Waar erger je je aan? #21

Ik ben in het boek van Lale Gül begonnen naar aanleiding van de uitzending van Boerderij van Dorst waar zij in zat. Ze vertelde daar dat ze in die periode zo verschrikkelijk woedend was en dat ze dacht dat dit haar enige kans was, waardoor ze alles zo heftig mogelijk op moest schrijven. Nou, dat lees je er wel in terug haha. En dan al die semi-intellectuele woorden die ze er te pas en te pas in gooit…

Ze zei ook dat ze dat boek nu niet meer kon lezen en het heel anders zou hebben opgeschreven en genuanceerder ook.

Ik heb het ook niet uitgelezen trouwens. Dit alles los van haar situatie die wel extreem kut was.

Heb lang geleden bij de Efteling gewerkt en werd daar meteen “gewaarschuwd” voor de grote groepen Israeli die daar dus ook komen en ze waren allemaal precies zoals jij omschrijft :weary: Zooo vreselijk onbeschoft en naar je schreeuwen alsof je hun hond bent :sob:

7 likes

Ben ook in landen geweest waar ze in hostels niet welkom waren in groepen door hun reputatie, lang voor de huidige genocide. Echt fucking raar volk, zien iedereen die niet hun is als amper-mens. En hoe armer en minder wit hoe kutter ze doen.

11 likes

Ah ja en dan die hostels natuurlijk bestempelen als antisemitisch.

Een vriendin van me werkt bij een nogal toeristisch restaurant (staat ook veel in lijstjes met tips om te doen) en daar werden ze er ook gek van. Die hebben toen de website niet meer toegankelijk gemaakt vanuit Israël om het zo veel mogelijk tegen te gaan.

11 likes

Ook altijd hele groepen op de vluchten van Eindhoven- Manchester. Bijna altijd ruzie met de Ryanair staff omdat er teveel handbagage is. In het vliegtuig ook weer drama. De vrouwen zitten met 10 kleine kinderen en de mannen gaan rondlopen, andere mensen bijna dwingen om van plek te wisselen. Vlucht is niet eens een uur en toch de hele tijd rondlopen en over andere mensen hangen. Over andere passagiers springen en de koffers al pakken als je de riem nog niet eens los mag maken.

2 likes

hahahaha ik postte hier gisterenavond ongeveer hetzelfde

en over het israelonderwerp, ik vond het wel leuk dat thai er volkomen schijt aan hebben. soms ging ik als ik me verveelde ook expres naar die plekken toe zodat ik lekker kon toekijken hoe een mental breakdown hadden nadat ze hun zin niet kregen. er werden in die periode ook regelmatig israelische toeristen in elkaar geslagen door transvrouwen. echt fomo jammer dat k cis ben wilde meedoen

14 likes

Haha echt grappig dat ik niet wist wie dit was bij het lezen van de naam, maar dat ik tóch wist wie het was door jouw beschrijving. :joy:

5 likes

Ik heb afgelopen jaar ook veel van hen ontmoet en ik vond het ook vaak ongemakkelijk, want je weet gewoon dat er mensen tussen zitten die Palestijnen hebben vermoord. Een vriendin ban mij heeft dat ook een keer gevraagd en toen was het antwoord ook ja.

En verder ook meerdere keren meegemaakt dat ze zoch vet aso gedraagde, dus ik was altijd blij als ze niet op tours of in hostels waren.

5 likes

Je kunt de serie kijken (op Disney), heb alleen het eerste seizoen gezien, maar dat was best leuk!

3 likes

geven ze dat gewoon toe ook? dat ze mensen hebben vermoord? of alleen indirect door te zeggen dat ze in de idf hebben gezegen?

1 like

Ja, diegene zei het letterlijk! Ik was er zelf niet bij maar zij vond het ook heftig om te horen. Was op een meerdaagse tour, dus dan ben je ook lang met mensen.

1 like

gaat het nu nog steeds over mensen uit Israel? hoezo vliegen die zo vaak tussen Eindhoven - Manchester dat dit een ding is?

Ja ze gaan dan naar Antwerpen, je ziet dan grote taxi’s uit die regio ze ophalen. En in Manchester heb je ook een grote gemeenschap. Denk dat ze vaak met een grote familie reizen? Geen idee… Ook een dag in een pretpark in Engeland zag ik hele groepen haha. Van kinderen geen last gehad hoor.

… joden of mensen uit Israel?

4 likes

Euh shit nee ik haal het onbewust door elkaar, ik bedoel de traditionele joodse gemeenschap eigenlijk

4 likes

Aan Milou Deelen in het algemeen en haar en aan haar outfits in het bijzonder. Echt mijn BEC.

14 likes

Haar moeder word ik ook niet gelukkig van.

4 likes

Krijg altijd ziek victoriaans kind vibes van haar

6 likes

Ik was een keer ergens voor werk (even vaag) waar zij sprak en toen zat ze in de pauze op de schoot van haar vriend (denk ik?) de hele tijd te kussen en te doen. Is wel paar jaar terug al haha

Ja viel mij ook echt op aan Israëli en de Russen! Denk altijd wel dat het vooral de vervelende mensen zijn die je op reis tegenkomt eigenlijk. Als je ons land gaat beoordelen op de NLse influencers die in Dubai zijn staan we er ook niet echt goed op.

8 likes