Waar erger je je aan? #21

Wat heerlijk dat er een term is voor aanklooien in de tuin

14 likes

Haha ja klinkt bijna intentioneel dan he!

1 like

@Snork Ik heb een tuinman ingeschakeld om een groot deel van de achtertuin leeg te trekken en de grond te egaliseren/gezond maken! Dat zou al een fijne schone lei zijn.

@Lady_Mary Ik woon er nog net geen jaar nu. Het voelt inderdaad nog niet als ā€œmijnā€ tuin, maar dat komt dus nog wel.

Maar het blijft alsnog veel te veel grond die me tijd en geld kost en waar ik weinig uit haal. Maar misschien moet ik mijn groene vingers nog kweken :sweat_smile:

6 likes

Of het blijft gewoon zo dat het niet je ding is en dat is ook oke!

5 likes

Tuinieren is mijn grootste hobby en ik vind het ook altijd nog veel dus ik begrijp je helemaal :sweat_smile: Er zit stiekem veel meer werk in dan je vooraf denkt. Zelfs als je elke dag in de tuin staat is er altijd nog wat te doen

2 likes

Oeh dit kan ik me voorstellen dat het soms echt als een blok aan je been voelt. Goed idee om die tuinman in te schakelen, als het daarna weer leeg is is het echt beter om bij te houden.

En wat ik me met mijn eigen grote tuin bedenk (waar door de vorige bewoners ook lang niets aan gedaan is): een grote tuin is nooit 100% strak (misschien als je met pensioen bent en 40u p/w kunt tuinieren wel). Het is nou eenmaal een ander formaat dan een standaard rijtjeshuistuin van 50-100m2 en ik kan het gewoon niet allemaal onder controle houden, en dat hoeft ook niet. Ik laat sommige stukken wat ā€˜gecontroleerd woekeren’ want als ik me over elke struik druk ga maken word ik gek.

4 likes

Een stomme ergernis misschien, maar ik vind het zo lelijk dat beha bandjes bij grotere maten vaak breed zijn (zit wel veel lekkerder) want ze vallen zo op onder topjes met spaghettibandjes of andere dunne bandjes. Waarom maken ze bij grote maten topjes die bandjes niet ook wat breder?
En ik ben ook deels gewoon jaloers hoor op mensen mer kleine(re) borsten, dat zij gewoon overal inpassen tiet-wise

13 likes

Ughhhh ik wil bijna toegeven aan mijn zin om lekker ongenegeerd ZONDER zonnebrand old school te gaan bakken in de zon :roll_eyes: :roll_eyes:

Heeerlijk bruinen
Maar ik denk dat ik bij mijn verstand ga blijven

9 likes

Ik hoef maar 1 dag te werken deze week en normaal vliegen de werkdagen voorbij maar vandaag echt totaal niet en ik heb helemaal geen zin. Heb om 16:00 nog een afspraak, dus even een middagje vrij nemen kan ook niet. Helpt ook niet dat het hier al 80 graden is en de mensen (ouderen) absoluut geen ramen open willen of een ventilator aan want stel je voor dat het gaat tochten.

Dat is mijn ergenis; mensen die zeuren over tocht. Ik wil graag frisse lucht inademen laat me.

21 likes

Ja, ik vind het ook irritant, maar heb er bij ouderen wel wat meer begrip voor. Schijtirritant is het wel.

2 likes

Ik! Het werkt voor mij echt gemakkelijker want het is mij regelmatig gelukt om het hoeslaken verkeerd over het matras te trekken en dan bij de laatste hoek erachter te komen.

4 likes

Dat het de keuze is tussen beroerd van de hitte of koppijn van de ventilator :rage:

2 likes

Daarop aanhakend ook een bruiningsergernis.

Ik had haarlemmerbruin gekocht (voor óver m’n SPF overigens). Maar het deed echt helemaal geen hol?! Behalve dat ik echt goooor glibberig werd dan. Bah.

2 likes

Moet wel zeggen dat de zonkracht nu dusdanig is dat zelfs met dikke laag zonnebrand je goed bruin wordt haha

2 likes

Hahaaha echt memories toen mijn vriendinnen en ik zomers lang overleefden met alleen haarlemmerbruin :nail_care: pfff

3 likes

Ik heb dus een collega die altijd zo praat:
Wat heb je dit weekend gedaan?
Blabla
Oh niet gezwommen?

Wat ga je vanavond eten?
Blabla
Oh geen bbq?

En dit echt gewoon 10 keer per dag. Neeheee… anders zou ik het toch wel zeggen!!!

29 likes

Doet me denken aan een collega die nog een tandje erger was. Die deed statements en bedoelde dat dan als vraag. Die had zo kunnen ā€˜vragen’: dus jij hebt gezwommen dit weekend.

Niet te doen die manier van praten.

2 likes

Ik erger me aan mijzelf die een chili aan het maken was en wat extra komijn er wilde doen maar het was kaneel :skull: Nou ja nog steeds eetbaar maar toch, zo jammer want het was ook een grote batch :sweat_smile:

3 likes

Kan volgens mij best werken en zou zomaar iemands geheime ingrediƫnt kunnen van zijn chili-succesrecept. Of je hebt gewoon een ontdekking gedaan.

3 likes