Waar erger je je aan? #21

Ik kijk soms het Blok Australië en dan hebben ze het allemaal over een sparky, chippy of bricky ipv elektricien, timmerman of metselaar :sweat_smile:

6 likes

Ja in al die programma’s. « Put on the barbie, while we watch the footie »
Octopus = ockie
Harry = Hazza
Laura = Lozzie

Het klinkt belachelijk

12 likes

Ik luister tijdens het wandelen een luisterboek maar ik kan er gewoon niet tegen hoe het wordt voorgelezen. Echt zo kinderlijk en overdreven.

4 likes

Sowieso vind ik geluidsoverlast vaak van mannen komen. Veel te harde muziek, gillend gamen, te hard smakken. En ik vind (onverwacht) hard geluid echt één van de meest irritante dingen. Instant chagrijnig is dat bij mij.

Mijn man zet ook altijd de muziek net wat te hard, zodat ik meteen agressief ervan word in plaats van dat het gezellig is. En ik heb een half jeugdtrauma aan mijn broertje die echt alles bij elkaar schreeuwde met gamen in de nacht (en mijn ouders die dat somehow prima vonden???). Niet iedereen hoeft te weten dat je bestaat, doe even gewoon!!

23 likes

Ik voel me hier zo slecht over maar mijn man kan zo verschrikkelijk hard lachen dat ik er kwaad van word hahahaha

Zo grappig kan het echt niet zijn doe normaal

16 likes

Oh helemaal eens hoor. 98% van de geluidsoverlast die ik ervaar, komt idd van mannen.
Waar ik woon, woon ik nu 10 jaar. 9 jaar daarvan heb ik een groot grasveld voor mijn deur met bankjes. Ik wist niet dat dat er zou komen toen ik hier kwam wonen, maar goed. Ik woonde er al. Ik wist toen al dat zoiets overlast ging geven. 8 van de 9 jaar is het vrijwel ok gegaan, met idd overlast hier en daar, maar incidenteel. Ik weet dat waar ik woon (centrum van een stad), ik geluidsoverlast kan ervaren.
Maar sinds vorig jaar mei ineens. Holy motherfucking shit. 7 maanden lang een groep mannen (van leeftijden 16 t/m 40). Ie-de-re dag zaten ze voor mijn deur met keiharde muziek aan, schreeuwen tot diep in de nacht, afval van zich afgooien terwijl ze naast een prullenbak staan, pissen in de tuin van m’n overburen en zelfs mij en mijn vriend intimideren/bedreigen. Politie en gemeente deden amper wat. Nu is die specifieke groep weg, maar daarvoor in de plaats zijn er andere groepen. Ik ben mede daardoor (ook nog werk redenen) in een burn out terecht gekomen. Ik snap gewoon niet waarom mannen het nodig vinden om ZO luid te zijn. En er zitten ook regelmatig groepjes meiden in het park, maar die hoor ik amper. Hier en daar een lach. Nou, dikke prima. Maar die fucking mannen.
Daarom wil ik zo nodig weg hier en verhuizen. Love mijn huis en de ligging, haat dat ik niet weet wat voor dag ik ga hebben qua overlast.

12 likes

Dat is echt zo kut ja! Wij woonden ook eerst in een ander deel van de stad waar ik woon. Tegenover een schoolplein. Dat was ook echt iedere keer overlast, illegaal vuurwerk, brandstichting in containers etc. Ik wilde daar in de avond echt niet naar buiten.

Zo blij dat ik daar weg ben! Hopelijk kun jij ook snel weg!

3 likes

en niezen!!! hoezo veroorzaakt hun nies altijd een lawine

14 likes

Hormonale hoofdpijn, sinds de zwangerschappen af en aan zoveel last. Grote ergernis :face_with_spiral_eyes:

4 likes

Late reactie, maar ik denk wel dat ik goed uitzweet ja! Ik heb nu ook unicurazeep gekocht, maar ik heb nog steeds dat ik onder de douche 2 keer zeep gebruik (met washand of scrub) en dat ik dan bij het afdrogen nog steeds zweetgeur ruik… ik word er inmiddels helemaal gek van. Ook bij elke druppel die ik zweet stink ik meteen. Ik heb ook wild deo gekocht om te kijken of dat iets doet. Misschien moet ik toch weer terug naar odorex extra dry?

Ik vind het zo een vervelend probleem en ik snap ook niet hoe de geur nu zoveel sterker is dan vorig jaar waar ik vaak om de dag (of minder) douchte en het buiten 30+ graden was. Ik droeg toen wel elke dag merinowollen shirts wat echt veel verschil maakte.

4 likes

Wat frustrerend zeg! Kan me voorstellen dat je het mega vervelend vind. Ik word ook altijd hyper bewust van mezelf als ik ook maar het idee heb dat ik naar zweet kan ruiken.

Hopelijk ga je iets vinden wat helpt. Misschien die glycolic acid een keer proberen, zeker als je na douchen nog wat zweetgeur blijft ruiken.

5 likes

Ik heb ook een tijdje last van gehad van hormonaal zweten en vervelende geur en wat bij mij hielp was om de zeep een tijdje “in te laten trekken”, af te spoelen en dan te herhalen en dan afnemen met een washandje. Daarna iets onder je oksels gebruiken met alcohol of iets wat je bij een scheerwondje gebruikt. Prikt wel op de gevoelige huid maar bij mij was dit het enige wat hielp.

1 like

Oh dat is wel een goede. Wat voor alcohol gebruik je dan? Gewoon deinfecterende handgel ofzo? Ik heb dat in het verleden ook wel gebruikt namelijk

En ja je wordt super bewust van jezelf! Ik kan me ook niet voorstellen hoe ik ooit een baan zou kunnen hebben waarin mensen in de buurt van mn oksel zouden komen (tandarts ect).

1 like

Ik gebruik specifiek dit product, maar ik denk dat bijna alle post-shave sticks wel werken (deze is vrij duur) of iets waar alcohol in zit. Zou dit trouwens niet elke dag gebruiken, maar misschien 2 keer per week oid.

7 likes

Ja! Mijn partner niest altijd zo overdreven dat ik er geirriteerd van wordt. En dan is hij semi-gepikeerd dat ik geen ‘gezondheid’ zeg.

3 likes

Of is het nu misschien eerder hormonaal?

1 like

Maar die prikt wel als je het dan gebruikt na het scheren vind ik :sob:

2 likes

Ik heb nooit geweten dat dit ook deo was? Ik gebruikte die vroeger altijd na,het scheren van de bikinilijn maar kon hem nergens meer online vinden. Prikt het niet heel erg op je oksel? Vond het altijd zo prikken bij mn bikinilijn. Oh ik zie hem idd weer op bol staan.

https://www.change.org/p/laat-de-cheetos-nibb-it-rings-niet-verdwijnen?utm_medium=custom_url&utm_source=share_petition&recruited_by_id=cf4aba50-cbcf-11e8-b70d-fbbdcadc9dca

Allemaal even petitie tekenen please :writing_hand:

7 likes

Het is ook geen deo en ja het prikt, maar het helpt dus wel om af en toe te gebruiken bij hardnekkige geur.

1 like