Wow wat raar. Ik heb donderdag besteld en het is al verstuurd.
Het is een dag later nu door postnl.
Echt klein leed dit vergeleken veel leed uit het familieleden topic dus ik post het hier.
Het gaat constant over fucking aircoâs. Mijn ouders vragen bij elke zonnestraal direct hoe warm het al wel niet is en ohhh bij hun is het zo lekker koel. Maar ze hebben alleen de unit op de bovenverdieping aan hoor!! Gister ging mân pa grappig een foto met een muts op sturen đ« mân moeder âhihi ik vond het wat frisjes toen we van buiten kwamen dus heb een dunne trui aan gedaanâ. Zet die fucking airco dan uit of op een minder koude stand ![]()
En nu zijn mijn zus en haar man ook besmet. Die gaan in september verhuizen en hun prio 1 is allemaal aircoâs in dat huis hangen. Pas je gewoon aan naar de hitte. Met een kleine mobiele unit kan je prima je slaapkamer naar een schappelijke temperatuur koelen.
âMaAr wE hEbBeN zOnNepAnEleNâ en dan gaat het gesprek verder in bitchen over salderen en dat âde stroom op moetâ. Om vervolgens weer terug te cirkelen naar aircoâs đ«
En het is hartstikke goed dat ze verder allemaal hun woningen helemaal aan het verduurzamen zijn maar houd gewoon op met zeiken over salderen en de aircoâs promoten. Ga lekker met elkaar naar een airco fanclub ofzo maar laat mij er buiten. Mân vader en de man van mijn zus zijn nu hele verhalen op whatsapp aan het sturen over mobiele split units want die zijn betaalbaarder en dan kan ik het ook lekker -30 maken en fotoâs in een eskimopak sturen!! (Nee dat laatste zeiden ze niet maar ik ben geĂŻrriteerd).
Mijn schoonouders zijn echt precies hetzelfde, dit en over de grootte en ruimte in hun caravan.
![]()
Mensen denken echt dat het een soort hack is
Ik heb ook overdreven haat naar aircoâs dus voel je helemaal! mn partner is Portugees en iedereen zegt tegen hem oh dit ben je wel gewend hĂš dit weer?! Maar heel Portugal (die het kunnen betalen) zit hele dagen in de airco dus zij kunnen nog veel slechter tegen de hitte dan wij. Ik word daar gek dat wisselen de hele dag van 20 graden aircolucht - 37 graden - 20 graden - 37 graden. Echt zo ongezond ook. En het bepaalt ook best veel, ze kunnen niet meer lekker buiten lunchen ofzo want dat is te warm (zelfs als het gewoon 27 is en er schaduw is) dus je zit ook gewoon de hele dag binnen met alles dicht. Die âgrapâ met die muts op zou me ook ontzettend irriteren ![]()
![]()
Ik erger mij dan weer aan de aircohaat. Sorry dat het niet duurzaam is hoor maar het leven moet nog een beetje leuk zijn ook en dat is het niet als je slaapkamer 32 graden is.
Ja inderdaad. Ik ben in de zomer niks meer waard, mijn huis wordt erg warm want plat dak en geen airco.
Wie ben jij dan om daar lekker over te oordelen, denk ik dan. En ik heb niet eens airco
Beetje jaloers wel op mensen met airco.
Maar er zijn ook wel andere manieren om je huis koel te houden dan een airco. In mijn omgeving zijn het vaak de mensen die hun hele tuin vol tegels op cement rammen, alle bomen kappen, geen zonwering hebben want niet mooi ofzo, een heel huis wit stucen met grijze plavuizen maar geen cent uitgeven aan isolatie of ventilatie, en dan klagen dat het warm wordt.
Ik vind dit wel makkelijk praten, want ken niemand die een huurhuis gaat isoleren.
Ja voel me aangesproken. Het is nou ook niet zo dat in de huidige huizenmarkt je nou heel veel keuze hebt ofzo.
Een (plafond)ventilator scheelt al extreem veel, als je op zoek bent naar oplossingen. Ik verbaas me daar elke keer weer over!
Isolatie werkt je in de zomer meestal tegen trouwens, die nieuwbouwwoningen zijn juist niet uit te houden.
Ik heb al een ventilator ![]()
Maar de warmte gaat er daarmee niet uit helaas. Dit is een woning met een plat dak, dus ja je kan isoleren wat je wil, maar dan zou je eerst dat dak aan moeten pakken. Maar ja alsof je dat met een huurhuis gaat doen.
Zoân plafondding? En ook daar kan je niet mee slapen?
Nee dat snap ik ook, ik ben ook helemaal niet totaal tegen aircoâs, maar binnen de grenzen van je huis kun je vaak allerlei keuzes maken en sommige keuzes maken je huis warmer (alle bomen kappen bijv) en sommige keuzes maken je huis koeler (zuignap-zonwering plakken bijv). En als je een huis gaat renoveren en je hebt veel geld kun je nog veel meer keuzes maken die wel of niet bijdragen aan warmte in huis.
Ik weet dat aircoâs slecht zijn voor het milieu maar snap in sommige situaties wel dat mensen ervoor kiezen. Maar ik snap niet waarom een deel van de mensen dan de neiging voelt om continu met hun airco te flexen?
Ik kan prima slapen, maar in deze doorzonwoning met plat dak geeft een ventilator niet genoeg afkoeling.
Tell me you live in een rijke bubbel without telling me you live in a rijke bubbel
Girl what
Natuurlijk hebben we al een ventilator
Mijn hele appartement ligt zuid-oostelijk gericht en alles is RAAM. Dan helpt een ventilator echt niks, die verplaatst de warme lucht gewoon.
Vandaag staat er gelukkig een briesje dus is het goed leefbaar.
ik vind niet duurzaam nog wel een legitieme haatreden maar klachten als âlelijke unit buitenâ en âirritant geluidâ komen op mij echt zuur over haha
Ik vind een irritant geluid wel ergerlijker als het echt van dat constante gezoem is en je ramen niet dicht kan doen door de hitte haha.
Vooral in een appartementencomplex. Maar voor de rest zoeken mensen het maar uit.
Jullie haten maar een end weg hoor, maar ik lig gewoon lekker voor mn airco elke avond en wat iemand daar van vind boeit me echt werkelijk geen hol ![]()
Ik niet, sorry je moet nog leven ook hé. Ik ben al vegetariër, ben al 5 jaar niet meer op vliegvakantie geweest en rijd met een plug-in hybride waarmee ik nauwelijks nog moet tanken. De wereld gaat niet vergaan omdat ik de airco opzet.
Dat is wel superfijn, vind ik meestal het lastigste in de warmte!
@VickyViolence i wish dat ik in een rijke bubbel leefde
hoe kom je daar nou bij? ik ben serieus enthousiast over plafondventilators lol