Maar in Nederland toch niet? Kan me voorstellen als je ergens in de outback in Canada woont of schapenherder bent in Australie ofzo, maar in NL vind ik die dingen zo dom. Hier in de buurt staat ook zo’n Dodge Ram, en die past niet in de parkeervakken dus staat altijd op de weg geparkeerd. Laatst moest de brandweer met spoed komen voor een brand konden ze er niet langs door die aso truck.
Een Lamborghini is idd heel gaaf! Mijn favoriete auto ![]()
Volgens mij moet je soms ook met je auto het weiland op en als dat drassig is heb je volgens mij niet zoveel aan een Kia Picanto
Er zit ook niks tussen een Kia Picanto en een Dodge ram nee ![]()
Een Ram is een truck, dat is niet hetzelfde als een SUV! Maar die zijn dus nog erger qua veiligheid ![]()
Super handig wel als je meubelen moet vervoeren! Maar lijkt me een nachtmerrie in Nederland met die kleine parkeerplaatsen en nauwe straten.
Daarvoor heb je dus tractors of terreinwagens.
Of paard en wagen
Of gewoon laarzen aan en gaan (Juliana hahah)
En @Bospaadje: Het is vooral de combi veel gereedschap/zwaar materiaal meenemen en dan in een moeilijker bereikbaar gebied komen (bossen, natuurgebieden, landgoederen, weilanden), + als je iets van een aanhanger of andere combinatie met apparatuur (in geval van bosbouw een versnipperaar bijv) mee moet nemen. Dit is tenminste wat ik hoor van mensen in mijn omgeving die werken in dit soort sectoren. Ik heb het ook niet over pick ups in stedelijke gebieden/die standaard in woonwijken staan.
Ja maar hoeveel mensen werken nou ergens in een bos waar ze veel apparatuur nodig hebben?
Boswachters en mensen van natuurbeheer hebben een auto van staatsbosbeheer en dat zijn vaak van die kleinere normale pickups met iets dikkere banden. En stel je bent zzp bosbouwer dan voldoet een normale pickup ook prima.
Verder woont echt 0.00001% van NL ergens midden in het bos waar je eerst met een lange onverharde weg naartoe moet. Goede vrienden van ons wonen toevallig op zo’n plek midden in het bos en daar kom je gewoon met elke normale personenauto.
Ik vind van die Dodge ram vans echt walgelijk. Gewoon niet nodig in NL en neemt fucking veel plaats in en verbruikt belachelijk veel benzine.
Ik associeer t echt met mannen van 50+ die of aannemer of boer zijn en dan van die armbandjes dragen, net te bruin zijn en net teveel gel gebruiken. Ik vind het hele hoge Almere en Achterhoek vibes hebben tegelijkertijd. En enorme small dick energy.
Als ik vrijgezel was en ik zou daten en hij zou zo’n auto hebben zou ik gelijk afhaken. Ik heb liever dat hij in een 20 jaar oude panda rijdt. Vind ik juist wel aantrekkelijk, want getuigt van zelfvertrouwen.
Heb vanmiddag nog staan vloeken, omdat er een mijn kant op moest vanuit een kruising en de bocht niet goed om mijn auto heen kon maken omdat zijn auto belachelijk groot was. En mij dan boos aankijken. Flikker op.
Sorry voor mijn rant, maar als ik ergens een hekel heb is dit het.
Die hele grote pick-ups zoals de Dodge Ram zijn volgens mij pas relatief recent in het straatbeeld verschenen. En al die boswachters, aannemers, veehouders konden daarvoor prima functioneren.
60+ neemt ook vaak een SUV of een cross-over, vanwege de hoge instap.
Maar voor een Dodge heb je dan weer een ladder nodig, daar komt de gemiddelde bejaarde niet meer in ![]()
Een Dodge Ram is eigenlijk de fatbike onder de auto’s. Veel te groot voor waar hij meestal voor gebruikt wordt, neemt twee keer zoveel ruimte in beslag als nodig is en je vraagt je altijd af of de bestuurder echt zoveel laadvermogen nodig heeft of iets anders probeert te compenseren.
Dat is dan hooguit een toyota rav of iets anders waar je een caravan mee kunt trekken, geen dodge ram ![]()
Oeps, was aangeslagen op die post met de plaatjes waar het wel nog over SUV ging.
Maar inderdaad, die Dodge Rams… een (gelukkig niet direct) familielid heeft die. Maar ja, persoon was wel vaker een kutlul.
Dit had ik laatst ook! Voelde me eindelijk weer wat mooier dan een lange tijd. Ook nog vragen of ik het wel zeker wist. Uh… wtf?
Waars een man dus ![]()
Manchild