Ja haar schrijfstijl vond ik ook vreselijk. Het 2e boek was echt niet doorheen te komen.
Dit was voor mij precies de reden om het boek weg te leggen. Vreselijk taalgebruik.
Het is toch vrij algemeen bekend dat zij niet écht goed kan schrijven? Ze heeft een verhaal waar nederlanders prat op gaan, maar is het altijd al broddelwerk geweest.
Ugh ik heb het even opgezocht, en Mara zegt basically dat het tot voor kort normaal was dat er mensen fysiek en verbaal werden mishandeld in de keukens van toprestaurants? Dit is toch op geen enkel moment in de recente geschiedenis acceptabel geweest? En ook gewoon hartstikke illegaal.
Vind het altijd zoân raar excuus, âvroeger hoorde je daar niemand overâ alsof we het hebben over de IndustriĂ«le Revolutie of zo in plaats van 2017.
Voor de duidelijkheid, die gast stak zijn personeel met keukengerei en smeet ze tegen de muur en vernederde ze in groepsverband, we hebben het hier niet alleen over een heethoofd die mensen uitscheldt
nou ik heb nooit eerder iets van haar gelezen dus ik wist niet dat het zĂł erg was, ondanks mijn lage verwachtingen haha
Maar, maar, maar Champions League ![]()
Dan is het toch niet erg dat hij stagiaires niet betaalde, ondanks dat ze volledig meedraaide
Weet niet hoor, maar geweld in keukens is dus heel lang wel acceptabel geweest, was zelfs top voor op tv. Normaal? Nee. Illegaal? Vast. Maar dat zoân plek beste ter wereld blijft worden, elke dag vol zit, zelfs onbetaalde stages honderden sollicitaties blijven krijgen en nu met dezelfde man aan het hoofd diners van 1000+ euro verkocht, is precies wat ze bedoelt met âdaar hoorde je niks overâ en dat er dus echt iets veranderd is.
Denk dat je de golf van ontwikkelingen rondom erkenning van grensoverschrijdend gedrag en seksuele intimidatie niet moet onderschatten. Talloze plekken waarbij geweld op het hoogste niveau tot voor kort deel van recept tot succes was.
Je kan zelfs nog je restaurant volkrijgen als je meermaals over je stagiair rijdt en zân benen plus wat andere organen laat verdwijnen. Dat mensen nog naar The Jane gaan vind ik echt onbegrijpelijk.
Mijn broertje werkte 15 jaar geleden al in een sterrenrestaurant waar het niet-kokende personeel aan elkaar hing van jonge mensen die geen horecaopleiding oid hadden en puur op looks waren aangenomen. Die is toen ook een keer door de chef tegen een muur geduwd en fysiek bedreigd om iets doms. Ik weet nog dat ik daar toen zoooo razend om was en heb gedreigd de Belastingdienst te bellen (al die jonge mensen werkten daar zwart) hahahaha. Maar goed dit is dus echt al heel lang vaste kost en iedereen die een beetje in sjiekere horeca heeft gewerkt weet dat ook.
Dit klopt dus niet, want iemand anders kan wel gewoon voor jou een pakketje ophalen op vertoon van diens ID vanwege privacy/AVG etc. Heel die regel slaat nergens op want als je pakketje dus gestolen wordt of de medewerker maakt een fout en geeft jouw pakket aan de verkeerde persoon dan mogen ze ook helemaal niks doen met die IDâs, als ze het ĂŒberhaupt al opslaan. Vervolgens is de verzender de dupe want die kan niks aantonen of bewijzen dat het pakket aan de onrechtmatige persoon is meegegeven door PostNL en wiens fout dat is.
Ik ben op vakantie in Thailand en ik erger me kapot aan alle Israeli hier.
Zoooo ongelofelijk onbeleefd tegen de mensen hier. Ik heb er gisteren wat van gezegd toen een paar meiden een taxichauffeur afblaften en een belachelijke prijs afdwongen. Ik heb gezegd dat ze niet zoân toon aan moeten slaan en dat ze niet beter zijn dan anderen en anders beter kunnen gaan lopen. Maar ik kan ze natuurlijk niet allemaal aanspreken als zou ik het wel willen.
