Waar erger je je aan? #21

Dit is zo vervelend. Ik vind dat zelfs een beetje onbeschoft.

5 likes

Ja, dan mag je een halfuurtje buiten wachten

2 likes

Ik haat ook echt vroegkomers. Mijn schoonouders weten dat maar komen alsnog vaak 30-60 minuten eerder dan afgesproken ā€œwant dan hebben ze meer tijd met hun kleinkindā€. Een keer waren ze zo vroeg en mijn man zei toen dat we nog niet klaar waren, hebben ze tuinstoeltjes (ze waren met de camper) op de parkeerplaats voor ons huis gezet en gewacht tot we klaar waren. Ik heb toen echt extra langzaam gedaan, had er zo geen zin in zo.

8 likes

Sorry, maar dan ben je niet goed snik. Wel een creatieve oplossing

4 likes

Ik zou het niet waarderen als mensen zo vroeg komen, maar ik vind het ook wel weer heel Nederlands om je ouders die op bezoek komen buiten te laten wachten. Zet ze gewoon op de bank met een bak koffie en hun kleinkind :sob:

86 likes

ik zag iets voorbij komen over dumpert reeten en dat bracht een ergernis van 10 jaar geleden helemaal terug. toen had ik een stage bij een bedrijf waar ze dus elke week helemaal uitkeken naar de nieuwe aflevering. dan was het ook ā€˜jongens er is een nieuwe dumpert reeten!!!’ en gingen we dat tijdens de pauze kijken op zo’n groot scherm of een beamer ofzo. echt zoooo stom en ontzettend niet-grappig. en iedereen zat daar dan helemaal van te genieten terwijl ik echt aan het aftellen was tot het voorbij was haha.

dat was ook de algemene lunchruimte en het zat op een industrieterrein dus ik kon ook niet echt ergens anders gaan zitten of een rondje lopen oid haha. het woord ā€˜reet’/ā€˜reeten’ alleen al vind ik al zo naar en vies haha om dan nog maar te zwijgen over de inhoud. zo tering gaar dat ik er nu gewoon weer geĆÆrriteerd van raak.

1 like

Oh nee dit is van beiden kanten wel echt erg hoor

2 likes

Ja zo rigide met een afspraaktijd. Laat je gasten alvast binnen en ga verder met wat je nog aan het doen was.

3 likes

Oh ik heb ook zo’n (ex) schoonmoeder en zwager. Die komen rustig 30 minuten te vroeg op mijn dochters verjaardag. Net dat half uurtje dat ik voor mezelf nodig heb om nog snel te stofzuigen, wc schoon te maken, m’n haar te doen.

Nu app ik van te voren ā€œniet eerder komen hoor, we zijn er ook niet, ik ben boodschappen doen/kind van dansles halen/parkiet uit laten.

Het helpt iig om te zeggen dat ik niet thuis ben.

17 likes

Ze belden niet eens aan ofzo he. Ik zag ze opeens op de parkeerplaats zitten op die stoeltjes. En dat was na een berichtje dat we nog even druk waren om het huis op orde te krijgen. Dan heb ik geen zin in bezoek wat er al rondloopt.

Was misschien ook niet zo aardig van me, maar ze kwamen (en komen nog soms) echt vaak een uur voor afgesproken tijd en ik was er even klaar mee.

7 likes

Hier ook altijd (schoon)familie veel te vroeg (dacht dat Surinamers altijd laat waren :stuck_out_tongue: naja misschien alleen mijn kant van de fam dan hahah). Anyways het is echt NOT done om die dan niet binnen te laten wth :joy: Dan zien ze me maar lekker ff met mn knot op mn hoofd in mn kook outfit :sweat_smile:

3 likes

Hahha ja vond het ook raar om iemand buiten te laten staan. Maar te vroeg betekent wel dat ik nog dingen moet doen en diegene maar even binnen wacht en maar even zelf een glas water oid pakt.

3 likes

lol maar jullie wisten dus niet eens dat ze er al waren?? Ik las je eerste post als dat zij hadden aangebeld ofzo, jullie demonstratief niet open deden en ze toen maar gewoon op de parkeerplaats gingen zitten. Maar ze zaten daar gewoon opeens zonder aan te kondigen dat ze er waren??

1 like

Vertel me dat je dit echt doet 🄹

4 likes

Aan enveloppenplakrandjes. Ik plak enveloppen meestal dicht door er met wat water over de rand te gaan maar ik dacht nu even snel snel en heb mijn tong aan die rand gesneden. Dat zo’n klein dun velletje papier zo scherp kan zijn

1 like

Nee, ik zag ze opeens daar zitten toen ik naar buiten keek. Ik ga niet de deur dichthouden als ze aanbellen , zó erg ben ik nou ook weer niet.

2 likes

Haha nee helaas :parrot:

1 like

Hahhaha ik vind dit eigenlijk best wel grappig.

Zijn wel vaak boomers he die te vroeg komen. Zou tegen hen een uur later vermelden, dan kont het goed.

2 likes

Ik vind dit echt megaschattig. Niet kunnen wachten op hun kleinkinderen en veel te vroeg zijn en jullie niet lastig willen vallen en dan maar even buiten in de zon wachten.

Snap óok dat je je aan zo’n gewoonte ergert hoor, maar ook aandoenlijk.

8 likes

haha misschien ben ik te pessimistisch maar ik zie het juist als opdringerig en bijna passief-agressief om dan gewoon daar te gaan zitten nadat je gehoord hebt dat ze nog niet klaar zijn. ik zou ook extra langzaam gaan doen denk ik :skull:

9 likes