Dat als je rond dit tijdstip door de natuur of een beetje buiten fietst, je per meter 47 vliegjes binnenkrijgt.
Dit is echt een luxeprobleem en 's werelds kleinste viool speelt voor mij, etc. Maar ik woon sinds een jaar in een huis met een (voor mij) gigantische tuin en dan ook nog een voortuin plus een soort extra groenstrook naast mijn huis. Het is zoveel tuin dat het me soms echt aanvliegt om dat in mijn eentje bij te houden. Wil het graag netjes houden en goed voor de plantjes zorgen, maar het is echt 6 keer meer tuin dan ik nodig heb en het kost me zoveel tijd en energie ![]()
Doe aan chaotic gardening, net als ik!! Gewoon zaadjes strooien en het laten groeien, beetje wild mag best
(mijn tuin is me alleen eigenlijk nog te klein haha)
Ik ben helaas een te groot liefhebber van rust en structuur hahaha. Hoef geen tegeltuin of strakke tuin, maar hou wel van intentionele plantjes die lekker afwisselend bloeien. Het is nu echt een zooi met heel veel hoog gras/riet/onkruid en fucking lelijke random struiken middenin de chaos. De vorige bewoner hield wel van chaotic gardening want ik zie nog steeds dingen ineens tevoorschijn komen in de rimboe. En ze heeft nooit in haar leven iets gesnoeid dus er staat bv een vlinderstruik zo groot als een huis.
Komt goed, elk jaar maak ik het meer eigen en elke dag gewoon een rondje maken. Maar veel werk is het wel, zeker als je geen plezier haalt uit snoeien, plukken, bemesten, etc. Is een heel huishouden bovenop het huishouden dat ik al heb.
Ohhh nee dan snap ik het inderdaad. Ik vind het zelf juist heeeeerlijk om te snoeien, bezig te zijn etc. maar snap ook dat niet iedereen daar op zit te wachten. Maar onkruid wieden doe ik dan weer heel weinig, als je het maar vol genoeg plant dan is het niet zo nodig.
Hopelijk vind je gaandeweg een manier om het zo te beplanten dat het wat netter blijft en weinig werk nodig heeft! Kom anders langs in het moestuintopic (ook voor gewone tuinen), daar hebben mensen vast tips ![]()
Kan iemand je niet even een keer helpen om de boel op te ruimen/leeg te trekken? En dan meteen doorpakken met borders vullen. Als je een goed border pakket hebt dat goed vult hoef je echt niet elke week dingen bij te houden
Hoe lang woon je er al? Ik heb ooit gelezen dat het minimaal 5 jaar duurt voordat je een tuin een beetje eigen hebt gemaakt/tevreden bent met de beplanting etc. Dan weet je wat goed werkt/wanneer je wat het beste kan doen. Ik heb een inimini tuin maar merk wel dat het nu na 5 jaar echt steeds mooier en naar mijn smaak gaat zijn.
Wat heerlijk dat er een term is voor aanklooien in de tuin
Haha ja klinkt bijna intentioneel dan he!
@Snork Ik heb een tuinman ingeschakeld om een groot deel van de achtertuin leeg te trekken en de grond te egaliseren/gezond maken! Dat zou al een fijne schone lei zijn.
@Lady_Mary Ik woon er nog net geen jaar nu. Het voelt inderdaad nog niet als âmijnâ tuin, maar dat komt dus nog wel.
Maar het blijft alsnog veel te veel grond die me tijd en geld kost en waar ik weinig uit haal. Maar misschien moet ik mijn groene vingers nog kweken ![]()
Of het blijft gewoon zo dat het niet je ding is en dat is ook oke!
Tuinieren is mijn grootste hobby en ik vind het ook altijd nog veel dus ik begrijp je helemaal
Er zit stiekem veel meer werk in dan je vooraf denkt. Zelfs als je elke dag in de tuin staat is er altijd nog wat te doen
Oeh dit kan ik me voorstellen dat het soms echt als een blok aan je been voelt. Goed idee om die tuinman in te schakelen, als het daarna weer leeg is is het echt beter om bij te houden.
En wat ik me met mijn eigen grote tuin bedenk (waar door de vorige bewoners ook lang niets aan gedaan is): een grote tuin is nooit 100% strak (misschien als je met pensioen bent en 40u p/w kunt tuinieren wel). Het is nou eenmaal een ander formaat dan een standaard rijtjeshuistuin van 50-100m2 en ik kan het gewoon niet allemaal onder controle houden, en dat hoeft ook niet. Ik laat sommige stukken wat âgecontroleerd woekerenâ want als ik me over elke struik druk ga maken word ik gek.
Een stomme ergernis misschien, maar ik vind het zo lelijk dat beha bandjes bij grotere maten vaak breed zijn (zit wel veel lekkerder) want ze vallen zo op onder topjes met spaghettibandjes of andere dunne bandjes. Waarom maken ze bij grote maten topjes die bandjes niet ook wat breder?
En ik ben ook deels gewoon jaloers hoor op mensen mer kleine(re) borsten, dat zij gewoon overal inpassen tiet-wise
Ughhhh ik wil bijna toegeven aan mijn zin om lekker ongenegeerd ZONDER zonnebrand old school te gaan bakken in de zon
![]()
Heeerlijk bruinen
Maar ik denk dat ik bij mijn verstand ga blijven
Ik hoef maar 1 dag te werken deze week en normaal vliegen de werkdagen voorbij maar vandaag echt totaal niet en ik heb helemaal geen zin. Heb om 16:00 nog een afspraak, dus even een middagje vrij nemen kan ook niet. Helpt ook niet dat het hier al 80 graden is en de mensen (ouderen) absoluut geen ramen open willen of een ventilator aan want stel je voor dat het gaat tochten.
Dat is mijn ergenis; mensen die zeuren over tocht. Ik wil graag frisse lucht inademen laat me.
Ja, ik vind het ook irritant, maar heb er bij ouderen wel wat meer begrip voor. Schijtirritant is het wel.
Ik! Het werkt voor mij echt gemakkelijker want het is mij regelmatig gelukt om het hoeslaken verkeerd over het matras te trekken en dan bij de laatste hoek erachter te komen.
Dat het de keuze is tussen beroerd van de hitte of koppijn van de ventilator ![]()