Ik gebruik af en toe die odorex depper. Ook wel erg chemisch denk ik? Maar als ik dat niet doe ruik ik heel snel naar zweet terwijl ik niet eens een activiteit doet waarbij dat hoort. Denk dat het ook wel aan hormonen ligt in mijn geval. Sinds de bevalling pfff
Ja ik gebruik dit soort deo’s ook wel eens, probeer dan af te wisselen met meer natuurlijke voor dagen waarop ik minder zweet/verwacht minder te zweten.
Sinds ik ben overgestapt van douchegel naar een blok zeep, ruikt mn zweet bijna niet, je kan ook kijken of je tshirts goed schoon worden en voor de zekerheid nachtje weken in azijn?
Die odorex depper werkt echt fantastisch. Zo fantastisch dat m’n oksels helemaal niet meer zweten, maar het ineens in straaltjes over mijn rug loopt
terwijl ik daar dus normaal nooit zweet
Ik ben vergeten mijn tas met onze telefoons mee te nemen en we konden geen taxi bestellen via een app dus en de enige die ons mee wilden nemen waren random jongens op scooters die gewoon 14 waren ofzo. Ik wilde dat mn vriend niet ging zeuren over dat ik alles vergeet dus heb maar toegegeven aan de heuvel
Heb nog nooit zoveel gezweet in mijn leven hahah
Basic sociale skills die steeds meer achteruit gaan, lijkt vooral bij jongeren zo te zijn. Een voorbeeld is wat ik net zag… Ik stond in de rij bij een pakketpunt. Toen de vrouw voor mij aan de beurt was, stapte ze naar voren en ging ze vervolgens op haar telefoon op zoek naar haar digitale verzendlabel. Zonder degene achter de balie aan te kijken of maar iets te zeggen. Duurde 1 á 2 minuten voordat de medewerker maar vroeg of ze kon helpen. Die klant gaf ook maar half antwoord terwijl ze zat te zoeken. Keek niet omhoog, zei geen gedag.
De supermarkt hier om de hoek ook. Werken allemaal van die 15/16 jarigen die gewoon niet tegen je praten. Geen hallo of fijne dag aan de kassa, gewoon ‘20 euro’ en meer niet. Ook echt op een slakkengangetje scannen. Zelfscan controle? Dan komt er eentje met een gezicht op standje onweer heel langzaam aangestrompeld, zegt niks, ook niet als je zelf hallo zegt, scant een paar dingen op een slakkengangetje en loopt zonder wat te zeggen weer weg. Vind dat echt zo raar dat een leidinggevende daar niks van zegt of zorgt dat ze goed worden ingewerkt. Ik hoefde dat soort dingen echt niet te proberen bij mijn bijbaantjes, werd echt wel voor gezorgd dat je klantvriendelijk was. Dus iedereen netjes begroeten, beetje vrolijk kijken. Voel me echt een boomer ook dat ik me eraan stoor, maar verbaast me gewoon dat die kinders niet eens over een basislevel aan sociale skills beschikken
Jaa! Ik moest hier zelfs een cursus voor volgen weet ik nog. En je moest idd eigenlijk iedereen begroeten en gedag zeggen. Zou dat gewoon niet meer hoeven of heeft die generatie er schijt aan?
Volgens mij is dit eerder supermarkt- dan generatiegebonden. Bij de Lidl worden klanten gerust ‘geholpen’ terwijl de medewerker ondertussen haar weekend bespreekt met de collega achter de kassa en de klant niet eens erkent of aankijkt. En die medewerkers zijn allemaal ruim volwassen, zeg maar.
Bij de AH daarnaast doen ook de tieners het daar echt heel netjes met begroeten en zeggen wat ze komen doen. Die zijn duidelijk goed geïnstrueerd, maar ze voeren dat ook gewoon netjes en natuurlijk uit en kunnen er ook gewoon nog even een praatje of grapje bij maken. Echt niks mis met hun sociale vaardigheden.