Maar ook gewoon gezinnen en ook waarschijnlijk ex IDF die net klaar zijn en van hun âbonusâ lekker gaan reizen en feesten. Ze zijn stuk voor stuk zo ontzettend arrogant en rude. Bah, zo kut ook voor de mensen hier.
Deel waar ik nu zit valt het gelukkig mee en ook in mijn hotel ben ik ze nog niet tegen gekomen.
ik woonde daar afgelopen jaar tijdelijk voor werk en ik heb me ook echt flink geërgerd. ze staan er natuurlijk ook om bekend en je merkt meteen waarom. schreeuwen tegen personeel, reageren als een stampvoetende kleuter als een prijs niet af te dingen valt, walgelijk.
ik was vooral in bangkok en daar vond ik het vooral bij de red building (vintage mall, bangsue junction) erg maar in pai en op al die eilanden schijnt het nog erger te zijn. waar zie jij ze?
Jaren geleden was dit met Russen in Thailand, ook zĂł aso en onbeleefd!
Klopt. Heb ook altijd een hekel aan Russen gehad, maar dit is gevoelsmatig nog een tandje erger. Misschien ook door de genocide in Gaza dat ik er nog kwader om ben.
Ik ben namelijk ook weleens âaardigeâ Russen tegen gekomen. Maar dit, echt van die 19 jarige verwende meiden met een enorme air die de locale mensen volgens mij niet eens zien als mensen. Ze kijken ze niet eens aan maar schreeuwen commandoâs.
@Vuile_bitch Ik zit op Koh Phangan. En ik wist natuurlijk Full Moon parties en shit, maar dat was altijd redelijk beperkt tot een deel en vaak alleen rond full moon. Nu zitten ze overal en schijnen ook veel property te kopen en de locals zijn er ook wel klaar mee en er zijn nu ook meer wetten dat ze niet zomaar mogen bouwen enzo. Ik zit gelukkig op een relatief rustig deel, ook bewust, maar onderweg kom je ze genoeg tegen.
Toen ik in Berlijn werkte ontmoette ik ook veel Israëliërs van mijn leeftijd (we werkten in Holocaust onderzoek lol) en dat waren ook al-tijd vreemde mensen. Ook wel treurige verhalen trouwens, mensen die de dienstplicht ontweken door elke paar maanden weer een nieuwe tijdelijke cursus ofzo te beginnen zodat hun Schengen werd verlengd en ze niet terug hoefden. Maar je pikte ze er altijd meteen uit, veel meer dan elke andere nationaliteit die ik ken.
ik ben de boeken over Percy Jackson aan het luisteren met het (dacht ik) plezierige vooruitzicht de films en serie te kunnen gaan kijken
nu zijn het er weinig die het kunnen maar er is één vrouw die voor mij ALLES verpest waar ze in speelt en ik heb meerdere films en series afgezet omdat ik gewoon niet maar naar haar kop kon kijken en DIE speelt een hoofdpersonage in de films. fucking Alexandra Daddario met haar hulpeloze stompmij-kop. past ook totaaaal niet bij het Hermelien-achtige karakter dat ze speelt
Ik voel me de hele week al super kut door werkgerelateerde dingen en om mezelf blijer te maken mocht ik iets leuks van mezelf in de stad kopen. Maar in plaats daarvan ben ik in een parkeergarage langs een betonnen paal geschuurd. Mân auto ziet er echt vreselijk uit en het erge is dat ik dat ritje ook op de fiets had kunnen doen maar ik was lui ![]()
![]()
Zij heeft echt fucked up ogen, ik snap je helemaal.
ja dat in combinatie met haar mond die vaak half open en naar onder staat zoals deze emoji ![]()
kijk niet zo dom en hulpeloos
vond haar alleen in the white lotus goed omdat ze daar irritant MOEST zijn nou fluitje van een cent voor haar
Oooh ik wilde net reageren op je vorige post dat dat toch die is die altijd haar mond open heeft hangen. Maar vreselijk inderdaad.
Sowieso mensen die zoân luie mond hebben, brrr.