Waar erger je je aan? #21

Zo’n plafondding? En ook daar kan je niet mee slapen?

4 likes

Nee dat snap ik ook, ik ben ook helemaal niet totaal tegen airco’s, maar binnen de grenzen van je huis kun je vaak allerlei keuzes maken en sommige keuzes maken je huis warmer (alle bomen kappen bijv) en sommige keuzes maken je huis koeler (zuignap-zonwering plakken bijv). En als je een huis gaat renoveren en je hebt veel geld kun je nog veel meer keuzes maken die wel of niet bijdragen aan warmte in huis.

8 likes

Ik weet dat airco’s slecht zijn voor het milieu maar snap in sommige situaties wel dat mensen ervoor kiezen. Maar ik snap niet waarom een deel van de mensen dan de neiging voelt om continu met hun airco te flexen?

14 likes

Ik kan prima slapen, maar in deze doorzonwoning met plat dak geeft een ventilator niet genoeg afkoeling.

1 like

Tell me you live in een rijke bubbel without telling me you live in a rijke bubbel

Girl what :joy: Natuurlijk hebben we al een ventilator :joy: Mijn hele appartement ligt zuid-oostelijk gericht en alles is RAAM. Dan helpt een ventilator echt niks, die verplaatst de warme lucht gewoon.

Vandaag staat er gelukkig een briesje dus is het goed leefbaar.

9 likes

ik vind niet duurzaam nog wel een legitieme haatreden maar klachten als ‘lelijke unit buiten’ en ‘irritant geluid’ komen op mij echt zuur over haha

4 likes

Ik vind een irritant geluid wel ergerlijker als het echt van dat constante gezoem is en je ramen niet dicht kan doen door de hitte haha.

Vooral in een appartementencomplex. Maar voor de rest zoeken mensen het maar uit.

6 likes

Jullie haten maar een end weg hoor, maar ik lig gewoon lekker voor mn airco elke avond en wat iemand daar van vind boeit me echt werkelijk geen hol :joy:

20 likes

Ik niet, sorry je moet nog leven ook hé. Ik ben al vegetariër, ben al 5 jaar niet meer op vliegvakantie geweest en rijd met een plug-in hybride waarmee ik nauwelijks nog moet tanken. De wereld gaat niet vergaan omdat ik de airco opzet.

6 likes

Dat is wel superfijn, vind ik meestal het lastigste in de warmte!

@VickyViolence i wish dat ik in een rijke bubbel leefde :joy: hoe kom je daar nou bij? ik ben serieus enthousiast over plafondventilators lol

2 likes

De rijke bubbel-comment was naar Merel

2 likes

Nja wat @Bunnyslippers zegt. En het zijn niet alleen airco’s die lawaai maken er komen alleen maar meer apparaten bij. Kattenverjagers en jaccuzi heb ik ook al bij de buren kan je niet echt wat aan doen dus ik overleef het wel en accepteer het maar leuk is anders.

En fijn voor de mensen die het in huis koel hebben, genoeg legitieme redenen ook waarom je een airco wil, maar ik heb geen profijt van die airco wel last van het lawaai.

4 likes

Dit stond laatst in de Trouw:

Zelfs op fluister­niveau maakt de warmtepomp van Julia nog net te veel lawaai | Trouw

4 likes

Ik heb zelf een airco voor de bovenverdieping maar heb de unit 2 weken na het zetten laten verplaatsen. Ik snap het echt als mensen last hebben van het geluid van de unit, ik werd er gek van. Bij ons stond die eerst ergens anders en zelfs als ik beneden op de bank zat hoorde ik heb getril/gebrom (?) van die unit. Eerst matten/verhogingen geprobeerd maar niets hielp. Ik werd er helemaal gestoord van terwijl mijn vriend er geen last van had en niets hoorde. Ik ben zelf heel gevoelig voor geluiden en ik denk als je dat hebt dat je het ook veel sneller hoort. Nu staat die ergens anders waar ik hem niet meer hoor en zeker weet dat de buurman en andere buren er geen last van hebben. Ik hoor hem nu heel zelden als ik bij de voordeur sta, maar verder niet meer.

2 likes

Idd niet mijn probleem dat jullie kinderen niet oud worden omdat de wereld dankzij de mensheid in de fik staat :joy:

6 likes

Tja, ik heb zelf geen airco, maar ook niet de illusie dat die mensen het boeit wat ik ervan vind.

Ik doe weer andere domme dingen dus heb ook weinig recht van spreken.

Edit: en tuurlijk is het beter als mensen zich er wel tegen uitspreken blablabla maar ik heb het nu zo takketyfusheet in m’n huis dat ik dat gewoon even niet kan opbrengen.

3 likes

Een airco laten plaatsen is toch ook super duur :grimacing: ik moest nadenken over het kopen van een aircooler van 35 eu

4 likes

Maar een airco kun je meenemen met een verhuizing. Een door jou gerenoveerd of geisoleerd huurhuis niet, en je krijgt daar niks voor.

1 like

Oh echt dat lawaai is echt echt hatelijk hoor. Vond het eerst ook zuur tot ik er een paar weken naast stond op de camping. Werd er knettergek van.

1 like

Lekker genieten van je airco hoor, maar oh wee als iemand een nieuw topje wil kopen voor een date. Dán gaan we ineens wel klimaatshamen.

16 likes