Waar erger je je aan? #21

Lekker mee kappen :heart_eyes: ik schreef altijd eerst de naam van mijn vriend onder kaartjes die ik op eigen initiatief schreef en verstuurde “namens ons” maar daar ben ik ook mee gestopt en doe nu mijn eigen naam eerst. Toen ik dat tegen mijn vriend zei reageerde hij overigens een beetje verbouwereerd met dat dat toch logisch was. Echt een rare kronkel van mij eigenlijk?!

5 likes

Echt vreselijk :joy: ik erger me echt te vaak aan iets waarvoor dan weer AI wordt gebruikt, maar daar kan ik beter mee stoppen, zonde van mijn tijd gezien de rest van de wereld wel fan lijkt. Alsof we ons leven niet meer kunnen leven zonder dat ‘Chattie’ :nauseated_face: ons te hulp schiet

8 likes

Ik kreeg dit jaar ineens een kerstkaart van een collega, dus ik had er eentje teruggestuurd.
Ging ze me daarna helemaal voorzichtig vragen of alles wel goed ging en of ik ging scheiden, omdat mn man niet op de kaart erbij stond. :smiling_face_with_tear:
Ik wist niet eens meer of ik hem er wel of niet bij had gezet, blijkbaar niet. Ik zal wel bij het schrijven hebben gedacht dat hij haar niet eens kent en niet weet dat ik een kaart stuur dus waarom zou hij erop moeten staan, maar ik heb daar nauwelijks bewust over nagedacht.

In elk geval, ik zet niet zomaar anderen op mijn kaarten of mijn cadeaus die zelf geen moeite doen.

5 likes

Ik ga het ook niet meer doen. Ik regel altijd alle cadeaus want hij doet geen zak (ook niet als ik het vraag). Maar nu had hij ineens wel zelf iets gekocht? En dan ook nog iets waarvan ik weet dat mijn moeder het smerig vindt, maar succes ermee.

Heb de kaart weggegooid en mijn cadeau gewoon gegeven zonder mijn broer erbij te noemen :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ja ik schreef ook altijd “liefs van herbert en victoria” want logischerwijs schrijf je je eigen naam als laatst, maar ik keek een keer mee bij mijn partner die een kaart namens ons schreef en die schreef toen ook “liefs van herbert en victoria” dus sindsdien schrijf ik ook mijn eigen naam eerst. En op kaarten voor anderen schrijf ik ook (bij heterokoppels) altijd de vrouwennaam eerst

10 likes

Zucht. Mn Dyson V18 ofzo met dat groene lampje geeft steeds meldingen dat ie verstopt zit, ik 1278282 turtullio’s opgezocht hoe je dat kan verhelpen maar niks helpt en nu geeft de Dyson site aan dat ik naar een verkooppunt moet gaan. Heb ik toch geen zin iiiiihiiiinnnnnn.

(Ja zeg maar niks want weet dat hier Dyson haters zijn die denken haha lekker voor je :joy:)

Aan degene die gister onze kast heeft opgehaald na een oproep op de weggeefhoek.

We hebben gisteren een nieuwe kast gekregen en de oude kast mocht weg. Deze hebben we toen op de weggeefhoek gezet op Facebook. Omdat het huis nogal rommelig is vanwege een verbouwing hadden we de kast buiten gezet zodat deze niet in de weg stond.

We hadden een reactie gehad van iemand en die zou rond 20:00 komen.

Tijdens het klaarmaken van de kinderen (19:0) voor bedtijd horen we een bus aankomen, die laadt de kast in en rijdt weer weg.

Zonder aan te bellen? Zonder daarna een bericht te sturen?

Ik vind dit zo aso.

5 likes

Haha ja dat is niet echt netjes. Ik zou diegene een berichtje sturen en zeggen ‘sorry ik zag net dat de kast al weggehaald is door iemand die voorbij reed in een busje, zonder aan te bellen dus ik was te laat om hem tegen te houden, je hoeft dus niet meer te komen’.

22 likes

Misschien vond die persoon het wel aso dat jij die kast gewoon buiten hebt neergeplempt?

9 likes

Dat kan. Maar ik zie niets aso’s aan een kast buiten te zetten terwijl de weersomstandigheden prima zijn en dit gewoon op onze eigen oprit staat waardoor er niemand last van heeft? Hoe kun je op die manier verantwoorden om gewoon een kast mee te nemen zonder iets te zeggen? Vind dit een hele rare gedachtegang :joy:

30 likes

Ik zou dit juist super chill vinden, want geen sociale interactie noodzakelijk. Jij de kast weg zonder gedoe, zij een kast die nodig is. Win win

64 likes

Is toch gewoon verschil in communicatie dit. Jij zet zonder instructie die kast buiten en denkt dat ze wel aanbellen. Zij zien zonder instructie die kast buiten en denken dat ze niet hoeven aanbellen/jij dat niet fijn vindt.

54 likes

Ik weet dat dat in mijn lokale weggeefhoek ook de aanname is als je iets afspreekt en diegene zet de spullen buiten neer. Gewoon langsrijden, meenemen en weg zonder contact.

5 likes

Voor mij is dat een duidelijk signaal dat je geen zin hebt in sociale interactie.

Jouw manier van communiceren is niet IEDERS manier van communiceren. Dat JIJ dat een rare gedachtegang vindt, wil niet zeggen dat iemand anders dat ook vindt.
Basic inlevingsvermogen vind ik dat.

11 likes

Als je iets gratis kunt ophalen is het minste wat je kunt doen toch wel even aanbellen en de weggever bedanken?

Basic manieren vind ik dat.

16 likes

Nou volgens mij wil je in dit geval zelf ook graag van je spullen af zonder daar veel moeite voor te moeten doen of zelfs geld voor te moeten betalen om naar de stort te brengen dus zou ik niet zo zwaar tillen aan een bedankje

16 likes

Je maakt hier onmiddellijk een aanname: dat de persoon uit onbeleefdheid die kast heeft ingeladen en is vertrokken.

Inlevingsvermogen is beseffen dat die persoon mogelijk heeft gedacht “oh, de gever heeft blijkbaar geen zin in een gesprek. nou goed dan”. Communicatie is geen eenzijdig verhaal.

En dit, inderdaad. De ophaler bewijst jou net zo goed een dienst als jij hem.

17 likes

Ik ben echt de eerste normaal die graag een praatje maakt lol maar ik zou ook zeker hebben gedacht dat je geen interactie wilt, niet gestoord wilt worden. Ik heb altijd kaartjes, papier, pennen enz in mijn tas dus ik zou een bedankje door de brievenbus gooien of in de chat. Maar ik zou nooit aanbellen als de spullen buiten staan.

3 likes

Ja dit, mensen kunnen soms echt te gewichtig doen over de spullen die ze zelf niet meer willen. (Ik moet nu denken aan de forummer die jaren geleden uit haar plaat ging omdat iemand haar kapotte magnetron niet met het juiste respect behandeld had :joy:). Wees blij dat je er vanaf bent en door met je dag zou ik denken.

Volgende keer zelf maar een busje huren en naar de kringloop of de stort als dit soort dingen je zo hoog kunnen zitten

27 likes

Ho even! Hij stond in de regen he!

1 like