen. Ik zal binnenkort bij je terugkomen met een antwoord’.
Echt zo ergerlijk

22 likes

You do live up to your name, zeurende extremist :rofl:

4 likes

Heb een dure zonnebril in Duitsland gekocht en nu heeft de verkoopster de pootjes zo versteld dat ik de bril niet lekker op mijn hoofd kan dragen als ik ergens naar binnen loop. Sowieso luisterde ze al niet, maar goed. Straks zelf maar met warm water iets proberen te verstellen.

1 like

Met een fohn is makkelijker, maar doe het wel in kleine stapjes i.p.v. 1x heeel heet maken en dan helemaal ombuigen zeg maar.

4 likes

Je kunt ook langs een opticien gaan, daar doen ze dat als het goed is kosteloos voor je. Zou dat eerder doen dan zelf aan je dure bril gaan sleutelen.

25 likes