In een andere eeuw, toen ik bij een ijssalon werkte was het 0,75 guldencent per bol!!
Oh dat lijkt me wel moeilijk rekenen! We moesten alles uit ons hoofd doen en als het me te lastig werd maakte ik er maar gewoon een mooi bedrag van ![]()
Kwartje voor het bakje/hoortje en dan doorrekenen. Uiteindelijk weet je elke hoeveelheid bollen wel uit je hoofd.
We hadden ook nog een kassa uit 1800 dus die hielp helemaal niet mee met uitrekenen.
En ook het geld wat je terug moest geven zelf uitrekenen.
Heb daar heel goed geld leren tellen.
Want wat jij deed kon echt niet bij ons. Een kasverschil? Kreeg je op je kop.
Maar wat is het een leuk baantje he werken bij een ijssalon.
Ik maak zo nu en dan nog gebruik van dvd’s om wat oudere kostuumdrama’s te kijken. Alleen mijn externe dvd speler heeft echt altijd kuren en als ik mijn laptop ondertussen ook nog met een hdmi kabel wil verbinden aan mijn televisie is het al helemaal gedoe ![]()
Heb je een gameconsole waar je een cd in kan doen? Volgensmij kijken wij altijd dvds en blueray via de xbox.
Nee, ik speel nooit games, maar hoor inderdaad weleens dat dat veel chiller werkt!
Dit heb ik ook zovaak gedaan als ik achter de bar bij een evenement stond. 2 bier 2 cola en 4 wijn dacht ik ja weet ik veel doe maar 30 (bewijzen van)
Bewijzen van wat
Vanmiddag boodschappen gedaan, maar de helft vergeten en niet aan avondeten gedacht (of iets uit de vriezer te halen 🫠)… dus wordt of een boterham of een tosti of zo…
Leuk he, zo’n postpartumbrein? ![]()
Ik weet niet of het de twee wijn zijn die ik op heb maar ik ga hier zo stuk om hahaha
Mijn koelkast is stuk en heb gister weekboodschappen gedaan ![]()
Ai da’s kut. Kan je wat dingen bij de buren kwijt misschien? Koeltas met icepacks erin? Campingkoelkastje via marktplaats als noodoplossing?
Ik heb ook bij een ijssalon gewerkt en het ging daar precies hetzelfde. 0.75 per bolletje en een kassa waarbij je alles zelf moest uitrekenen. Ik moest alle prijzen uit mijn hoofd leren want ik kan niet rekenen ![]()
Ik weet nog dat mensen toen vaak zeiden dat 0.75 duur was haha.
Ik heb die zomer zoveel ijsjes gegeten dat ik nu niet meer zo van ijs houd.
Het woord ‘snippet’.
Ja ik heb een koeltasje, de koelkast doet het nog een klein beetje. Heb ook dingen in de vriezer gedaan. Dinsdag komt de nieuwe koelkast gelukkig al.
Haha nou… ik dacht altijd dat dat wel mee zou valllen… nou niet dus.
Morgen nieuwe poging
en een wekker gezet om avondeten te regelen
Echt? Ik kreeg na elke dienst een ijsje en vind het nog steeds heerlijk.
Ik wil al twee jaar ofzo een keramiek cursus doen (ja, wie niet) maar grijp iedere keer mis. Vanochtend gingen de inschrijvingen open en heb ik die site zitten refreshen alsof ik concerttickets wilde bemachtigen maar nog steeds op de wachtlijst geplaatst ![]()
Ik had een sushi roll van de AH en er zat nauwelijks zoete sojasaus en pikante mayo op. Hallo, de saus is toch wat het net eetbaar maakt???