Waar erger je je aan? #21

Maar hoe moet ik dat dan zien? Bedoel je echt je tuin of je voortuin? Als ze plantjes mollen etc dan snap ik het wel maar anders die paar extra fietsen voor de deur.

Over dat parkeren snap ik ook niet dan loop je maar iets verder toch? Vind juist die kleedjesmarkt wel leuk.

Ik denk zoals iedere andere voortuin. Met een houten, lage hekje rondom, wat tegels naar mijn voordeur en wat groen. En voor mijn tuin heb je de openbare stoep. Mensen zijn gewoon brutaal en dan is zo’n tuin wel makkelijk als je je fiets niet op de stoep kwijt kan omdat het daar al vol staat.

Voor het idee, ik heb zo’n soort hek rondom maar geen deurtje of zo (en niet zoveel tegels, meer groen en een zitje)

2 likes

Dit is vrij logisch toch? Een buurtbewoner die zijn wagen oplaadt?

Hier het omgekeerde probleem: veel te weinig laadplekken.

4 likes

Haha maar het punt is hier toch juist dat er dan 3 plekken leeg staan, waar je zonder elektrische auto niet mag parkeren, terwijl er al een tekort aan plaatsen is?

3 likes

Mensen gaan dus gewoon door dat hekje om de fiets er neer te zetten? Bizar! Zou daar ook echt niet blij mee zijn.

9 likes

Daarom dat ik maar een stukje van haar bericht heb geciteerd.

3 likes

oh hier gaan ze dat binnenkort ook doen, van de 6 vakken die we hebben (voor veel meer auto’s) gaan er dus ook 2 elektrisch gemaakt worden. Er zijn wel 2/3 mensen met een elektrische auto maar die hebben een eigen oprit dus het voelt echt onzinnig

Klopt, dat is inderdaad wat er gebeurd. En ik vind dat dus aso. Maar als je daar wat van zegt dan ben je een zeur.

2 likes

Kun je niet in de geest van de vrijmarkt hier geld voor vangen
Bijvoorbeeld door een slot erom te hangen en pas de code te geven als de eigenaar een tikkie betaald heeft

23 likes

Haha het is wel creatief maar ik pas denk ik. Ik stuur mensen gewoon weg of ik zet de fietsen die men in mijn tuin neerzet doodleuk op de stoep. Het zijn gelukkig geen honderden fietsen. Het is gewoon mijn ergernis dat sommige mensen op dit soort dagen denken dat alles geoorloofd is en dat wanneer je ze op hun gedrag aanspreekt jij fout bent ipv andersom.

12 likes

Nee ik bedoel dat er één bewoner met elektrische auto is voor de vier laadplekken en dat er dus minimaal drie standaard leeg zijn.

1 like

Aah ok

2 likes

Ooh dan snap ik je frustratie helemaal!

1 like

Ik wil m’n reis naar huis boeken voor de zomer en de trein is echt weer zo fucking duur vergeleken met het vliegtuig, echt I hate it

4 likes

Heb is me al 3 jaar niet gelukt om naar een pluktuin te gaan. Terwijl die zitten overal in nederland. Elke keer was er wel weer wat. Vorig jaar met mn,moeder kwamen we daar was die tuin net gesloten maar dat stond niet op de site. Mag toch hopen dat het dit jaar weer een keer lukt hoe moeilijk kan het zijn :joy:

Ik word iedere nacht rond 4.00 wakker en dan een half uur ofzo. Random
Al bijna een jaar, maar begint nu kapotttttttttttt vervelend te worden

5 likes

Ken met je cortisol piek te maken hebben, heel vervelend!

2 likes

Ja was dit idd even vergeten, stress niveau is hoog in mijn lichaam (en langdurig) dus dat is mogelijk de verklaring

1 like

Uur na het ramenlappen is er een vogel langs gekomen en die heeft een poepspoor achter gelaten.

Mensen die ChatGPT, een taalvoorspelmachine (!), gebruiken om feiten te checken. Ik ken iemand die checkt wat ze wel en niet kan eten nu ze zwanger is met ChatGPT. Om te janken dit.

23 likes