Waar erger je je aan? #21

bij mij in de straat zit zo’n koffie/lunchplekje

ik kwam daar alleen, “sorry deze tafel willen we liever voor twee personen, je mag alleen aan de bar zitten”

op zich al questionable dat je in je eentje geen fijne zitplek verdient, maar begrijp de economische redenering

net ff op hun google reviews aan t kijken, is er iemand die precies hier over klaagt, reageren ze met “NEE HOOR DIT DOEN WIJ NIET”

boeven :face_with_symbols_over_mouth:

9 likes

Ik had als jullie de kast al buiten hadden gezet dit juist ook geïnterpreteerd als een signaal dat je hem gewoon in kan laden. Het zou dan ook niet in m’n hoofd opkomen om nog aan te bellen want dat is dan alleen om zeggen hoi we laden de kast nu in? Ik zou dan juist denken dat die mensen van wie de kast ook denken van hoezo bel je nog aan, je kan m toch gewoon meenemen. Ik zou zelf wel achteraf een berichtje sturen denk ik met iets van ‘we hebben de kast opgehaald, nog bedankt!’.

Wel grappig om te lezen dat men hier zo verschillend naar kan kijken en dat (waarschijnlijk) goede bedoelingen zo verschillend worden geïnterpreteerd.

Dat doet me denken aan dat ik een keer een cursus van een dag volgde bij iemand, laten we haar Anneke noemen. En Anneke gaf die cursus voor een stuk of 15 mensen op een locatie in the middle of nowhere in een vergaderruimte die in een bijgebouw van de boerderij van Jolanda was. Er kwamen een aantal deelnemers (waaronder ik) met het OV en van Anneke hadden we het nummer van Jolanda gekregen, die kon ons dan ophalen bij de bushalte.

Zo gezegd zo gedaan, Jolanda haalde ons op. Hartstikke fijn natuurlijk, bedankt voor de lift. Verder hebben wij als deelnemers Jolanda niet meer gezien de rest van de dag. Anneke gaf ons de hele dag cursus en aan het eind van de dag was het afgelopen en konden degenen die met het OV waren een lift krijgen naar de bushalte van wat andere deelnemers die met de auto waren.

Krijg ik als ik thuis ben een hele reeks woedende appjes van Jolanda dat we zomaar zijn weggegaan en dat dat BIZAR is en dat ze dat nog nooit heeft meegemaakt HEEL RAAR. Dat ze altijd afscheid neemt van haar gasten en dat het ABSURD is dat ze daar nu niet de kans voor heeft gekregen, zeker als ze ook nog mensen heeft opgehaald ECHT HEEL RAAR.

En ik dacht echt alleen maar waarom app je mij hierover??? Ik heb ook alleen maar een cursus geboekt bij Anneke. En ja ik vind het ook wel gek dat Anneke aan het eind van de dag niet even bij je heeft aangebeld om te zeggen dat we er vandoor gaan. Maar ik vind dat echt aan Anneke om te regelen, dat is degene die bij jou de ruimte gehuurd heeft. Ik vind het niet aan mij als deelnemer om dat te doen? Maar daar dacht Jolanda duidelijk heel anders over.

6 likes

Ik zou vandaag nog reageren met dat ze het wel doen.

5 likes

ja heb ik net gedaan :joy::white_check_mark:

53 likes

Mijn wc. Hij liep af en toe al een beetje door, maar vanochtend stroomde het rechtstreeks de wc in vanuit het inbouwreservoir. Internet zegt dat het ligt aan de vlotter, dus die met pijn en moeite vervangen. Na 1x doorspoelen gaat er iets mis en kan doorspoelen daarna niet meer. Wat een gezeeeeeik :weary:

5 likes

Haha true! Toen ik ging samenwonen had ik best wat goede, maar wel iets gedateerde spullen (DVD speler, kleine tv, digitale camera). Toen ik die naar de kringloop bracht was ik toch eventjes verbolgen over het feit dat ik niet met ‘Oooh’s en aah’s’ overladen werd toen ik mijn schatten in kwam leveren. Wist die man wel wat voor geweldige spullen ik zojuist had overhandigd!

Gelukkig kwam ik daarna snel bij zinnen :sweat_smile:.

14 likes

Ja juist super chill dat mensen je spullen komen ophalen zodat jij het niet zelf hoeft af te voeren.

Kom op zeg als je dingen gratis er op zet vind ik het wel erg arrogant overkomen als je dan ook nog wil dat mensen dankbaar zijn.

Je wil zelf toch ook van je zooi af

6 likes

Dat ik singel ben.

Ik probeer helemaal tevreden te zijn met het singel leven. Wat nooit anders is geweest ook(op af en toe een scharrel na). Gaat ook best oke.

Alleen op dagen als vandaag zou ik zo graag een partner willen. Vannacht was een beetje uitgelopen en was pas om 8 uur thuis. Nouja, nu ben ik vandaag dus een hoopje ellende met hangxiety en behoefte aan aanraking. Enige wat ik vandaag wil is tegen iemand aankruipen of dat iemand even een boodschapje voor mij doet. Ik heb zo ongeveer alleen een blik bonen in de kast. Sta op een punt dat maar open te trekken vanavond. En uit ellende bumble uit te spelen

11 likes

Brrrrrrr

3 likes

Wat is een betere benaming voor de behoefte aan aanraking en een knuffel?

4 likes

Gewoon dit

8 likes

Ik denk de discussie hier misschien ook een verschil van woonplaats is. Wij wonen in een dorp in het oosten en hier is dat misschien minder gangbaard dan in een grote stad.

1 like

Gewoon behoefte aan een knuffel of aanraking. Weet niet per se een woord maar ajb geen huidhonger

4 likes

En single toch niet singel :ocean:

26 likes

Vind die stads, dorps, plattelandsverschillen vaak overdreven hoor, alsof we in de steden allemaal een stel barbaren zijn dat geen gesprek aan gaat met de medemens. Ik woon in de g4 en men groet elkaar gewoon op straat, alle buren kennen elkaar en de sociale controle is hoog. Denk gewoon dat je duidelijk moet zijn over je verwachtingen (“de kast staat buiten, bel je even aan als je er bent”) omdat je anders voor verrassingen kunt komen te staan.

35 likes

Ik wist niet dat het zo’n gehaatte term was op het forum. Heb het voor je aangepast

@ZusjevanJoost ik ben klaar met vandaag

9 likes

Pas die logica dan toe op je eigen actie? Die vriendelijke ophaler denkt misschien “Wow hoe aso, zonder bericht die kast buiten zetten. Laat dat dan effe weten.”

Moraal van het verhaal: ESH.

Mijn ergernis: Wanneer mensen een elektrische tandenborstel heen en weer bewegen zoals een gewone tandenborstel. DAT HOEFT NIET!!! :tired_face:

13 likes

Ik heb ineens last van mieren bah! Vorige jaren geen last van gehad. Begrijp niet waar het zo ineens vandaan komt.

5 likes

Hier ook! Vorig jaar ook al wel erg in de tuin, maar nu komen ze ook binnen :smiling_face_with_tear: het is echt heftig dit jaar, denk dat ik permanent lokdoosjes moet neerzetten :sweat_smile:

1 like

Dit icm met dat alle buren elkaar kennen kan het niet missen dat je in Utrecht woont haha

5 likes