Ik zie steeds vaker op linkedin (I know) dat mensen een nieuwe baan hebben, maar er een cliffhanger van maken. Zeg gewoon wat je nieuwe baan is, in plaats er 2 of 3 berichten van te maken.
Oja, en dan ook nog “Transfer nieuws”. Je bent geen profvoetballer hoor.
Dankzij Walter van BB vol liefde weet ik precies waar jullie het over hebben mbt het geluid van Pauwen haha
Wij hadden dat een keer op vakantie. En dat was er niet één, maar een stuk of 8. Wat een herrie steeds, het zijn prachtbeesten, maar wat een kut geluid maken ze. En omdat op ons vakantieadres de zon lekker vroeg op kwam begon dat lawaai ook lekker vroeg.
Ik dacht wel eens dat er ‘s nachts een baby op straat zat te huilen, maar bleek een krolse kat te zijn.
Wij zeggen ook vaak hier ‘kat of kind’ haha. En dan heb je ook nog vlaamse gaaien die katten imiteren ![]()
Ohhh nee dat lijkt me echt kut op vakantie! Ze zijn ook echt zo luid. Ik heb een paar jaar geleden gekampeerd en achter de tent was ook een dierenwijde met 2 alpaca’s die af en toe luidruchtige seks hadden 's nachts. Was ook een ervaring ![]()
Er zit hier een steenuil en dat geroep verwarren veel met kattengeluid ![]()
Oke ik heb nu een ergenis die waarschijnlijk wel meer bijstand krijgt, maar waarom is er zo weinig variatie in de schepijs smaken in Nederland!? Alle smaken zijn al 100 jaar hetzelfde en als je geen lactose eet is het spannendste wat je kan kiezen pure chocolade sorbet.
Toen ik in NZ was, was dat totaal anders en er waren meerdere ijssalons die wekelijks nieuwe smaken hebben en ook heel innovatief zijn. Ik snap niet waarom dat in Nederland niet kan!?
En ja mijn favo ijsie prima haalt het zelfs niet bij de ijssalons in NZ!
Als je in de buurt van Den Haag woont of komt: Piet in de Piet Heinstraat. Heeft veel bijzondere smaken, zoals halva, tahini, thai basil passion fruit, lavendel, abrikoos, rozenwater, etc. en ook veel smaken zijn vegan
Yes ik hoopte al op aanraders! ![]()
Ik woon daar niet in de buurt maar ga er vast nog ooit komen! ![]()
Ik was van de week in fucking Enter (zoek maar op, ligt naast Rectum) en zelfs daar hadden ze lavendel ijs met mango en rode chilipeper ijs dus dit lijkt me een jij-issue en geen Nederland issue.
Groundbreking ook, speculoos ijs in Nieuw Zeeland, dat zouden we hier nooit kunnen bedenken!!
Ik dacht dat je lulde maar omg haha.
Omg Enter, daar heb ik ooit een fiets gekocht ![]()
Oke ik spreek dan voor mijn stad, maar hier is echt weinig innovatie! En als ze het blijkbaar wel in Enter kunnen…
En ja speculoos is niet baanbrekend, maar als vegan zou ik echt blij zijn met speculoos als smaak!
Ik ben al-tijd bloedserieus als het op topografie aankomt!!!
Oehh als je in Groningen bent ooit; ga naar Room! Vorig jaar was het nog Bastogne maar dit jaar veranderd naar Speculoos (vegan). Echt heeeeel lekker!
Nee joh het is over het algemeen echt wel overal vrij saai (hier in Amsterdam ook), maar gelukkig zijn er wel leuke uitschieters. In een ander topic ging het laatst trouwens over die salon in Enter (waarvan in die regio meerdere filialen zitten) en werden ook andere tips voor lekker ijs genoemd.
Biecht: ik vind al die smaakjes niks aan
Liefst gewoon vanille en als ik in een wilde bui ben nog iets van koffie, hazelnoot of mokka erbij
en ja ik ben een basic bitch
Same! Mijn vriend wil altijd naar zo’n ijssalon die elke maand een aantal speciale limited editie smaken heeft. Maar het zijn meestal echt rare combinaties en ik snap niet waarom mensen dat willen. Ik proef ze wel altijd want ik ben nieuwsgierig maar ik kies dan uiteindelijk toch vanille 🫣