Ik had als jullie de kast al buiten hadden gezet dit juist ook geïnterpreteerd als een signaal dat je hem gewoon in kan laden. Het zou dan ook niet in m’n hoofd opkomen om nog aan te bellen want dat is dan alleen om zeggen hoi we laden de kast nu in? Ik zou dan juist denken dat die mensen van wie de kast ook denken van hoezo bel je nog aan, je kan m toch gewoon meenemen. Ik zou zelf wel achteraf een berichtje sturen denk ik met iets van ‘we hebben de kast opgehaald, nog bedankt!’.
Wel grappig om te lezen dat men hier zo verschillend naar kan kijken en dat (waarschijnlijk) goede bedoelingen zo verschillend worden geïnterpreteerd.
Dat doet me denken aan dat ik een keer een cursus van een dag volgde bij iemand, laten we haar Anneke noemen. En Anneke gaf die cursus voor een stuk of 15 mensen op een locatie in the middle of nowhere in een vergaderruimte die in een bijgebouw van de boerderij van Jolanda was. Er kwamen een aantal deelnemers (waaronder ik) met het OV en van Anneke hadden we het nummer van Jolanda gekregen, die kon ons dan ophalen bij de bushalte.
Zo gezegd zo gedaan, Jolanda haalde ons op. Hartstikke fijn natuurlijk, bedankt voor de lift. Verder hebben wij als deelnemers Jolanda niet meer gezien de rest van de dag. Anneke gaf ons de hele dag cursus en aan het eind van de dag was het afgelopen en konden degenen die met het OV waren een lift krijgen naar de bushalte van wat andere deelnemers die met de auto waren.
Krijg ik als ik thuis ben een hele reeks woedende appjes van Jolanda dat we zomaar zijn weggegaan en dat dat BIZAR is en dat ze dat nog nooit heeft meegemaakt HEEL RAAR. Dat ze altijd afscheid neemt van haar gasten en dat het ABSURD is dat ze daar nu niet de kans voor heeft gekregen, zeker als ze ook nog mensen heeft opgehaald ECHT HEEL RAAR.
En ik dacht echt alleen maar waarom app je mij hierover??? Ik heb ook alleen maar een cursus geboekt bij Anneke. En ja ik vind het ook wel gek dat Anneke aan het eind van de dag niet even bij je heeft aangebeld om te zeggen dat we er vandoor gaan. Maar ik vind dat echt aan Anneke om te regelen, dat is degene die bij jou de ruimte gehuurd heeft. Ik vind het niet aan mij als deelnemer om dat te doen? Maar daar dacht Jolanda duidelijk heel anders over.