Zou ik zeker doen!
Ik denk dat wat je al zegt, âje zal maar zo besproken worden door je docent in de treinâ een goede en rake opmerking is.
Dit maakt me gek
ik vind pauze hebben en nemen echt goed en belangrijk en ik vind ook niet dat ze toch moeten opspringen als ik aan de balie sta maar HOE LANG hebben ze pauze/hoe laat is er weer iemand?
is het tien minuten? Een half uur? Een uur?
Ik dénk dat die telefoontijden niet perse overeenkomen met hun pauze maarja who knows!
(Ik moet wat ophalen bij de balie en ik ben er nu en ga op vakantie vanmiddag, dus kan niet later terugkomen. En er staat ook nergens wat hun pauzetijden zijn dus al had ik de optie om later terug te komen is dat ook een soort Russisch roulette??)
Ik zou bellen naar dat nummer. Kan over 2 min weer.
Huisarts?
Er zal ongetwijfeld een goede reden achter zitten maar ik word ook echt niet goed van het bel & balie beleid van mijn huisarts. Bellen voor een afspraak kan alleen tussen 8 en 12, tussen 12 en 2 zijn ze niet bereikbaar en voor een vraag/overleg kun je alleen bellen tussen 2 en 4. Inschrijfformulieren ophalen (ophalen ja, mailen doen ze niet aan) en inleveren kan alleen tussen 12 en 2. En de herhaalreceptenlijn is in de avond en het weekend niet bereikbaar. Waaaaarom mag ik niet gewoon op zaterdag inspreken dat ik medicatie nodig heb? Echt prima en logisch dat dat op maandag beluisterd/besteld/verwerkt word, maar dan heb ik het iig alvast geregeld.
Ja huisarts inderdaad. @Nude ik was er rond 10:15 en om 10:40 werd ik geholpen
maar kon dus precies niet bellen toen ik daar stond.
Zijn jullie huisartsen niet bereikbaar via mijn gezondheidsnet enz? Ik kan daar afspraken boeken maar ook chatjes sturen met vragen die hij altijd wel dezelfde dag beantwoord. Bellen hoeft nooit en medicatie bestellen kan ook daar
Ja ik heb een huisarts die ik kan chatten, echt ideaal. Via hun eigen app. Maar ik kan ook de hele dag bellen en ze zijn super bereikbaar. Ik moet eigenlijk een huisarts iets dichterbij zoeken maar dit houd me tegen ![]()
Nee, ik kan mân huisarts alleen in de ochtend bellen via de assistente, verder niks. Ja, bij spoed natuurlijk wel. Denk dat dit erg per praktijk verschilt.
Ik heb ooit n.a.v. een tip van het forum antibacteriele zeep (Sanicur) gekocht, waar ik sindsdien altijd mijn oksels mee was. Ik heb het idee dat dat heel goed helpt tegen vieze geurtjes. Daarnaast gebruik ik altijd Rexona maximum protect die hier al eerder is getipt.
Nee afspraken inplannen en medicatie doen ze alleen via de telefoon.
Nog een ergernis: ik moest een afspraak maken voor bloedprikken. Dat gaat sinds kort via een app, maar ik kan daar geen gebruik van maken want om een account aan te maken om die app te kunnen gebruiken, moet ik me eerst registreren in het ziekenhuis en dat kan dus alleen ter plekke? Dus nu gebeld, 2x doorverwezen, 2x âhet kan ook via de app hoor mevrouwâ, en uiteindelijk een afspraak gemaakt voor over 2 weken want eerder kan niet ![]()
En ja, echt heel blij dat we zorg hebben en hoe het over het algemeen gaat etc.
Ik wilde laatst ook een afspraak maken bij de huisarts. Eerst een heel keuzemenu door en dan zou ik worden teruggebeld tussen 10:30 en 11:00. Om 10:58 was ik het natuurlijk alweer vergeten dus zat ik niet naast mijn telefoon en toen miste ik de oproep en was ik te laat om terug te bellen. Daarna kon ik dus die dag geen afspraak meer maken, we hebben ook geen portal ofzo ![]()
AI bestuurt inmiddels autoâs, schrijft code, ontdekt medicijnen en verslaat experts in complexe taken, dus âhet voorspelt alleen het volgende woordâ vind ik nogal kort door de bocht.
AI â ChatGPT
Inderdaad. Ik heb ook niks tegen AI of zelfs ChatGPT an sich, maar gebruik de verschillende tools waar het voor bedoeld is en gebruik ChatGPT niet voor advies over medische situaties. Google is gewoon betrouwbaarder als je de juiste bron vindt.
Ik werkte in een Leviâs winkel tijdens mijn studententijd (van 2012-2015). Je mocht daar absoluut niet op je telefoon tijdens werk, als een klant uit de paskamer kwam dan nam je alle spullen van ze aan, als iemand een andere maat wil dan pak je die voor ze, etc. Iedereen werd vriendelijk begroet en je probeerde met alle bezoekers een praatje te maken, behalve als ze daar duidelijk geen zin in hadden.
Nu was ik daar laatst voor het eerst weer eens terug, en toen stonden er drie jonge Gen Z medewerkers vrolijk met elkaar te kletsen bij de kassa terwijl klanten zelf door stapels jeans aan het graven waren en het terughangrek bij de paskamers helemaal uitpuilde. En uiteraard zei niemand hallo.
Voel me echt een bejaarde nu ik dit zo opschrijf, maar er is écht wat veranderd in de afgelopen tijd.
Ik was laatst in de Zeeman en daar zaten de enige twee medewerkers in de winkel op de grond op hun telefoon samen te kletsen. Ze zaten midden in het pad en keken nog niet op of om naar klanten. Voelde me toen ook echt een boomer, maar jeetje, doe een klein beetje je best?
omg wat erg
heb je nog iets gezegd? ik hoop zo erg van wel!
de snitch in mij had een leugenachtige vraag willen stellen a la âoh wat leuk dat jullie ook in het onderwijs werken! mag ik vragen waarâ om vervolgens een gezellig mailtje te sturen naar de werkgever ![]()
![]()
(zou t alleen niet durven haha)
De planning van de NS.
Trein op een normale woensdag: 6 wagons.
Trein op een drukke dinsdag: 4 wagons.
Trein in de meivakantie woensdag: 8 wagons.
Waarom??? Op dinsdag zit ik bij 6 mensen op schoot terwijl er nog 8 op mij stapelen zo ongeveer. En nu heb ik een hele coupe voor mezelf.
(Ja, er zal vast een logische reden voor zijn, maar ik erger me eraan.)