Inderdaad. Ik heb ook niks tegen AI of zelfs ChatGPT an sich, maar gebruik de verschillende tools waar het voor bedoeld is en gebruik ChatGPT niet voor advies over medische situaties. Google is gewoon betrouwbaarder als je de juiste bron vindt.
Ik werkte in een Leviâs winkel tijdens mijn studententijd (van 2012-2015). Je mocht daar absoluut niet op je telefoon tijdens werk, als een klant uit de paskamer kwam dan nam je alle spullen van ze aan, als iemand een andere maat wil dan pak je die voor ze, etc. Iedereen werd vriendelijk begroet en je probeerde met alle bezoekers een praatje te maken, behalve als ze daar duidelijk geen zin in hadden.
Nu was ik daar laatst voor het eerst weer eens terug, en toen stonden er drie jonge Gen Z medewerkers vrolijk met elkaar te kletsen bij de kassa terwijl klanten zelf door stapels jeans aan het graven waren en het terughangrek bij de paskamers helemaal uitpuilde. En uiteraard zei niemand hallo.
Voel me echt een bejaarde nu ik dit zo opschrijf, maar er is écht wat veranderd in de afgelopen tijd.
Ik was laatst in de Zeeman en daar zaten de enige twee medewerkers in de winkel op de grond op hun telefoon samen te kletsen. Ze zaten midden in het pad en keken nog niet op of om naar klanten. Voelde me toen ook echt een boomer, maar jeetje, doe een klein beetje je best?
omg wat erg
heb je nog iets gezegd? ik hoop zo erg van wel!
de snitch in mij had een leugenachtige vraag willen stellen a la âoh wat leuk dat jullie ook in het onderwijs werken! mag ik vragen waarâ om vervolgens een gezellig mailtje te sturen naar de werkgever ![]()
![]()
(zou t alleen niet durven haha)
De planning van de NS.
Trein op een normale woensdag: 6 wagons.
Trein op een drukke dinsdag: 4 wagons.
Trein in de meivakantie woensdag: 8 wagons.
Waarom??? Op dinsdag zit ik bij 6 mensen op schoot terwijl er nog 8 op mij stapelen zo ongeveer. En nu heb ik een hele coupe voor mezelf.
(Ja, er zal vast een logische reden voor zijn, maar ik erger me eraan.)
Terugkerende ergernis hoor: dat ik altijd zulke idioten aantrek en dat ik mij daar altijd zo door laat jennen.
Ik wilde net hier in de straat parkeren, dus ik keer om en wil achteruit inparkeren, maar de man in de auto achter mij blokkeert de plek, rijdt niet achteruit en toetert. Dus ik denk âha, die heeft niet door dat ik wil parkeren
â dus ik probeer met handbewegingen duidelijk te maken dat ik wil parkeren.
Dus die man stapt uit, en ik zeg âhoi meneer ik probeer te parkeren
â en nog voor ik ben uitgesproken begint hij tegen mij te schreeuwen dat hij eerst was maar dat hij, in tegenstelling tot mij op de CORRECTE manier is gekeerd (hij is daarvoor tot het volgende kruispunt gereden? lol why?) en dat HIJ RECHT HEEFT op de plek en dat HIJ EEN KIND HEEFT en AL EEN KWARTIER RONDRIJDT.
Dus ik zeg âmeneer keren mag gewoon op de weg hoor daar hoeft u niet voor naar een kruispunt te rijdenâ en toen ging hij boos weer naar zijn auto (met wapperende armen enzo) dus ik dacht dat hij ging wegrijden⊠En toen bleef 'ie dus gewoon zitten?
en toen?? hoe liep dit af?
Had het bericht geëdit omdat het wel erg lang werd maar bij deze het vervolg:
Ik ben dan ook dusdanig recalcitrant dat ik ook gewoon blijf zitten en in tegenstelling tot hem heb ik gewoon een prima dag gehad, geen kind op de achterbank en nul komma nul stress dus ik kan nog wel een kwartiertje op Instagram scrollen voor ik parkeer. (WAAROM DOE IK DIT IK WEET HET OOK NIET)
Had 'ie nu gewoon gezegd âmevrouw ik was ook net aan het keren iets verderop, vindt u het erg om een andere plek te zoekenâ of iets (in elk geval niet leidend met hoe FOUT mijn manoeuvre was) dan had ik met plezier 50 meter verder geparkeerd. Hij heeft nog geprobeerd langs mij in te parkeren maar dat lukte niet en toen kwam er een plekje aan de andere kant van de straat vrij en is 'ie daar gaan staan.
Voor de zekerheid heb ik zijn nummerplaat genoteerd voor het geval ik morgen een poepluier op mijn motorkap vind.
Ik kan wel veel via MedGemak! Maar in dit geval moest ik gewoon een fysiek getekend papier ophalen
Een collega/vriendin is met iets bezig voor haar afstuderen en die appte me vanochtend of ik iets wilde invullen en het zou maar 3 minuten duren.
Maar ik heb vakantie en had er overdag geen tijd voor, wilde de hele dag dingen doen met mijn kind en dan ga ik niet midden op de dag achter mn laptop zitten.
Ik zit het nu te doen en het kost echt geen 3 minuten. Het is best uitgebreid en vind het echt heel irritant dat ik het nu âmoetâ doen. En denk dat zij ook geĂŻrriteerd is dat ik het nu pas doe ![]()
Het is ook echt zoân chatgpt vragenlijst die er mooi uitziet maar niet te bewerken is, ze zegt er ook al bij dat je het document niet kan bewerken en dat ik t los moet typen?
Cheetos die de nibb it rings uit het assortiment haalt
echt een van mn favoriete soorten chips
Was ook echt een superieure traktatie vroeger, rip dropveterketting met nibb its.
Dat zoveel films op streaming services en vooral Netflix er nu vanuit gaan dat je op je telefoon zit terwijl je het kijkt (second screen writing) waardoor het niet meer leuk is om te kijken als je niet op je telefoon zit. Echt zo âbleakâ ook, dat we zo verslaafd zijn aan onze telefoons dat we blijkbaar niet eens meer normaal een film kunnen kijken.
Ah wat stom, de mijne ook! Waar zie je dit?
Als in dat je op je telefoon iets anders zit te doen? En bedoel je dan dat alles 10x herhaald wordt in de film omdat je zoveel mist terwijl je op je tel zit?
Ja, precies dat. Zoals Thursday Murder Club.
Ik heb Adidas slippers besteld maar de ene slipper lijkt groter te zijn dan de andere? Terwijl wel op beide dezelfde maat staat
Blehg, helemaal kut. Ik kijk amper films en series van na 2015 dus had dit gemist ![]()
Het staat op hun TikTok, Instagram en website ![]()