Mooi, kun je de films gelijk skippen, die zijn helemaal kut.
De serie daarintegen!
Mooi, kun je de films gelijk skippen, die zijn helemaal kut.
De serie daarintegen!
Vacatures waarin staat dat je stressbestendig moet zijn.
We weten toch inmiddels dat stress ongezond is? Als je stressbestendig moet zijn voor die baan betekent het waarschijnlijk dat de bedrijfsvoering niet op orde is? Niemand is voor altijd stressbestendig.
Flexibel zijn, om kunnen gaan met drukte of onverwachte zaken, prima.
Maar je gaat in de bouw toch ook niet vragen om iemand die asbestbestendig is.
Aan al die vroege verjaardagsborrels van vrienden de laatste tijd. Ze vieren ineens allemaal hun verjaardag overdag, ik wil overdag andere dingen doen en dan in de avond borrelen.
Lange films. Ik dacht ik koop een Cinevillepas voor braaf vermaak tijdens de zwangerschap maar no way dat ik 2,5 uur op zo’n skeer stoeltje in 1 houding kan zitten.
Ligt natuurlijk wel compleet aan de sector. In het welzijnswerk kom je veel stressvolle situaties tegen en moet je jezelf kunnen reguleren, dus past het prima in een vacature tekst. Bij een gemiddelde kantoorbaan wel wat minder ja.
Stressbestendig moeten zijn betekent niet perse dat je het hele jaar stress en te hoge druk kan verwachten toch? In sommige functies waar je bijvoorbeeld projectmatig werkt heb je gewoon periodes die veel drukker zijn, waar alles tegelijkertijd komt, waar je naar een bepaald soort climax toewerkt oid. En je hebt mensen die daar lekker op gaan en mensen die daar onder bezwijken. Maar dan is het wel belangrijk dat het gaat om pieken/momenten en niet om 24/7 stress
Als het gaat om een kantoorbaan bij zo’n Upfront achtig bedrijf zou ik het een mega red flag vinden ja. Maar er zijn natuurlijk genoeg banen waarbij het wel echt belangrijk is dat je het hoofd koel kan houden. Er stond ook zoiets in mijn vacature en dat is wel transparant. Want ook al is mijn werk super goed in werk/privé balans hanteren, ondersteunen van medewerkers, etc etc heb ik soms gewoon periodes waarin externe factoren enorm oplopen en de een gaat daarvan aan en de ander trekt dat niet. Maar dat is wel echt iets anders dan stressbestendig moeten zijn omdat je een slechte werkcultuur hebt natuurlijk.
Ja in de zorg of andere sectoren begrijp ik het helemaal, dat lijkt me ook echt stressvol.
Maar ik bedoel inderdaad meer gewoon kantoorbanen, sorry voor de onduidelijkheid! Voor mij is dat zeker een redflag om niet te solliciteren.
Hoezo is het een red flag bij kantoorbanen? Ik heb het idee dat veel mensen hier denken dat je bij een kantoorbaan de hele dag achter je bureau uit je neus zit te vreten. Een kantoorbaan is een baan toevallig op kantoor. De ene kantoorbaan is de andere niet. Die heb je in zo’n beetje alle sectoren. Laatst werden er ook al voorbeelden gegeven van kantoorbanen zoals 112-medewerker, journalist, etc. En je hebt ook kantoorbanen met op bepaalde momenten van het jaar een ‘piek’ met drukte. Ja, dan is het wel zo handig als je dan niet direct in de stress schiet.
Ik maakte uit haar reactie eigenlijk wel op dat ze dat snapt, en dat het daar niet over gaat? Ik werk zelf op een alarmcentrale, dus ik heb ook zo’n net-niet kantoorbaan die wel op kantoor is.
In onze vacatures staat niet eens letterlijk dat je stressbestendig moet zijn, wel dat je goed tegen piekmomenten kan. Terwijl het bij ons juist heel belangrijk is dat je niet iemand bent die gauw de stress van de persoon aan de lijn overneemt, anders heb je echt een kuttijd. Maar dat die banen bestaan neemt toch niet weg dat het overgrote deel van de kantoorfuncties over minder urgente dingen gaat?
Dat betekent niet dat iedereen daarin achterover kan leunen of dat dat werk geen belang heeft, maar om eerlijk te zijn vind ik het ook vrij ergerlijk als random bedrijf X voor een extreem gemiddelde functie al bij voorbaat van jou vraagt dat je namens hen stress op je neemt. Dan komen ze er al bij voorbaat voor uit dat het bedrijfsbelang 10000% boven het welzijn van de werknemers gaat en dat vind ik zo entitled kapitalistisch. We weten allemaal dat het in de praktijk vaak gewoon zo werkt, maar die transparantie voelt imo een beetje schaamteloos? De meeste bedrijven zijn gewoon niet zo belangrijk en dat ze dat zelf wel vinden betekent niet dat het normaal zou moeten zijn om dat bij jou als werknemer neer te leggen, tenzij je letterlijk CEO bent of zo
Girl, ik gil. Daar juist opnieuw Industry op gezet met success, wil ik gaan switchen naar The Pitt… Nu heeft DIE serie duitse dub? ![]()
Ik vind haar Emma Wortelboer maar dan ontdaan van alle charme en niet zo intelligent.
Waarom Milou als we Emma al hebben?
Een moeder die overal in de media een baantje voor je kan regelen
Ik las laatst in haar spitsuur interview dat zij anderhalf keer modaal verdient. Bizar inkomen voor een jonge freelance journalist.
Die hele familie hangt me de keel uit. Nepobaby’s.
Ja weet je whatever als je een flinke zet de goede kant op heb gehad maar for the love of god maak dan ook één keer iets goeds
Erger me aan het feit dat ik niet naar de receptie van mijn schoonvader ga (omdat ik ziek ben) en me daar enorm schuldig over voel.
Ahh wat balen, je kunt er niks aan doen maar het voelt toch rot.
Ik heb morgen een vrij belangrijk overleg op mijn werk maar ik ben zo ontzettend verkouden. Echt blegh, ik haat dit en nu komt het ook nog eens extra slecht uit.
Ik ben 37 en heb meer puisten dan mijn puber nichtje. Heb zulke grote ontstekingen momenteel op mijn gezicht
Same, ik heb als veertiger meer puistjes dan ik als puber ooit gehad heb. ![]()