Ja bij de Albert Heijn zijn ze daar best streng op, of in ieder geval lang geleden toen ik daar werkte mocht je als cassieres onderling niet kletsen, eigenlijk ook niet als er geen klanten waren!
Ik was laatst bij de Aldi en daar zat een cassiere met oortjes in hahah, en net van die oortjes om als personeel onderling mee te communiceren, maar van die earpods zeg maar ![]()
Heb hier zelf geen last van, maar hoorde laatst van een dermatoloog dat douchegels met een lage ph waarde (rond de 5) goed werken tegen zweetgeur omdat de bacteriën die de geur veroorzaken hier minder goed op gaan. Veel zepen hebben een hogere ph waarde.
Dat ik zo snel stress ervaar ook als dat nergens voor nodig blijkt
Oh ik ben ook echt een zenuwpees. Echt zo vervelend dat je rationeel wel weet dat iets niet spannend is. Maar je trillende handjes zeggen wat anders.
Ik wil/moet heel veel struiken en heggen uit mijn tuin weghalen. Maar zelfs een beetje gemiddelde buxushaag zit zo enorm diep en goed geworteld in de grond. Het is echt onbegonnen werk om het er helemaal goed uit te krijgen.
mijn vriend wil iedere keer maar een mini graver huren maar weet nu al dat hij daar veeel te lomp voor gaat zijn en mn halve tuin plat gaat rijden
Daarom kom ik ook graag bij de AH. Jumbo vind ik ook nog wel ok, maar bij mijn Vomar werken echt aparte mensen. Die hebben er duidelijk geen zin in. En ik was laatst nog getuige van een ruzie / woordenwisseling tussen een manager en medewerker. Doe dat lekker in het magazijn ![]()
Ja dat is de crème deo, het komt eruit als een soort crème. Ik heb de groene, lekker geurtje. Wel een waarschuwing: ik krijg er mega veel witte vlekken van op kleding, dus ik doe eerst mijn kleren aan en dan pas de deo. Ik vind ook dat ik er heel snel doorheen ga. Het is na een maandje al bijna leeg. Met een stick deo van Sanex deed ik bijna een jaar, die gebruikte ik ook minimaal 1 en soms 2 keer per dag.
Ik gebruik van deze de blauwe versie voor mannen. Als ik na de deo 5 min wacht met kleding aandoen ktijg ik geen witte vlekken of strepen.
Ik heb dit sinds ik bevallen ben ook. Bij mij helpt het om m’n oksels goed te wassen met Sanex zero https://www.kruidvat.nl/sanex-zero-hydrating-douchegel/p/5859327
En daarna de rexona deo. Ik heb de geur clean scent. Kennelijk gebruik ik dan heel veel want gaat hier lang geen maand mee @chasingrainbows Gelukkig wel vaak in een kruidvat aanbieding.
En ik heel weinig, want ik doe er ongeveer vier maanden mee (1x per dag smeren). Nu benieuwd of jullie veel gebruiken of ik juist weinig. Ik ruik mezelf alsnog nooit met deze deo. Alleen Lady Speedstick vind ik nog iets beter.
Er zitten in de trein drie elitaire vrouwen met elkaar te kletsen en ze bespreken o.a. werkcasussen over o.a. een meid die niet goed kan communiceren met schrijftaal. Één van deze vrouwen heeft haar onder haar begeleiding en ze zitten gewoon keihard haar uit te lachen om haar appjes en haar uit te maken voor analfabeet en dat dit een stoornis moet zijn. Haar thuissituatie wordt erbij gehaald. Echt vreselijk. Je zal maar zo door je docent besproken worden in de trein.
Inmiddels maken ze opmerkingen over de Islam, blikjes zoekers. Gadverdamme zeg…
Ik stap eerder uit dan zij, en ik wil zo graag een sneer geven.