Ik heb hier in het verleden last van gehad. Toen een tijd daglenzen gehad en dat ging wel goed omdat ze beduidend dunner zijn.
Daarna uit gemak bij daglenzen gebleven ![]()
Ik heb hier in het verleden last van gehad. Toen een tijd daglenzen gehad en dat ging wel goed omdat ze beduidend dunner zijn.
Daarna uit gemak bij daglenzen gebleven ![]()
En dan boos worden als je aangeeft dat het je echt niks interesseert ![]()
Ik kreeg daar juist droge ogen van!
Oh echt? Dit is speciaal tegen droge ogen dacht ik, gek!
Nee ik doe ze na maximaal 12 uur dragen uit, al kan je deze wel dag en nacht dragen en dan 7 dagen maar no way dat ik dat doe want na een paar uur drogen mijn ogen al uit, zelfs oogdruppels doen dan niks meer.
@Kauai ja ik ben expres overgestapt op nog duurdere lenzen die voor twee weken ipv een maand zijn en nóg beter voor droge ogen maar ik overweeg gewoon m’n oude vertrouwde weer te kopen. Die zijn niet top maar beter dan alles wat ik nu heb geprobeerd. Dan gebruik ik ze maar een weekje korter dan aanbevolen.
@Keroppi dat vind ik te duur.
Ik hoef ook niet echt tips, wil gewoon klagen want dit is nu al maaaanden bezig en het is gewoon kut. Ik wil gewoon zien.
tbh klinkt het ook wel beetje alsof je ogen helaas niet geschikt zijn voor lenzen? hoor t vaak hoor, van mensen waarvoor geen enkel type uiteindelijk toch écht goed werkt.
Ik draag ze al ruim vijftien jaar zonder problemen, maar sinds mijn sterkte opnieuw is gemeten en aangepast zaten mijn oude lenzen ineens minder lekker. Dus het is gewoon weer zoeken naar een goede lens of toch bij die oude iets minder lekker zittende lens blijven.
ahhhh shit dat is balen! niet toevallig cilinder bijgekomen? ik heb dat ook tijdje geprobeerd en was waardeloos qua comfort (dus nu door t leven zonder cilindercorrectie)
Ja links is erbij gekomen, rechts al tijden en die lens zit prima! Maar links zat veel minder lekker. Misschien dan toch maar die cilinder eraf halen.
Maar dat zegt niks. Ik heb ruim 20 jaar zonder problemen maandlenzen gedragen tot het opeens niet meer ging. Droge ogen, irritatie. Uiteindelijk kon ik een jaar geen lenzen dragen omdat mijn hoornvlies te geïrriteerd was geraakt door de droge ogen. Ik heb het eerder gezegd, maar echt daglenzen kiezen. Dat werd mij ook echt geadviseerd. Het is idd duur, maar zie het als een investering in je ooggezondheid. Tegen mij is gezegd dat het mogelijk is dat ik nooit meer lenzen kan verdragen. Ik heb het geluk dat daglenzen wel lukt, maar ook helaas niet dagelijks. En dit kan elke lensdrager overkomen, en meer risico bij maandlenzen. En in combinatie met een bril dragen, kan het goedkoper.
Ik heb na 15+ jaar lenzen besloten ermee te stoppen. Ik heb nog daglenzen die ik heel soms draag, meestal op vakantie, en verder draag ik een bril. Ik kreeg ook steeds oogontstekingen en was er klaar mee ![]()
Ik heb lensimplantaten genomen, beste beslissing van m’n leven geweest ![]()
Hahaha, ik had een sportinstructeur die ‘bekkens’ zei. Ik dacht er telkens ‘tsssss!’ achteraan.
Dat ik pas een verblijfsaanvraag kan doen op het moment dat ik al verhuisd ben. Ik dacht ik maak alles al op tijd in orde, dan blijft dat niet eeuwen in mijn hoofd rondspoken, maar dat mag dus nog niet. Jammer.
Ik ben op vakantie en mijn shampoo fles is open gegaan in mijn koffer ![]()
ohhh ik moet gelijk denken aan Ross van friends hahah
why do bad things happen to good people!!! ![]()
Maar dat was conditioner en volgens zijn logica was dat nóg erger!
M’n vriend is hier net en die had een kilo pindakaas voor me meegenomen in zn koffer maar GELUKKIG in een plastic tas want die was helemaal ontploft :”) (“nee dat komt echt niet door de luchtdrukverschillen hoor!!” sure schat)
Random maar ik zag je een tijd geleden posten over adhd medicatie: ik weet niet of je dat toen had doorgezet maar bijwerking kan droge ogen zijn, dan werken lenzen denk ik minder goed.
Ik heb sinds ongeveer een jaar een kleine stichting waarmee ik kleine culturele evenementen organiseer. Hiervoor krijgen we soms geld van fondsen of de gemeente. Het is over het algemeen heel erg leuk, maar waar ik me echt aan erger maar ook over verbaas is hoeveel mensen het ok vinden om creatief te boekhouden met gemeenschapsgeld om er zo zelf meer aan over te houden/beter van te worden. Iedere keer als ik met iemand samenwerk is het een punt van discussie. Het haalt voor mij de hele lol eraf en het kost me ook vriendschappen en relaties met bijv. buren. Het is een ergernis maar het stelt me ook eigenlijk heel erg teleur dat zoveel mensen blijkbaar zo zijn